Gå til innhold

Broren min og kjæresten hans..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så.. min kjære bror har fått seg kjæreste. De har bare vært sammen i et par måneder. De er unge (min bror 21, hun 17), og er vel hverandres første kjæreste begge 2. Selv om hun er ung virker hun egentlig voksen for alderen og hun virker veldig koselig også. MEN det bryr meg litt hvordan hun behandler min bror. Hun har allerede prøvd å forandre klesstilen hans. Hun vil at han skal ha på seg klær som han normalt aldri bruker (og kjøper faktisk dette til ham slik at han blir "nødt" til å gå med det). Greit nok, jeg kunne jo leve med det. Men for en uke siden satt de to og så på film, mens jeg holdt på med noe forberdelser til jobb i samme rom, også sier hun plutselig "Hvorfor sender XXXX meldinger til deg????" Broren min svarte og alt var ok. Ok, greit nok, hun er ung og sjekker meldingene på mobilen til broren min? Jeg vet ikke. Syntes bare det var litt dumt gjort. Så, denne helga, har de to vært med på hyttetur med meg og min familie. Vi var jo ganske mye sammen da, og da la jeg merke til at hun snakker ganske frekt til min bror, og er ganske spydig. Dette liker jeg LITE. Min bror er veldig grei, og er litt forsiktig av seg. Blir sprø av å se noen behandle ham slik. Selv om, de er jo veldig kjærlige med hverandre også. Han kjenner henne jo bedre enn oss, og han er jo sammen med henne for en grunn, men allikevel.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare få skrevet ned tankene mine.. Jeg kommer uansett ikke til å si noe til min bror (eller burde jeg det?).. Jeg burde vel heller bare ikke bry meg. Men det er vanskelig. Hvis hun sårer broren min blir jeg utrolig lei meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gutter som får sin første kjæreste blir lettere tøffel, synes jeg. Aksepterer mye mer , og tar imot mer uten å "si ifra".

Du må nesten la det fare med. Du kan jo spørre broren din om hvordan det går osv, har dere et ok forhold?

Skrevet

Det der finner de ut av selv. Din bror må jo også teste sine grenser for å finne ut av hvor de går og han er nok ikke så tilbakeholden at han ikke kan gi beskjed selv.

Skrevet

Han må si fra selv om hun er frekk eller vil bestemme over ham. Og kanskje han har godt av å skifte klesstil? ;)

Skrevet

Kanskje hun er litt kontrollerende fordi hun er usikker selv også? Det er jo ikke umulig.

Jeg tror det er en del av oss jenter som reagerer negativt på menn som er litt vel "tøffel". For en del år siden var jeg i et par kortere forhold med menn som var veldig snille, altfor klare til å legge seg ned og la meg kjøre rett over dem. Jeg er ikke veldig fremfusende selv, men de var litt sånn "har du fått en flis i foten, er det min skyld". Det brakte virkelig frem smådjevelen imeg, og jeg måtte gjøre kort prosess med forholdene for å unngå å være skikkelig jævlig mot dem. Muligens fordi jeg var usikker selv, og her var en mann som lot meg herske med ham....

Senere fikk jeg heldigvis samboer som ikke er tøffel, og nå er vi jamnt over like slemme/snille begge to :yvonne:

Skrevet

Så.. min kjære bror har fått seg kjæreste. De har bare vært sammen i et par måneder. De er unge (min bror 21, hun 17), og er vel hverandres første kjæreste begge 2. Selv om hun er ung virker hun egentlig voksen for alderen og hun virker veldig koselig også. MEN det bryr meg litt hvordan hun behandler min bror. Hun har allerede prøvd å forandre klesstilen hans. Hun vil at han skal ha på seg klær som han normalt aldri bruker (og kjøper faktisk dette til ham slik at han blir "nødt" til å gå med det). Greit nok, jeg kunne jo leve med det. Men for en uke siden satt de to og så på film, mens jeg holdt på med noe forberdelser til jobb i samme rom, også sier hun plutselig "Hvorfor sender XXXX meldinger til deg????" Broren min svarte og alt var ok. Ok, greit nok, hun er ung og sjekker meldingene på mobilen til broren min? Jeg vet ikke. Syntes bare det var litt dumt gjort. Så, denne helga, har de to vært med på hyttetur med meg og min familie. Vi var jo ganske mye sammen da, og da la jeg merke til at hun snakker ganske frekt til min bror, og er ganske spydig. Dette liker jeg LITE. Min bror er veldig grei, og er litt forsiktig av seg. Blir sprø av å se noen behandle ham slik. Selv om, de er jo veldig kjærlige med hverandre også. Han kjenner henne jo bedre enn oss, og han er jo sammen med henne for en grunn, men allikevel.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare få skrevet ned tankene mine.. Jeg kommer uansett ikke til å si noe til min bror (eller burde jeg det?).. Jeg burde vel heller bare ikke bry meg. Men det er vanskelig. Hvis hun sårer broren min blir jeg utrolig lei meg.

Det er godt mulig du vil ødlegge noe av forholdet til broren din dersom du sier til han at han må begynne oppføre seg som en mann og ikkje en tøffel. Dersom du sier det og han klarer overgangen bra så vil han uten tvil tjene på det på lengre sikt.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal blande deg bort i deres forhold. Kanskje de faktisk har en avtale seg i mellom at det er greit aa sjekke hverandres mobiler? Kanskje hennes kjöp av klaer har gjort at han har faatt ut finger`n og pröver noe nytt? Ligg unna, du har rett og slett ikke noe med deres forhold aa gjöre, dessuten er han en voksen mann som bör kunne passe paa seg selv. Hvordan hadde du likt det om broren din begynte aa legge seg bort i deg og ditt?

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...