Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest og hørt stort sett bare positive ting om å ta opp igjen fag på Bjørknes privatskole.. Men jeg skal ta studiekompetanse på 1 år, fra høsten av.. har ikke gått på skole på maaange år, og fullførte bare 1 og litt av 2 år på videregående.. er nå 25 år, så jeg blir sikkert endel eldre enn de fleste som går der.. Lurer rett å slett bare litt på hvordan selve undervisningen foregår? hvor lange er dagene, hvordan er timene/de forskjellige fagene lagt opp (som sagt skal jeg jo ta opp de 6 obligatoriske fagene..) er litt redd for å ende opp med en haug av "fjortisser" som sitter å fniser når man evt må holde foredrag (litt mareritt fra de første årene på videregående..hehehe) huff, er skikkelig skummelt å skulle begynne på skole igjen!!!:(...

noen som har erfaring fra Bjørknes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen spesiell infoang. skolen,men jeg har også planer om og ta opp noen fag der til høsten og jeg er 27 år !!! så tror ikke du trenger og bekymre deg for og være den eldste i klassen:) Har du søkt inntak enda eller ?

Skrevet

har lest og hørt stort sett bare positive ting om å ta opp igjen fag på Bjørknes privatskole.. Men jeg skal ta studiekompetanse på 1 år, fra høsten av.. har ikke gått på skole på maaange år, og fullførte bare 1 og litt av 2 år på videregående.. er nå 25 år, så jeg blir sikkert endel eldre enn de fleste som går der.. Lurer rett å slett bare litt på hvordan selve undervisningen foregår? hvor lange er dagene, hvordan er timene/de forskjellige fagene lagt opp (som sagt skal jeg jo ta opp de 6 obligatoriske fagene..) er litt redd for å ende opp med en haug av "fjortisser" som sitter å fniser når man evt må holde foredrag (litt mareritt fra de første årene på videregående..hehehe) huff, er skikkelig skummelt å skulle begynne på skole igjen!!!:(...

noen som har erfaring fra Bjørknes?

Flesteparten av de som går der er nok rundt 20år, men er en del som er eldre og. Studiemiljøet der er veldig bra. Mange er der for å komme inn på feks medisin, og er veldig seriøse. Så veldig få fnisende fjortisser der da jeg gikk der :P

I de fagene jeg tok der var det ingen foredrag vi skulle holde, men mulig det er det i andre fag, feks norsk. Timene er lagt opp til at læreren rett og slett bare går gjennom pensum. I noen av fagene satt vi noen ganger å gjorde oppgaver i timene og. På fagoversikten på bjorknes.no kan du se hvor mange timer i uka hver av fagene er.

Skrevet

Tusen takk for svar, begge to..:)

Har egentlig søkt men er litt usikker på om jeg skal ta alle fagene fra høsten eller om jeg skal ta de 3 fagene jeg allerde holder på meg hjemme først, å så ta de 3 siste fagene på bjørknes etter jul istede.. får se det litt ann. har et par andre ting jeg også ha lyst til fra høsten av, men er liksom ikke så dumt å ha den studiekompetansen..!

Venus: nej det er sikkert ingen fnisete fjortisser,.. hehe.. satt det bare litt på spissen;) tror også de fleste som går der er rimelig seriøse og går der for å få gode karakterer.. ! har jo hørt rykter om at selveste aylar lie har gått der nylig og bare fått topp karakterer såh=)

satser på at det blir greit om det blir Bjørknes på meg en dag=)

Gjest summer10
Skrevet

Jeg er 23 år og skal også begynne til høsten;) på seksfagspakken. Gruer meg litt allerede jeg.. Jeg har ikke sittet på skolebenken siden jeg var 18. Jeg har gått rundt og lurt på om jeg er den eldste, men da er jeg visst ikke det, hehe! Gikk første året på VGS. Jeg er også litt nysgjerrig på hvordan det fungerer.. er det vanlige skoleklasser? Er det sånn friminutt opplegg hvor klokka ringer osv? Hvordan er miljøet? Jeg går rundt og er redd for at det bare er "vestkant" typer der (mest pga location)..men det stemmer kanskje ikke? Det er ihvertfall svinedyrt så håper jeg klarer å jobbe hardt.. en ting som er litt kjipt er at jeg har hørt at man må ut på naturfagturer osv i helgene?! Hva med oss som jobber? Det er kanskje på søndagene da? (håper jeg)

Skrevet

Jeg er 23 år og skal også begynne til høsten;) på seksfagspakken. Gruer meg litt allerede jeg.. Jeg har ikke sittet på skolebenken siden jeg var 18. Jeg har gått rundt og lurt på om jeg er den eldste, men da er jeg visst ikke det, hehe! Gikk første året på VGS. Jeg er også litt nysgjerrig på hvordan det fungerer.. er det vanlige skoleklasser? Er det sånn friminutt opplegg hvor klokka ringer osv? Hvordan er miljøet? Jeg går rundt og er redd for at det bare er "vestkant" typer der (mest pga location)..men det stemmer kanskje ikke? Det er ihvertfall svinedyrt så håper jeg klarer å jobbe hardt.. en ting som er litt kjipt er at jeg har hørt at man må ut på naturfagturer osv i helgene?! Hva med oss som jobber? Det er kanskje på søndagene da? (håper jeg)

naturfagsturer? jøss.. det var jo rart ... da det i utgangspunktet hørtes ut som folk mente at det er mest bare forelesninger og ikke så mye sånn vanlig skole som vi er vant med hvor man må delta i timen å sånn?

Men godt mulig..! naturfag krever vel litt "praksis" ;) er så usikker på om jeg skal eller ikke skal til høsten.. får ikke bestemt meg..! har litt lyst å søke meg inn i forsvaret også..!(er endel linjer der på bs som ikke krever studiekomp) men.. er like usikker på begge deler...!

Skrevet (endret)

Der er ikke bare vestkant-typer der, er alle slags typer der :) Er skoleklasser ja, litt større enn vanlig. Er 10-15(husker ikke helt) minutts pauser mellom timene ja, og ingen skoleklokke som ringer, tror ikke det er vanlig etter ungdomsskolen :P Nå vet ikke jeg hvordan der er for naturfag, men vet at biologi 2 har eksursjoner, og biologi 1, kjemi og fysikk har labkurs som man må ta. De er ofte i helgene, men det er snakk om 1-2 helger i løpet av året.

Anbefaler deg å jobbe hardt og jevnt ja! Jeg gjorde ikke det i alle fagene og angrer på det nå når jeg trenger gode karakterer for å komme inn på studiet jeg vil. Du vet aldri hva du kan finne på å ønske å studere i løpet av livet så fint å holde alle muligheter åpne :)

Endret av venus_
Skrevet

Der er ikke bare vestkant-typer der, er alle slags typer der :) Er skoleklasser ja, litt større enn vanlig. Er 10-15(husker ikke helt) minutts pauser mellom timene ja, og ingen skoleklokke som ringer, tror ikke det er vanlig etter ungdomsskolen :P Nå vet ikke jeg hvordan der er for naturfag, men vet at biologi 2 har eksursjoner, og biologi 1, kjemi og fysikk har labkurs som man må ta. De er ofte i helgene, men det er snakk om 1-2 helger i løpet av året.

Anbefaler deg å jobbe hardt og jevnt ja! Jeg gjorde ikke det i alle fagene og angrer på det nå når jeg trenger gode karakterer for å komme inn på studiet jeg vil. Du vet aldri hva du kan finne på å ønske å studere i løpet av livet så fint å holde alle muligheter åpne :)

Det ER skoleklokke der jo, en irriterende lyd gitt. Ellers er det som en vanlig videregående bare med mer fokuserte og interesserte elever og lærere som fokuserer mer på pensum og at du skal gjøre det bra på eksamen. Nå er det dessverre ikke alle lærere en kan rope hurra for, men mesteparten er veldig flinke.

Skrevet

Det ER skoleklokke der jo, en irriterende lyd gitt. Ellers er det som en vanlig videregående bare med mer fokuserte og interesserte elever og lærere som fokuserer mer på pensum og at du skal gjøre det bra på eksamen. Nå er det dessverre ikke alle lærere en kan rope hurra for, men mesteparten er veldig flinke.

Hehe, kan ikke huske at det var det. Jeg synes tydeligvis ikke den var så irriterende som du siden jeg ikke kan huske den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...