Gå til innhold

Sosial katt..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For to år siden flyttet vi med en da 5 år gammel (nå 7) kastrert hannkatt til et område der vi slapp ham ut fra innekatt tilværelsen. Han ble bøllet med at noen katter i nabolaget i starten men nå er det rene barnehagen på gang. Det er tre katter han er skikkelig godvenn med og leker som en forvokst kattunge med. De lekesloss, vasker hverandre, jakter sammen og leker sisten gjennom hagene som ligger på rekke og rad. Og roper jeg inn katten må jeg skille min ut av flokken som en sauegjeter og ta ham i hus.

De andre kattene tilhører umiddelbare naboer og er velholdte, friske katter så det er ingenting galt med dette.

Jeg har bare aldri opplevd at katter som ikke bor sammen blir så gode venner.. spesielt når min har vært enebarn hele livet.. Det føles litt rart og spesielt, men kanskje det er helt vanlig? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er helt uvanlig, vår katt var veldig sosial der vi bodde før. Etter at vi flyttet fikk han så mye bank at han nå er blitt en enstøing som sitter på verandaen vår og spionerer på naboene :glare:

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg tror det er en myte at katter er noen enstøinger. Her i nabolaget er det masse katter, og etter at jeg fikk katt har jeg observert noe av det samme som du beskriver. De holder sammen når de er ute, leker og tulleslåss. Og nabokattene har flere ganger kommet og mjauet utenfor vinduet viss min har vært inne. Det er akkurat som de kommer for å hente han med ut. Og min katt forstår det med en gang, for straks han hører de andre kattene rope, så fyker han bort til døren og vil ut. :ler: Men så er det nok noen som helst vil være for seg selv. Den katten vi hadde da jeg vokste opp voktet området rundt huset som en grensevakt. Og føyk på hver en katt som våget å nærme seg..

Skrevet

Haha :D Morsomt.. Her i området sniker de bare seg innpå hverandre og glor. Veldig spennende..... Hehe... Men ingen får bank av dem da, det er jo positivt ;)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Katten min dro støtt og stadig med seg mannfolk hjem hun. Hadde faste kjærester over en stund hehe.

Og en gang drev hun å stjal en kattunge som en nabo hadde fått. Daglig måtte vi levere tilbake denne kattungen til deres eiere. Husker ennå den dagen katten min kom hjem med kattungen for første gang. Det var en stolt pus det :-)

Skrevet

Det er ikke uvanlig, ikke utifra min erfaring.

Men mine egne katter er kun venner med hverandre.

Kommer det en nabokatt, er det full krig!

Men har sett andre katter som ikke bor sammen, men som er gode venner :) Og det er jo bra at de er det.

Skrevet (endret)

Katten min dro støtt og stadig med seg mannfolk hjem hun. Hadde faste kjærester over en stund hehe.

Og en gang drev hun å stjal en kattunge som en nabo hadde fått. Daglig måtte vi levere tilbake denne kattungen til deres eiere. Husker ennå den dagen katten min kom hjem med kattungen for første gang. Det var en stolt pus det :-)

Så utrolig søtt! :ler:

Endret av tøydokka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...