Ana Skrevet 22. september 2003 #1 Skrevet 22. september 2003 Har nettopp tilbrakt en laaang dag med gjennomvåte og kalde føtter (satt barbent på lesesalen fordi skoene mine var så våte, tullet dem inn i jakken min :o ), usj!!! Tror det er på tide med et par nye sko ja...men hvilke sko kan jeg kjøpe som passer å bruke i regnvær...har ikke så veldig lyst på sjøstøvler... :-? Hvilke sko bruker du når det regner? (tips fra andre bergensere mottas gjerne!!!)
Gjest gjesta Skrevet 22. september 2003 #2 Skrevet 22. september 2003 Uff ja, i dag har jeg hatt dammer i skoene jeg også. Vurderer å skaffe meg et par lave, sorte støvler til utebruk i sånt vær som dette. Så kan jeg heller ha med meg andre sko på jobb! Det finnes jo diverse sko i gore-tex, men disse er jo heller ikke så stilig.
Gjest Paff Skrevet 22. september 2003 #3 Skrevet 22. september 2003 Jeg har faktisk noen ganger brukt støvler (sorte pene) og hatt med skoskift til jobb den siste tiden. DET REGNER JO NOE SINNSYKT HER!! Ellers prøver jeg å komme meg mest mulig tørrskodd fra leiligheten og til bussen, det går som oftest bra..
Gjest care Skrevet 22. september 2003 #4 Skrevet 22. september 2003 Hvis jeg skal til byen eller på jobb tar jeg vanlige sko som jeg ellers ville ha tatt på. Går jeg tur i regnet må jeg huske på å ha på støvler, sist gikk jeg i semsket.... :oops: ikke særlig lurt :oops:
Gjest the imp Skrevet 22. september 2003 #5 Skrevet 22. september 2003 sko som er impregnert, enten med en sånn spray som du kan få kjøpt på skobutikken, eller med minkolje (fåes også kjøpt i skobutikker) ingen av disse to er spesielt dyre. Minkoljen gjør i tillegg læret i skoene litt mykere og mer behagelig.
Gjest Madley Skrevet 22. september 2003 #6 Skrevet 22. september 2003 *kremt* Nå har jeg lært av mammen min at man bruker støvler eller pene kalosjer når det regner. Evt gore tex sko. Man ser ikke like bra ut...men da blir man ikke kald og syk. Sa Leya, som i forrige uke gikk i joggesko og ble søkkblaut på beina....
jolie Skrevet 22. september 2003 #7 Skrevet 22. september 2003 Sånn til opplysning, så finnes det mer enn grønne langskaftede støvler med snøring og trauste hvite eller blå seilerstøvler på markedet. Hva med et par knall røde? Det finnes halvstøvler og, sånne korte som går til ankelen. Sånn av andre sko, så har vel Ecco noen stilige vanntette alternativer? Eller Cat? Og for de som kjører 'den stilen': forsvarets eminente M77. Vann, slaps, regn - tørr på beina. For meg som jobber i barnehage er den uunværlig. Ikke mulig å ha glatte, kalde, uforede støvler på i hverken gjørme eller slaps. Men støvler altså; mer enn bare grønt.
Gjest Tristessa Skrevet 23. september 2003 #8 Skrevet 23. september 2003 Hysj om det der været! Forbannet drittværet i Stavanger i går, ettersom jeg og gikk med innsjøer i skoene. Men jeg flytter mot mer "hjemlige" trakter til neste høst, og jeg vil ikke høre et ord om at det regner mer der - selv om jeg innerst inne vet det - takler knapt været her...
Tusenfryd Skrevet 23. september 2003 #9 Skrevet 23. september 2003 Jeg har knallrøde og glade gummistøvler - dvs ikke støvler, sånne lave til ankelen.
Gjest Ellisiv Skrevet 23. september 2003 #10 Skrevet 23. september 2003 Svarte impregnerte skinnstøvletter.
Gjest Zalomine Skrevet 23. september 2003 #11 Skrevet 23. september 2003 De enste skoene jeg eier som IKKE tåler regnvær er ment til sommersvær. DEt er sandaler og andre lette tøysko. Bor man i Bergen, så tenker man på det, men har ikke stoffsko til høst/vinter/vårbruk, da har man sko av skinn, som man behandler pent så de tåler vann (altså, smøre dem, pusse dem, impregnere, jada det skal man (ikke at JEG har gjort noe av dette de 5 åra jeg har bodd her , men i teorien så...)) Når det renger bruker jeg altså akkurat det samme som når det ikke regner. Sorte skinnsko/støvletter, og til vinteren i slapset, mine skoletter fra Ecco-goretex. Joggesko bruker jeg ikke, og andre iikke-vanntette sko som var med på flyttelasset er byttet ut. (og ja, til vinteren antar jeg at jeg tar med et par "innesko" og setter på kontoret, dersom mine vintersko ikke passer helt inn, men nå i høst går jeg i høyhelte sorte støvletter, det passer utmerket å gå inne i også) Om du absolutt må gå i ikke-vannette sko, så tråkk oppi en liten plastpose (stor nok til foten, men ikke en handlepose heller da....) før du tar på skoen (under sokken kanskje, så synes det ikke) så holder du deg tørr i det minste. Men tipset er nok å legge bort stoffsko for de neste 7-8 månedene!
Gjest lekebøll Skrevet 23. september 2003 #12 Skrevet 23. september 2003 Hvor får jeg tak i lave, røde "regnsko"?
Tusenfryd Skrevet 24. september 2003 #13 Skrevet 24. september 2003 Hvor får jeg tak i lave' date=' røde "regnsko"?[/quote'] Vanlige skobutikker. Jeg kjøpte i det i hvert fall. Sånne skoletter, ankelhøye. Har sett gule og grønne også.
philippa starck Skrevet 24. september 2003 #14 Skrevet 24. september 2003 Jeg går alltid med høye hæler jeg! Så kommer jeg "over" dammene, liksom.... Hehe - det er faktisk sant - men så er jeg sjelden å observere på vei til jobb til fots... Gore-tex er jo en vinner for tørre ben, men det finnes jo også noen knalltøffe nye støvler også, da! Vet de har på Lagunen i en eller annen butikk der. Er lite glad i støvler, men må man så må man!
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2003 #15 Skrevet 24. september 2003 I går så jeg tøffe Gore Tex støvletter og skoletter. Hadde kun et 1 cm diskret merke i metall, og så ellers ut som vanlige støvletter. Koster 1400,-
Gjest Hulderjenta Skrevet 24. september 2003 #16 Skrevet 24. september 2003 Jeg er jo bergenser og bor i regnbyen Bergen, men bruker ikke støvler likevel, selv om behovet definitivt er der.. :oops: Men har i grunnen bestemt meg for å kjøpe meg sånne lave støvler som ser nesten ut som vanlige sko - sånne svarte.. For det er litt kjipt å bli våt på beina hele tiden... Men for å svare på spørsmålet: Jeg bruker enten joggesko eller vanlige (men ikke i skinn....) sko med høy såle på når det regner...
birgitte242 Skrevet 24. september 2003 #17 Skrevet 24. september 2003 Svarte impregnerte skinnstøvletter. Samme her!
brum Skrevet 24. september 2003 #18 Skrevet 24. september 2003 I hverdagen hvis det regner bruker jeg de vanlige skoene uten å egentlig ta så mye hensyn til at det faktisk regner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå