Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen på fredag med et irriterende utslett rundt håndledd og ankler og fikk diagnosen Lichen.

Noen som har vært borti dette?

Ble du kvitt det? Hvor lang tid tok det? Og hva kan gjøres for å lindre kløen mest mulig? Jeg fikk både tabletter og salve av legen, men holder likevel på å klø meg halvt ihjel.

Har ikke sovet natten gjennom på over 1 mnd nå og holder på å bli gal!

Skrevet

Jeg har Lichen Schlerosis, og tror du skal prise deg lykkelig for at du "bare" har Lichen. Det jeg har er noe annet, jeg bruker krem/salve med steroider i og det hjelper.

Er Lichen også kronisk?

Skrevet

Jeg fikk diagnosen lichen ruber planus for mange år siden. Merkelig nok klødde jeg nesten ikke... Så der kan jeg ikke hjelpe deg, men jeg kan trøste deg med at det går over. Jeg fikk et par skikkelige hestekurer med kortisontabletter og den sterkeste kortisonsalven man kan få og det gav ganske fort bedring. Bieffekten var at hele huset var ryddet og ordnet før jeg var ferdig, for jeg ble helt hyper ;-)

Skrevet

Jeg har Lichen Schlerosis, og tror du skal prise deg lykkelig for at du "bare" har Lichen. Det jeg har er noe annet, jeg bruker krem/salve med steroider i og det hjelper.

Er Lichen også kronisk?

Kan være visstnok ifølge legen være kronisk. Rundt halvparten blir bra innen 18 mnd. Jeg har fått både tabletter og salve av legen, men følger at det bare tar "toppene". Våkner fortsatt 4-5 ganger pr natt og det begynner alvorlig å tære på overskuddet. Eneste jeg har funnet ut som hjelper er å drikke 3-4 øl før jeg legger meg, DA sover jeg natten gjennom, men jeg ser jo at det er en viss fare for å bli alkoholiker her så jeg må nesten begrense det;)

Skrevet

Jeg fikk diagnosen lichen ruber planus for mange år siden. Merkelig nok klødde jeg nesten ikke... Så der kan jeg ikke hjelpe deg, men jeg kan trøste deg med at det går over. Jeg fikk et par skikkelige hestekurer med kortisontabletter og den sterkeste kortisonsalven man kan få og det gav ganske fort bedring. Bieffekten var at hele huset var ryddet og ordnet før jeg var ferdig, for jeg ble helt hyper ;-)

Heldige deg som ikke klødde, jeg holder på å utvikle en unaturlig interesse for skarpe gjenstander:)

Medisinen jeg har fått gir meg ikke akkurat noe overskudd å skrive hjem om. Får prøve å holde ut noen uker til om ikke bærer det rett til legen igjen. Hvor lang tid tok det før det gikk over hos deg?

Skrevet

Det er kanskje ikke sammenlignbart i det hele tatt, men for min plage så er den første kuren satt til 9 uker. Jeg merket først bedring etter de 9 ukene...

Søvnmangel kan tære voldsomt på overskudd til jobb, fritid, og ikke minst på humøret! Håper det bedrer seg for deg!

Skrevet

Heldige deg som ikke klødde, jeg holder på å utvikle en unaturlig interesse for skarpe gjenstander:)

Medisinen jeg har fått gir meg ikke akkurat noe overskudd å skrive hjem om. Får prøve å holde ut noen uker til om ikke bærer det rett til legen igjen. Hvor lang tid tok det før det gikk over hos deg?

Jeg husker faktisk ikke hvor lang tid det tok før det gikk over. Det er 8 år siden jeg hadde utbrudd. Jeg hadde mest under føttene(svære drueklaser av noen blemmer og tykktykk hud) og hadde problemer med å gå. Etter endt kur hadde jeg babyhud under der :-D

Fortsatt har jeg litt spor av lichen. Litt i munnhulen og en negl som fortatt gror ut spaltet på midten, men jeg har ellers vært fri for symptomer, heldigvis og bank i bordet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...