Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Finnes det noe man kan rense håret med uten å måtte kjøpe renseshampoo.

Jeg har i en periode måttet kure håret mitt mye og merker nå at det virker fett så det trenger en rens som ikke vanlig shampoo kan gi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret blir ofte "fett" av mye kurer, spesielt protein kurer. Om du ikke vil bruke rensesjampo er det eneste måten å vaske håret godt 2 ganger. Itillegg ikke prøve å vaske det mer enn 2 ganger i uken. Viss du ikke klarer å vente så lenge mellom hver vask, kan du bruke tørrsjampo mellom de dagene du vasker håret! :) Håret har uansett godt av å ikke bli vasket for ofte, dessuten er rensesjampo ganske kraftigt for håret og er ikke anbefalt å gjøre det ofte. Til opplysning så vil ikke rensesjampo gjøre håret mindre fett, rensesjampo er beregnet for de som bruker en del stylingprodukter i håret.

Skrevet

Bland litt bakepulver i vann og vask håret med blandingen før shampo og balsam :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Oj, tør jeg det da?

Håret faller ikke av????

Skrevet

Fungerer ikke FirstPrice sin shampo bra for rensing? :klø: Mener å ha lest det her inne før...

Skrevet

Fungerer ikke FirstPrice sin shampo bra for rensing? :klø: Mener å ha lest det her inne før...

Stemmer. Koster 10,- kr på Kiwi. Shampoo uten silikoner og med færrest mulig ingredienser er det som funker som renseshampo. Den stripper håret for oljer uten å gi en falk følelse av mykhet som et lag silikoner på hårstråene gir.

Skrevet

Stemmer. Koster 10,- kr på Kiwi. Shampoo uten silikoner og med færrest mulig ingredienser er det som funker som renseshampo. Den stripper håret for oljer uten å gi en falk følelse av mykhet som et lag silikoner på hårstråene gir.

Vet du om det gjelder både den blå og den rosa utgaven? (for normalt og tørt/behandlet)

Skrevet

Oj, tør jeg det da?

Håret faller ikke av????

Det er ikke farlig, jeg har gjort det mange ganger. Får lett og fluffy hår.

Skrevet

Håret blir ofte "fett" av mye kurer, spesielt protein kurer. Om du ikke vil bruke rensesjampo er det eneste måten å vaske håret godt 2 ganger. Itillegg ikke prøve å vaske det mer enn 2 ganger i uken. Viss du ikke klarer å vente så lenge mellom hver vask, kan du bruke tørrsjampo mellom de dagene du vasker håret! :) Håret har uansett godt av å ikke bli vasket for ofte, dessuten er rensesjampo ganske kraftigt for håret og er ikke anbefalt å gjøre det ofte. Til opplysning så vil ikke rensesjampo gjøre håret mindre fett, rensesjampo er beregnet for de som bruker en del stylingprodukter i håret.

Håret blir ikke fett av proteinkurer, det kan derimot fort bli tørt av det... Å vaske håret to ganger er slettes ikke den eneste måten, oversjamponering kan tvert imot bidra til at håret blir fortere fett. Ja, det tørker ut hodebunnen der og da, men det resulterer som oftest i at hodebunnen begynner å produsere mye mer olje enn før fordi du har strippet vekk alt. Ellers har du rett i det andre du sier. Det beste er nok å sjamponere èn gang, for så å fordele balsamen kun fra ørene og ned. Sjampoen bør være silikonfri, og ikke for sterk. Ellers er det om å gjøre å ikke rote for mye rundt i hodebunnen. Ikke børst håret mer enn nødvendig eller klø der, da blir det fortere fett.

Bland litt bakepulver i vann og vask håret med blandingen før shampo og balsam :)

Det er natron (baking soda) ikke bakepulver (baking powder) man skal bruke. Bakepulver kan irritere hodebunnen og har stivelse og andre ting i seg som gjør det lite egnet til rens. Håret faller ikke av, men det er ikke sunt heller. Natron og vann brukes istedenfor sjampo når du skal rense, og ved veldig fett hår kan det lønne seg å bare skylle med eddik (brun, eplecider eller hvit - anbefaler hvit eddik til lyst hår så du slipper rødskjær) etter du har vasket ut natronet. Det er individuelt hvor mye eddik man skal bruke for best resultat, men 1 spiseskje eddik til en liter vann er et fint sted å begynne. Bland f.eks ut i litersmål og hell over håret. Eddiklukten forsvinner når håret er tørt.

Skrevet (endret)

Håret blir ikke fett av proteinkurer, det kan derimot fort bli tørt av det... Å vaske håret to ganger er slettes ikke den eneste måten, oversjamponering kan tvert imot bidra til at håret blir fortere fett. Ja, det tørker ut hodebunnen der og da, men det resulterer som oftest i at hodebunnen begynner å produsere mye mer olje enn før fordi du har strippet vekk alt. Ellers har du rett i det andre du sier. Det beste er nok å sjamponere èn gang, for så å fordele balsamen kun fra ørene og ned. Sjampoen bør være silikonfri, og ikke for sterk. Ellers er det om å gjøre å ikke rote for mye rundt i hodebunnen. Ikke børst håret mer enn nødvendig eller klø der, da blir det fortere fett.

Det var derfor jeg tok "fett" i hermetegn...! ;)

Grunnen til at jeg sa dobbeltsjamponering var fordi jeg gjør det dersom jeg har mye stylingprodukter i.

Men nå skjønte jeg at mitt svar til trådstarter ble rotete, da hennes problem var at håret hennes var "fett" (tørt). Da er det som du sier, en må være forsiktig med mye vask osv.- slik at håret og hodebunnen kommer i balanse igjen.

Jeg er dårlig på å formulere meg! :sjenert:

Endret av Lilandry
Skrevet

Shampoen bør vel i tillegg inneholde SLS eller SLES for å fjerne silikonrestene +++

Skrevet

Det var derfor jeg tok "fett" i hermetegn...! ;)

Grunnen til at jeg sa dobbeltsjamponering var fordi jeg gjør det dersom jeg har mye stylingprodukter i.

Men nå skjønte jeg at mitt svar til trådstarter ble rotete, da hennes problem var at håret hennes var "fett" (tørt). Da er det som du sier, en må være forsiktig med mye vask osv.- slik at håret og hodebunnen kommer i balanse igjen.

Jeg er dårlig på å formulere meg! :sjenert:

Hehe, men da er vi egentlig enige da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...