Gå til innhold

Kredittkort med BankAxept

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er enkelt! Finnes det kredittkort med BankAxept-del?

Takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at Ya bank tilbyr kredittkort med BankAxept. Har ikke hørt om andre, men skal ikke utelukke at det finnes flere.

Skrevet (endret)

Jeg vet at Ya bank tilbyr kredittkort med BankAxept. Har ikke hørt om andre, men skal ikke utelukke at det finnes flere.

Når det er et kredittkort, så er det jo ikke et bank axept.

Et bankaxept kort, er bestandig et debetkort.

Ya kortet har ingen bankaxept del.

Men...

Du kan bruke det i bankaxept terminaler. Men merk at du da med en gang, fra første dag etter uttak, går inn på lån fra YA bank. Altså de svindyre kreditkortrentene.

Et bankaxept er det vanligste betalingskortet i Norge. Dette er et debetkort med online deknings- og autorisasjonskontroll. 9 av 10 kortbetalinger i Norge er med BankAxept som betalingsmiddel.

Jeg har aldri hørt om kredittkort som har begge deler.

Endret av Østlandet
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når det er et kredittkort, så er det jo ikke et bank axept.

Et bankaxept kort, er bestandig et debetkort.

Ya kortet har ingen bankaxept del.

Men...

Du kan bruke det i bankaxept terminaler. Men merk at du da med en gang, fra første dag etter uttak, går inn på lån fra YA bank. Altså de svindyre kreditkortrentene.

Et bankaxept er det vanligste betalingskortet i Norge. Dette er et debetkort med online deknings- og autorisasjonskontroll. 9 av 10 kortbetalinger i Norge er med BankAxept som betalingsmiddel.

Jeg har aldri hørt om kredittkort som har begge deler.

Her må jeg rette på deg, for dette har du tydeligvis ikke peiling på. Jeg jobber i yA bank og kan bekrefte at yA bank sine kort har bank axept. Du blir ikke belastet med renter heller så lenge du betaler innen forfall. Klart det kan være bank axept selv om det er et kredittkort, forskjellen er bare at det er banken som betaler isteden for at det blir trukket rett fra kontoen din.

Skrevet

Ya Bank kredittkort

Jeg kan ikke oppfatte dette på annen måte enn at dette er er kredittkort som inneholder både kreditt via Visa-delen i kortet, samt en BankAxept-del.

Skrevet (endret)

Her må jeg rette på deg, for dette har du tydeligvis ikke peiling på. Jeg jobber i yA bank og kan bekrefte at yA bank sine kort har bank axept. Du blir ikke belastet med renter heller så lenge du betaler innen forfall. Klart det kan være bank axept selv om det er et kredittkort, forskjellen er bare at det er banken som betaler isteden for at det blir trukket rett fra kontoen din.

Jeg uttalte meg litt klønete. (Renter ved uttak i minibank)

Men, ellers er det litt snodig at det er nettopp YA bank, som har gitt meg denne forklaringen.

Da må jeg ha bommet på kundebehandler, som skrev dette til meg.

Samt at det også står noe av det samme på bankaxept sine sider.

Bankaxept er debetkort.

Ya bank har også tilbud om debetkort, selvfølgelig.

Endret av Østlandet
Skrevet

Jeg bruker Coop Kredittkort (entercard) med BankAxept

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker flere kredittkort.

Alle går i bankaxept terminaler.

Men, blander dere ikke noe forferdelig her nå da?

Det er vel ikke bankaxept kort av den grunn?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik da?

Sakset fra en annen side:

"Bankaxeptkort med Visadel er jo et debetkort. Og "alle" kaller dette kortet for Visakort. Det er der den stor missforståelsen ligger. Det er ikke et Visakort, men et Bankaxeptkort med Visadel, som kun er et debetkort.

De butikker som tar dette kortet tar normalt ikke/bruker ikke visadelen på kortet, men kun bankaxept delen. Også kan man bruke Visadelen der banaxeptdelen ikke virker (for eks i utlandet), men det er fortsatt kun et debetkort.

Så kan man få det som virkelig er et Visakort, men det er kun et kredittkort som ikke er knyttet opp mot brukskontoen i banken, og som man får regning på bruken."

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kortet har en visadel og en bank axept del. I norge fungerer betalingsterminalene slik at bank axept blir prioritert og, kortet går kun på visa dersom bank axept ikke fungerer. I tillegg finnes det rene bank axept kort og rene visakort. Det vil si kortet kan være enten visa, bank axept eller en kombinasjon av disse to. I dag er det vel kombinasjon som er mest vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...