Gå til innhold

Bytte forlover?

Bytte/Beholde  

20 stemmer

1. 1. Skal jeg bytte forlover eller beholde den jeg har?

• Bytte
      15
    • Beholde
      5

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lang historie, men da jeg valgte forlover valgte jeg ei som jeg ikke har kjent i mer enn 5 år. Jeg valgte henne fordi jeg har kunne snakke med henne om alt og hun har vært der for meg uansett. Hun har ikke tilhørt den vanlige vennekretsen min, så vi har ikke omgås så mye, men vi har snakket sammen nesten hver dag og vi har virkelig kunne snakke om alt, noe som har gjort at jeg har følt meg veldig nær henne.

Men... i det siste har hun vist noen sider av seg selv som jeg ikke setter særlig pris på. Jeg er så heldig at jeg har mange venninner, men jeg føler at hun er meget sjalu på dem og prøver å skape splid mellom oss. Hun er helt klart en dramaqueen. I forbindelse med utdrikingslaget mitt nå har hun slengt masse dritt om de andre jentene og prøver å få meg til å syns det samme, og flere av venninnene mine sier at de opplevd henne som krass og maktsyk med markeringbehov. Hun går ikke overens i det hele tatt med mine andre venninner - det ble tydelig i utdrikningslaget mitt... Hun var også den første som dro... og nå truer hun med å dra tidlig fra bryllupet også om jeg ikke endrer på et par ting...

Har snakket litt med henne i dag - uten at ting sank inn og å bli ferdg med saken. Vi skulle snakkes igjen senere, men nå får jeg ikke tak i henne...

Jeg angrer nå på valget mitt 2 uker før bryllupet... Hva pokker gjør jeg nå?

Dumper jeg henne som forlover og dermed også vennskapet som følge av det, eller skal jeg svelge et par store kameler og la henne beholde rollen sin ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da. Hun har vel allerede skrevet under på papirene, så den delen av forloverrollen beholder hun vel uansett. Kanskje litt konsekvensanalyse kan være lurt?

1. Hva skjer hvis du beholder henne?

a. Hun stiller opp og fyller rollen som forventet

b. Hun er forlover, men fyller ikke rollen slik du hadde ønsket.

2. Hva skjer hvis du bytter henne ut?

a. Hun blir snurt og kutter alle bånd. Muligens dropper hun bryllupet helt.

b. Hun blir skuffet, men kommer likevel. Er stille om saken, men dere kommer trolig ikke til å ha like god kontakt i fremtiden.

c. Hun kommer i bryllupet, og ødelegger alt.

Selvfølgelig kan valgene dine ha andre konsekvenser enn dette, men det er noen mulige konsekvenser av begge valgene. Du vil sannsynligvis vite bedre enn noen av oss hvordan hun kan komme til å reagere. Så spørs det da hvilke reaksjoner du kan leve med, og om du eventuelt kan få ut av henne før bryllupsdagen hvordan hun vil reagere.

Og så kan du ha backup-planer for å gardere deg mot katastrofer.

Hvis du f.eks. bestemmer deg for å beholde henne som forlover, men tror at hun ikke kommer til å fylle alle de oppgavene du forventer fra en forlover, kan du alliere deg med en god venninne. Forklar situasjonen på forhånd, og si at om noe skjærer seg, så vil du trenge hennes hjelp. Legg tilsvarende planer for andre aktuelle utfall.

Jeg har ikke stemt på pollen din, for til syvende og sist er det du som må ta valget.

Trøsteklem til deg, og lykke til med valget!

Skrevet

Jeg har bare en ting å si om forlovere som stiller krav: BYTT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...