Gå til innhold

Enslig for sørger, student og avhengig av stipend/lån

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en ung mor i 20-årene som er alene med mine to små. Jeg er heltidstudent og barna har heltidsplasser i en studentbarnehage. Fordi det er en studentbarnehage, følger de skolene og stenger dørene 15. juni. Ergo har jeg ingen mulighet for å jobbe i sommer. Jeg får overgangstønad og dobbel barnetrygd, men dette er desverre ikke nok til å dekke inn alle utgiftene. Jeg teller og vender på kroner og øre allerede, og slik som ståa er nå, har vi nesten ikke penger igjen til mat.

Hva i all verden gjør man i en slik situasjon? Har vært i kontakt med NAV som skal ringe meg opp i løpet av de nærmeste dagene, men vet i bunn og grunn at jeg ikke har rett på noe mer, siden NAV og lånekassen er to helt forskjellige ting. Men kjipt uansett..

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en ung mor i 20-årene som er alene med mine to små. Jeg er heltidstudent og barna har heltidsplasser i en studentbarnehage. Fordi det er en studentbarnehage, følger de skolene og stenger dørene 15. juni. Ergo har jeg ingen mulighet for å jobbe i sommer. Jeg får overgangstønad og dobbel barnetrygd, men dette er desverre ikke nok til å dekke inn alle utgiftene. Jeg teller og vender på kroner og øre allerede, og slik som ståa er nå, har vi nesten ikke penger igjen til mat.

Hva i all verden gjør man i en slik situasjon? Har vært i kontakt med NAV som skal ringe meg opp i løpet av de nærmeste dagene, men vet i bunn og grunn at jeg ikke har rett på noe mer, siden NAV og lånekassen er to helt forskjellige ting. Men kjipt uansett..

Har ikke faren samvær slik at du kan få jobbet litt?

Dagmamma/familie som kan passe?

Du må jo også få barnebidrag?

Om NAV hjelper deg kommer vel an på hvor mye inntekt du har?

Mat skal du jo ha råd til uansett, så hvis det er så dårlig stelt, får du nok noe stønad vil jeg tro :)

Er du sikker på at du sparer inn på alt du kan spare inn på?

Vet med meg selv at om jeg virkelig går inn for det, er det utrolig mye man kan kutte ned på bare man prøver, og det er jo kun for et par mnd til skolen begynner igjen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve å få de inn i en kommunal barnehage som også har åpent på sommeren?

Kan du ha en tenåring som barnevakt mens du jobber? Mange under 18 som ikke får sommerjobb. Er det hvitt så vil du jo få dekket deler av utgiften til barnepass gjennom Nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...