meelissa Skrevet 7. juni 2010 #1 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg er nødt til å stramme opp kroppen litt. Vektnedgang er ikke viktig, vil bare stramme opp Vi har en ellipsemaskin her hjemme, den har jeg tenkt å bruke litt mer! Nettopp tatt meg en 20-minutters (hehe), og ble sliten. Digg! Men er usikker på hvor mye jeg må trene for å få strammet skikkelig opp.. Noen som kan hjelpe meg litt med å sette opp en "plan" eller noe? Eller bare generelle tips til oppstramming? (Feks - er det tyngde eller hurtighet jeg bør konsentrere meg om når jeg bruker ellipsemaskinen?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. juni 2010 #2 Del Skrevet 7. juni 2010 Når jeg trener på elipsemaskin pleier jeg å trene intervall. Det skal visst være ganske effektiv trening. Del opp i intervaller på 4 min rolig, 4 min hurtig. Når det gjelder hvor lenge du skal holde på/ tyngde så kommer det an på hvor godt trent du er. Jeg pleier å trene i ca 45 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 7. juni 2010 Når jeg trener på elipsemaskin pleier jeg å trene intervall. Det skal visst være ganske effektiv trening. Del opp i intervaller på 4 min rolig, 4 min hurtig. Når det gjelder hvor lenge du skal holde på/ tyngde så kommer det an på hvor godt trent du er. Jeg pleier å trene i ca 45 min. Ok 45 min høres jo ut som en grei lengde på treningsøkta. Skal prøve å jobbe med opp mot det. Nå som det er sommerferie snart har jeg jo tid til å trene oftere også. Hvor mange ganger i uka burde jeg prøve å få trent på ellipsemaskinen? 2-3? Redd for at det skal bli ensformig da.. Intervall er vel best ja! Men sykelig tungt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg trener 4 ganger per uke x 45 minutter på ellipsemaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 7. juni 2010 Men hvordan er det egentlig.. Er det ikke "vits" å trene hvis jeg bare skal trene i 20 minutter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg trener 4 ganger per uke x 45 minutter på ellipsemaskin. Jøsses! Hvor henter du motivasjonen fra? Har du et treningsprogram eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #7 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg trente på ellipsemaskin i en periode da jeg hadde beinhinnebetennelse (og ikke hadde mange andre treningsalternativ). Jeg brukte å variere mellom intervaller (ca 30 min) og litt mer langkjøring (en time eller mer). For å styre intensiteten brukte jeg pulsklokke, det fungerte kjempefint. I tillegg kan du ta styrkeøvelser som knebøy, utfall, planke og armhevinger, dette vil i aller høyeste grad hjelpe til med å stramme opp. Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #8 Del Skrevet 7. juni 2010 Jøsses! Hvor henter du motivasjonen fra? Har du et treningsprogram eller noe? Tja, motivasjonen hentet jeg ved å tenke på bilder fra ferietur der jeg så at jeg var 15 kg for mye og det hjelper meg på vei Dessuten tenker jeg også på hvor kjedelig det er å aldri kjøpe alle klær jeg vil ha, fordi de er for små.... Har ikke treningsprogram, jeg bare setter på nivå 8 og tråkker i 45 min! Svetter mye, men jeg ønsker alltid å kjenne at jeg har trent. Jeg setter på film, tv-serie osv på tvn mens jeg holder på, så går tiden fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #9 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg trener minst 3 ganger pr uke på ellipsemaskin, 80min hver gang hvorav 60min er med intervall (for tiden 2min spurt, 3min "pause"). 20min med nedtrapping hvor jeg som regel går baklengs, ettersom at dette skal være gunstig for baken. Jeg bruker pulsklokke, veldig smart! I tillegg trener jeg 3-4timer styrke for å stramme opp ytterligere, men også for å bygge muskler. En kombinasjon av intervall (kondisjon) og styrke er nok et must når det virkelig skal strammes opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 7. juni 2010 Så utrolig flinke dere er til å trene! Jeg er helt imponert. Hvordan holder dere ut opptil en time...? Neste gang jeg trener skal jeg prøve en halvtime eller 40 minutter. DA blir jeg stolt, sier vel litt om late meg, hehe :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #11 Del Skrevet 7. juni 2010 Så utrolig flinke dere er til å trene! Jeg er helt imponert. Hvordan holder dere ut opptil en time...? Neste gang jeg trener skal jeg prøve en halvtime eller 40 minutter. DA blir jeg stolt, sier vel litt om late meg, hehe :gjeiper: Husk at alle har startet i det små! Da vi fikk vår ellipsemaskin så holdt jeg på å dø etter 5 minutter, og 20 min var leeeenge.. og 30 min var helt uforståelig. Nå går 30 min ganske raskt, og jeg pleier f.eks å sette på en episode av serie som tar 45 min, da er det en god tid! Dette kan du også gjøre =) Bare vent noen uker, så er du der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 7. juni 2010 Husk at alle har startet i det små! Da vi fikk vår ellipsemaskin så holdt jeg på å dø etter 5 minutter, og 20 min var leeeenge.. og 30 min var helt uforståelig. Nå går 30 min ganske raskt, og jeg pleier f.eks å sette på en episode av serie som tar 45 min, da er det en god tid! Dette kan du også gjøre =) Bare vent noen uker, så er du der! Ja Forrige gang så jeg Two And a Half Men, tror jeg. I dag så jeg Oprah... Merket det gikk tregere i dag. Så tror nok det er veldig nyttig å se på noe gøy på tv mens man trener! Får "time" det neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 7. juni 2010 Når man har mye belastning på maskinen blir det jo litt som en stepmaskin.. "Erstatter" dette styrketrening til en viss grad da? Eller er det nødvendig å drive med tung styrketrening ved siden av for å få strammet opp, da spesielt rumpe og lår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #14 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg begynte trening på elipsemaskin, også for å stramme opp, men jeg følte at det ikke var så effektivt. Nå trener jeg istedet mage/rumpe/lår etter trenings-dvd, ca en halvtime x 3 dager i uka. Føler i hvert fall selv at det er mye mer effektivt - de rette musklene brenner virkelig, og den første uka var jeg så støl at jeg nesten ikke greide å gå i trapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meelissa Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 7. juni 2010 Oh, spennende! Hvilken treningsdvd? Ute etter tips på denne fronten altså, sist kjøpte jeg meg en yoga dvd som var helt ubrukelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #16 Del Skrevet 7. juni 2010 Oh, spennende! Hvilken treningsdvd? Ute etter tips på denne fronten altså, sist kjøpte jeg meg en yoga dvd som var helt ubrukelig.. Det er en dvd som fulgte med Henne for et år siden eller noe, kanskje lenger. Den har ligget og støvet ned i evigheter... Men den er bra! Den er gitt ut i samarbeid med Sats og heter "flat mage, spenstig rumpe og stramme lår". Aner ikke om den er å få tak i lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #17 Del Skrevet 7. juni 2010 Oh, spennende! Hvilken treningsdvd? Ute etter tips på denne fronten altså, sist kjøpte jeg meg en yoga dvd som var helt ubrukelig.. Det er en dvd som fulgte med Henne for et år siden eller noe, kanskje lenger. Den har ligget og støvet ned i evigheter... Men den er bra! Den er gitt ut i samarbeid med Sats og heter "flat mage, spenstig rumpe og stramme lår". Aner ikke om den er å få tak i lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå