Gå til innhold

Oppbevaring av garn/arbeid mens man strikker/hekler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en trekorg (flettet) som jeg har garnet og arbeidet i mens jeg holder på med det.. problemet er bare at garnet henger seg fast i kvistene i korgen.. og det fungerer bare utrolig dårlig. Hva oppbevarer dere prosjektene i underveis?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Jeg strikker ikke selv (desverre får jeg det bare ikke til uansett hvor mye jeg prøver :fnise: ), men jeg har venner og familie som driver mye med det, og mange av dem har slike glatte plastikk kurver som er litt myke også. Tror de finnes på IKEA, og det er en del hull i dem. Tror kanskje det egentlig er for klær som skal bringes til og fra vaskemaskinen

Skrevet

Plastposer ;) (midlertidig løsning inntil jeg finner noe annet å ha det i) Jeg kunne egentlig tenkt meg noe ala det du beskriver, flettet kurv med lokk, men har ikke funnet en fin en enda.

Hadde du ikke kunnet lage stoff-for til kurven sånn at garnet ikke henger seg fast?

Skrevet

I et stoffnett eller plastpose, ellers slenger det stort sett rundt på sofa, stoler eller hvor jeg enn satt med det sist.

Skrevet

Jeg har en trekorg (flettet) som jeg har garnet og arbeidet i mens jeg holder på med det.. problemet er bare at garnet henger seg fast i kvistene i korgen.. og det fungerer bare utrolig dårlig. Hva oppbevarer dere prosjektene i underveis?

Hoho! Når det er noe jeg holder på med daglig så har jeg det bare liggende i sofa/på salongbordet. Det som er ferdig (men ikke brukes) legges i en plastikk-eske fra REMA. Det garnet jeg har liggende (være det rest-garn eller hele nøster) ligger i en stråkurv fra IKEA. :)

Skrevet

Har en hvit plastkurv med håndtak som jeg har tingene i. Stor og god, så har ganret på ene siden og arbeidet på den andre (nå har jeg en stabel med lapper til lappeteppe der). Så dytter jeg bare korgen under sengen når jeg ikke bruker det.

Skrevet

Her ligger alt i plaskasser som du får kjøpt nesten overalt.

Enkelt og greit og jeg slipper at kattene leker med nøstene mine :fnise:

Skrevet

Har fått snekret meg en kasse i hobbyplater. Beiset den og lakkert den, og oppi der ligger både garn, restegarn, sysaker, strikkepinner og div. hobbyrelaterte ting.

Når lokket er på er det ingen som ser "rotet" mitt. :fnise:

Skrevet

Jeg bruker stoffposer passelig til ett strikketøy. Alltid praktisk å bruke det og lett å ta med seg plasser :gjeiper:

Skrevet

Stoffposer ("strikkeposer") eller plastposer. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for mange gode tips! Jeg endte opp med en ny flettet kurv, planen er å få sydd for .. men ting tar tid.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...