Gå til innhold

Fast i fisken av jogging?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vil man merke noen forskjell på kroppen hvis man begynner å jogge? Utseendemessig altså. Greitnok at man kan gå ned i vekt av kondisjonstrening, men hva om man ikke har dette som hensikt?

Får man finere kropp liksom? ;) Bli fastere lizzm..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det som gjør kroppen fastere, er muskler. Du merker vel selv hvilke muskler du bruker når du jogger. Litt fastere lår, rumpe og legger vil du få, men ikke mye.

Skrevet

Enig med anonym bruker.Jeg løper en deg.Jeg har blitt slankere,og selvsagt fått god kondis,men særlig mye fastere i fisken blir man ikke dessverre.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Så...styrketrening må også til?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja. Skal man bli fastere i fisken, må man bygge muskler. Og da må man trene styrke. Jogging er verken tungt eller allsidig nok til at det kan gi deg en fast og stram kropp.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Ja. Skal man bli fastere i fisken, må man bygge muskler. Og da må man trene styrke. Jogging er verken tungt eller allsidig nok til at det kan gi deg en fast og stram kropp.

Jeg skal definitivt starte opp litt styrketrening 2 ganger i uken etter å ha lest denne...

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg løper mye.

Når jeg spenner lårene, kjennes de veldig harde. Når jeg har på tights, ser jeg at musklene i lårene har blitt mer definerte. Jeg har dessuten fått en ny kul (muskel) over kneet.

Jeg har definitivt blitt strammere i fisken.

Skrevet

Jeg jogger/løper en god del, og er veldig fast i kroppen uten å være syltynn. Føler også at joggingen har bidratt til å gi meg former på de riktige stedene og passe definerte muskler. Som jente har jeg blant annet ikke lyst på synlige muskler i overarmer og rygg/bryst. Men jeg har passe definerte muskler i mage, bak og i bein. I perioder jeg driver styrketrening synes jeg at jeg får for mye synlige muskler.

Nå er ca annenhver økt bakkeløp eller trappeløp, mulig det gir mer muskeltrening enn å kun drive med landeveisløp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...