Gå til innhold

Kreativ og god skolematpakke

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kristinmor

Ønsker tips til spennende matpakke. Hva sender du med barna, hvis du skal lage en spesiell, god (og helst sunn) matpakke :-)

-Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sender ikke med matpakke til barna - da vi ikke har noen. Men lager til sambo og meg selv hver dag.

Hender at jeg lager horn med ost og skinke. Hadde vi salat til middag, blir det lunsjen dagen etter. Til vanlig steker vi rundstykker hver kveld. Fra ferdig frossen tilstand. Pålegg kan varieres i det uendelige. Det som er viktig, og som jeg skiller en vanlig matpakke fra kjedelig til god er pynt. Bruk salat, agurk, paprika, ja hva som passer. Det løfter matpakka høyt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater matpakke, derfor lager jeg alltid deilige smørbrød for å gidde å spise.

Jeg pakker alltid inn agurk, tomat, paprika og salat i plastfolie. Da blir ei skive meg ost, skinke og pepper mye bedre!

Dessuten er det få som har ferskt brød tidelig på morgenen. Så da tar jeg ofte frosne skiver til matpakke. Da blir de kalde og gode til lunch. Dessuten er kalkunpålegg noe av det bedre på skiva....

Og har man et eple eller en yoghurt til "dessert" er et måltid komplett og godt! Bedre enn slitne skiver med varm hvitost i alle fall.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes pålegget er det viktigste! GODT PÅLEGG!!

Mine favoritter er karbonader, fiskepudding, eggerøre, egg i skiver, laks. Eller makrell i tomat, men det må jo taes med ved siden av.

I tillegg inneholder matpakka en flaske vann, evt juce, en frukt eller grønnsak (gulrot/kålrotskive) og en youghurt.

Og hjemmebakt brød eller annet brød som er godt (for meg er det lik grovt).

nam nam, nå er det tid for lunch!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om mat men....

Da jeg var liten og skolejente skrev moren min små søte beskjeder til meg på mellomleggspapiret...et koselig barndomsminne

Dette har jeg også begynt med til min datter som går i 1 klasse og som akkurat har lært og lese :D

Siss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler ikke om mat men....

Da jeg var liten og skolejente skrev moren min små søte beskjeder til meg på mellomleggspapiret...et koselig barndomsminne

Dette har jeg også begynt med til min datter som går i 1 klasse og som akkurat har lært og lese :D

Siss

Dette gjorde alltid mammaog pappa og.. Det var s¨å kosleig! Alltid mye mer spennende å opne matpakken når man visste at det stod noen koselige ord på innsiden 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...