Gå til innhold

Hopp min kropp!

Xtra_lilje

Anbefalte innlegg

Jeg trenger motivasjon og inspirasjon, jeg trenger bevis for at jeg er på rett vei og at det skjer noe! Så nå gjør jeg som så mange andre - jeg starter min egen dagbok for trening og kosthold, og jeg håper mange vil lese og kommentere på min vei; det gir liksom et lite ekstra puff :)

Litt om meg selv: jeg er 176 høy og vipper mellom 77 og 80 kilo. Jeg er opptatt av et sunt kosthold, og lager mesteparten av maten fra bunnen av. jeg er ikke noen tilhenger av lavkarbokosthold, rett og slett fordi jeg tror på at kroppen trenger karbo, men av den gode typen. Jeg velger fullkorn ris og lager grovbrød selv,med mye gode korn. Kostholdet mitt består av MYE grønnsaker ( tror jeg er en vegeholiker ) egg, kyllingfilet og kyllingkjøttdeig, cottage cheese, kesam, nøtter. Spiser ganske sterk mat med chili og hvitløk. Jeg elsker å lage mat, men velger gjerne kjappe løsninger, som en kjapp wok med strimlet kylling og en spicy saus - like kjapt som en pizza men mye sunnere! Er også veldig glad i fisk, men det blir for sjeldent, der kan jeg skjerpe meg.

Jeg spiser sunt, men ikke ofte nok. Jeg prøver å spise hver 3-4 time, men det kan ofte gå mye lenger tid mellom hver gang. Jeg har som mål å trene 3-4 ganger per uke, men blir like skuffet hver uke har passert meg og jeg ikke har nådd målet mitt. Jeg har TID til det, jeg vet det bare er snakk om å prioritere, og det her motivasjonen og sparkene bak kommer inn!

Så - HOPP! Jeg er i gang; foran "offentligheten" og er klar for hugg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et sted må jeg jo begynne, så da slår jeg til med Dag 1:

Frokost: 1 eple og en yoplait yogurt med havregryn.

Lunsj: 3 fullkorn knekkebrød med egg, kalkun og mye agurk og paprika. 1 håndfull oliven.

Mellom:1 kopp med cottage cheese med bringebær

Middag:1 porsjon med stekte grønnsaker og homemade kyllingkjøttboller

30 days shred:

Trening/aktivitet:1 time stallarbeid og 1.5 time ridning. Både jeg og hest var ganske gåen.

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt meg selv en liten utfordring; og det er å gjennomføre 30 days shred treningsopplegget til Jillian Michaels :) Blir spennende å se hvordan det er, 1. dag blir i dag! Nå er jeg veldig glad i å trene;når jeg først har fått fingern ut ,men gud hvor langt inne fingern kan sitte av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til får jeg lyst til å si f** you, KG. Så nå gjorde jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2

Frokost: 1 eple og en yoplait yogurt med havregryn.

Lunsj: Mikset salat: ruccola, isbergsalat, kylling, fetaost, litt pasta, brune bønner, agurk, brokoli,egg.

Mellom:1 kopp med cottage cheese med bringebær.

Middag:Tapastallerken ( 2 små kjøttboller, en neve oliven, to kyllingklubber, 3 biter chorizo, 2 scampi)

Popcorn på kino :flau:

30 days shred:

Trening/aktivitet:

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på dette lavkarbo "hysteriet" som herjer for tiden. Har flere venninner som har fått ganske mye ned på lavkarbo de siste årene, og som rett og slett forguder dietten. Fellesnevner for dem alle er at de har gjort en ganske kraftig livsstilendring; fra å leve på pizza, pasta og potetgull, har de gått over til lavkarbo. I min mening er det en selvfølge at de vil gå ned når de kutter ut sin usunne livsstil,de ville gått ned like mye med å gå over til et sunt kosthold og trent, men de er alle hellig overbevist om at det er lavkarbo dietten sin fortjeneste. Og det beste for dem, er at de klarer det uten trening. Er ikke trening og fysisk aktivitet viktig da? jeg elsker å bruke kroppen min, enten det på trening eller i naturen. og kroppen min trenger da karbo for å kunne fungere optimalt? Er lavkarbo så fantastisk som alle skal ha det til; er karbohydrater vår verste fiende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brone til kjæresten min er PT og han har gitt meg følgende kostholdsråd som jeg prøve å følge så godt som det lar seg gjøre:

kostopplegg:

kl 0800.frokost:2 knekkebrød med magert pålegg(skinke,egg,kyklingost,kalkunpålegg osv) masse grønt og et glass skummet melk.

kl 10. mellommåltid: 2knekkebrød med margarin og skinke eller med kyklingost.

kl 12. lunch: stor salat med egg,skinke eller kykkling filet. et halvt rundstykke eller ei skive med grovt brød.

kl 13.30 mellommåltid: 1 frukt eller en lett yogourt.

kl 17-1730middag: en neve tør ris. kykklingfilet/svinefilet/torskefilet/laksefilet. masse grønsaker.

kl 19-1930 kveldsmat: 3 knekkebrød eller to skiver med magrt pålegg(samme som frokost) en gulerot eller noe annet grønt. et glass skummet melk.

kommentar: du må huske at dette kun er et forslag og en mal som du kan følge eller tilpasse til en viss grad. her ser du i hvertfall måltidsmønsteret slik det burde være;) drikk mye vann i tillegg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for listen :) Synes det ble litt vel mye brødmat jeg da; selv om jeg ikke har planer om å kutte ut brød, så ønsker jeg ikke spise det til hver eneste måltid. Ellers blir det litt for ofte å spise så hyppig som hver andre time og 6 måltider daglig. Nå har jeg 4, ser for meg at jeg burde komme opp i 5 (3 hoved og 2 mellom) men ser jeg burde absolutt få i meg en større frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi er like høye, veier like mye og ingen av oss er lavkarbo-fans. Gleder meg til å følge med her :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dagen i går gikk ikke som planlagt; satt litt over på jobb og fikk en på sparket invit om å ta en matbit i solen og gå på Sex og singelliv.... så gjorde jeg det. Jaja. Ny dag, nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3

Frokost: 1 knekkebrød med makrell i tomat.

Lunsj: Mikset salat: ruccola, isbergsalat, kylling, fetaost, litt pasta, brune bønner, agurk, brokoli,egg.

Mellom:1 eple

Mellom:2 bananer

Middag:Salat med reker, fetaost og oliven, 2 skiver brød, 2 slicer vannmelon.

30 days shred:

Trening/aktivitet:Høypuls 60 min.

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg sliter litt med mat nå i sommerdagene, sånn har jeg det hver sommer. Om høsten/vinteren blir mat en viktig del av dagen for å kose seg, nå i de lyse lange dager er det akkurat som om dagen i seg selv gir meg nok energi. Flere som har det slik? bør man tvinge i seg mat uansett på sånne dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, idag er matlysten ikke på topp! Er ganske varmtpå kontoret mitt, så har gått unna på vannet i dag. Klarer liksom ikke tvinge i meg mat heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som noen sikkert har sett, har jeg et punkt på min daglige liste som heter 30 days shred. Har ikke kommet i gang enda, fordi vi har huset fullt av folk for tiden, og det frister lite å underholde dem :fnise: men nå de er ute av huset - ja da!! Da blir det andre boller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag4

Frokost: 1 gulrot ( argh,frokost er en min mare!)

Lunsj: Tapas ( jobben slo til!) 1 kjøttbolle, 2 scampi, 2 små paibiter, 1 bit omelett, 1 liten bit kyllingfilet.

Mellom:1 biter omelett med potet (litt større enn munnfull store. 1 slice vannmelon.

Mellom:3 slicer vannmelon

Middag:3 fiskekaker, salat og en neve med pastaskruer.

Mellom:1/2 Mia pai ( den minste )

30 days shred: 1 økt gjennomført!! :sminkedokke:

Trening/aktivitet:

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5

Frokost: 1 gulrot

Lunsj: 1 skive med karbonade, 2 små knekkebrød med egg/makrell i tomat

Mellom:3 skiver ananas.

Mellom:1 liten skål med havregrø ( blir lenge til middag i dag)

Middag:1.5 porsjoner med homemade chili con carne med kyllingkjøtt, et par håndfuller med nachos..

30 days shred: gjennomført

Trening/aktivitet:

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennomførte første økt på level 1 i går :) ble positivt overrasket, gleder meg til å fortsette!!funderer litt på å gjøre det 2.hver dag; eller de dagene jeg ikke trener, noen som har erfaring med det? eller MÅ man gjøre det hver dag? tar jo bare 20 min, så ikke noe problem å gjøre det hver dag heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6

Frokost: 1 porsjon havregrøt med kanel og rosiner

Lunsj:

Mellom: nachos med salsa.. rester fra i går

Middag:

Trening/aktivitet:1 time step / styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6

Frokost: 1 porsjon havregrøt med kanel og rosiner

Lunsj:

Mellom: nachos med salsa.. rester fra i går

Middag:Grillmat...

Trening/aktivitet:1 time step / styrke

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8

Frokost:

Lunsj:

Mellom:

Middag:

30 days shred:

Trening/aktivitet:

Ny uke, nye muligheter :) Ble full fest lørdagskvelden, så gårsdagen velger jeg å la sli forbi i stillhet; med inntak av hamburger og annen dagen-derpå mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...