Gå til innhold

Ansiktsskrubb når man har kviser

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har jo fått med meg at man bør bruke skrubb som del av "skjønnhetsregimet", men hva gjør man når man har kviser (både som sorte prikker, "vanlige" kviser og slike "underjordiske" vonde kviser)? Bare skrubber rundt dem?

Eller bør man kanskje ikke bruke skrubb da? ...blir litt usikker...

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har jo fått med meg at man bør bruke skrubb som del av "skjønnhetsregimet", men hva gjør man når man har kviser (både som sorte prikker, "vanlige" kviser og slike "underjordiske" vonde kviser)? Bare skrubber rundt dem?

Eller bør man kanskje ikke bruke skrubb da? ...blir litt usikker...

Hva gjør dere andre?

Hei! Jeg har vært plaget med kviser siden jeg var 12. Er nå 24, og er ikke like hardt rammet som da, da hadde jeg mange kviser i hele ansiktet, men nå har jeg bestandig 1-4 kviser i ansiktet, store vonde, irriterer vettet av meg :P Har prøvd det meste men ingenting virker for å få det helt bort. Jeg kjøpte serien til garnier, pure. Jeg har en skrubb som heter 3 in 1. Kan bruke den som både maske, skrubb og vask. Jeg skrubber hele ansiktet med den, over kvisene og. Skrubber gjerne ikke så hardt på kvisene, farer bare sånn helt lett over de med hendene. Har også dagkrem fra pure, og en stift som skal smøres på kvisene. Den syntes jeg var ganske bra, kommer litt ann på hvor stor kvisen er, men er den bare en sånn liten,så forsvant den etter et døgn, med litt smøring fra den stiften. Merker huden min er blitt bra mye mykere etter jeg starta med det, men har fremdeles en kvise eller fire :P Men likevel, mye mykere og renere og lettere å sminke.

Skrevet

Du burde skrubbe selv om du har kviser, er kanskje lurt å holde seg unna skrubber (feks fra garnier...) med grove korn som kan skrubbe av skorper o.l., og heller gå for en med mindre korn. Jeg bruker face and body scrub fra MD formulations som har glykolsyre som er bra for oss med uren hud ;) den gjør huden SÅ myk, du aner ikke! og den er evig mye bedre for huden enn den fra garnier, sorry:P

Skrevet

Jeg pleier ikke å skrubbe på kviser fordi da blir de enda mer betente. Bruker MD scruben som en maske der huden er veldig betent og masserer forisktig rundt. Jeg bruker den veldig skjeldent og det har faktisk roet huden min veldig ned. Bruker den kanskje en gang hver 14.dag nå. Før brukte jeg den 1-2 ganger i uka og det var nok for ofte for meg. (kanskje jeg trenger en mildere srub)

Gjest Micka
Skrevet

Enig med de to over, hvis jeg forsto dem rett. Bruk heller en exfoliator uten korn, da grove korn kan slite på huden over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...