Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har planer om å male stua i sommer (endelig bli kvitt furuhelvetet:)), og tenkte jeg skulle prøve å få litt orden på møblene så de muligens passer bedre sammen når det blir malt - det er litt miks av div møbler vi har "overtatt" for tiden! Jeg har en furusjenk, et furuskatoll og en lav bokhylle som jeg vil male - helst i samme farge tror jeg. Fra før av har vi beige og hvit sofa (den skal vi beholde), brunsvart spisebord+stoler (beholdes til ungene er store nok til å slutte å lage riper), og svart tv-benk (Bestå fra IKEA). Vi har også et salongbord i furu som jeg er usikker på om jeg skal male og beholde, eller bare kjøpe nytt - er litt skeptisk til å male bord, da jeg er redd det blir lite holdbart) Stua skal males hvit med litt gråtone i (hvitt tak). Det jeg lurer på er - skal jeg male møblene i brunsvart (samme som spisebord og stoler), eller bør jeg male de hvite? Vil det se rart ut med en blanding av hvite og mørke møbler? Spisebordet og sjenken er i en annen "avdeling" av stua enn resten - bør jeg male den samme som bordet og det andre hvitt? Hva da med den svarte tv-benken mellom alt det hvite? Som dere kanskje skjønner er jeg en smule fargeblind når det kommer til sånne ting..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå