Gå til innhold

Fiskestang til barn

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Gutten vår på 12 er blitt glad i å fiske, men hittil har vi bare lånt stang av andre. Nå lurer vi på hvor mye vi må regne med å betale for ei ok fiskestang.

Vi tenker på ei vanlig stang med snelle, ei som kan brukes til å fiske både fra en bryggekant og fra båt på sjøen. Målet er sei og torsk på alt fra 1 til 10 kg, men det lavere vektskiktet er nok mest sannsynlig (1-5 kg).

Vi kommer ikke til å kjøpe ei rådyr stang til dette bruket. Ser ikke poenget med å kjøpe ei stang som skal vare til gutten blir pensjonist. ;)

Hvor får man ei ok stang til en rimelig penge til dette bruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Du kan kjøpe en juniorstang, f.eks. denne

Stikk innom en sportsbutikk så får du god hjelp. XXL har iallfall masse fiskeutstyr. Trenger ikke å betale over 1000 kr for en stang. Den jeg viste til koster 350 kr. Har kjøpt sånn til sønnen min og vi er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missEva

Jeg har fiskestang fra biltema. Helt grei. Ikke dyr og tåler ganske mye juling.

http://biltema.no/no/Fritid/Fiske/Stenger/Kombistang/

Jeg trenger ikke så veldig mye senn (snøre) så da kjøpte jeg like godt ei snelle fra biltema også. Problemet med den er at det er dårlig med plass til senna. 50-100m går kanskje, men ikke mer enn det. Så om guttingen skal ha mere senn på snella så ville jeg gått for en annen en, kanskje en fra sportsbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...