Gå til innhold

Hvordan kurere fylleangst?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Stikkord er:

- Ny kjæreste

- Storfest

- Møter mange av vennene hans for første gang

Påfølgende er:

- Jeg blir full

- Jeg spyr, og gjør generelt DUMME, DUMME ting.

Åh, det svir så jævlig. Kan jo legge på at jeg nærmer meg 30 år, og er altså ikke 16 :sjenert: Hard trening, lite mat og litt for kjapt inntak gjorde utslaget. Sitter her og har helt vondt i magen.

Men det er vel lite å gjøre i bunn og grunn, bortsett fra at man lærer av sine feil? :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nærmer du deg tretti, er det nok dessverre en indikasjon på det motsatte...

Skrevet

Når du nærmer deg 30 burde du ha lært ja, men.. Man trenger jo ikke..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Usj, dette var da oppløftende gitt.

Skrevet

Beklager, men jeg har heller lite råd mot fylleangst. Annet enn at alt er nok ikke på langt nær så ille som du innbiller deg, og at det kommer til å gå over snart. :troest:

Skrevet

Nærmer du deg tretti, er det nok dessverre en indikasjon på det motsatte...

Noen holder seg ung i kroppen, andre til sinns.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ta det som en lærepenge og la være å drikke like mye neste gang? :klø:

Det er i grunnen ikke så mye å gjøre, og jeg vil tro at de fleste har vært der du er en eller annen gang i livet. Forskjellen er vel at de fleste er det i alderen 16-20, og ikke nærmere 30.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Uff! Dette hørtes riktig så pyton ut.

Du må spise før du skal ut på galeien- det er noe de fleste har lært seg når de nærmer seg 30.

Men gjort er gjort! Det du kan gjøre for å få det bedre selv, er å rett og slett prøve å få snakket med flere av festdeltakerne. Det kan jo hende de var like fulle, og slettes ikke fikk med seg dumme ting du mener du gjorde... :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste kjenner seg igjen her!! en eller annen gang har vel folk flest vært borti den situasjonen..

Du får aldri endret første-inntrykket, men det går ann å forandre på folks oppfattning av deg, selvom dette vil ta litt lenger tid, i tanke på vennene til kjærste din :)

Du får bare tenke på at gjort er gjort og du får ikke gjort noe med det nå, også får du heller lære av det til en annen gang :) det er som regel ikke så ille som man tror da.. folk kan ikke være så høytidlige når man driter seg litt ut i fylla. beklag deg neste gang og kom deg videre:)

Om en mnd tenker du sikkert ikke på det engang..

Jeg bruker å tenke at "det her er bare en følelse jeg har..og ikke hvordan det faktisk er"

stoooor klem fra ei som drikker seg møkkings stadig vekk og som aldri lærer :fnise: har Jeg og venninne mine har faktisk gitt meg opp..hehe :fnise:

Skrevet

det er glemt neste helg når noen andre driter seg ut :)

man kan ikke kurere fylleangst. men du kan google det,så finner du ut hvorfor kroppen reagerer som den gjør dagen derpå.

du føler deg nok mye bedre i mprgen :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen..

Tusen takk for gode ord. Jeg fikk forhåpentligvis gjort et greit førsteinntrykk FØR dette skjedde. Var vel da taxien kom, og vi skulle til byen at alt svartnet for meg. Jeg er en person som liker å ha kontroll over situasjoner, og å vite at jeg IKKE har det nå, det svir.. Orker ikke å gå inn i detaljer over hva jeg gjorde av dumme ting, men det var DUMT, og absolutt ikke noe som aksepteres sosialt sett. Tenker også på den stakkars kjæresten min, som måtte hanskes med meg. Selv om han var full han også, så var jeg jo dama hans som liksom skulle gi ham et godt inntrykk også.

Har mest lyst til å grave et hull i bakken og hoppe nedi..

Skrevet

Det eneste som hjelper er hva en gjør dagen før. I mitt tidlegere liv da jeg var så inne i skapet hadde jeg problem med denslags. Nå passer jeg med hva jeg drikker og er alltid opplagt om morgene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan bare gi TS en trøsteklem.

Gikk på samme smellen for noen måneder siden og jeg er 40 år. :sjenert: Pinlig? Ja. Har jeg overlevd? Ja. Jeg har iallfall lært at jeg skal aldri drikke tequila mer. :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

herlighet, hva er det med det tallet 30? Virker som det er en slags vendepunkt for alt mulig,som en slags magisk dag hvor man pluselig skal være voksen, ha lært av sine feil, legge av seg uvaner , og generelt bare være heltilpasset og harmonisk haha, alle dumme ting må liksom være gjort før fylte 30, ellers er det noe alvorlig feil med deg virker det som. Mennesket er vel den arten her på jorden som mest sjelden lærer av sine feil.

Ellers har jeg ingen mirakelråd mot fylleangst, jeg slet med dette selv, uavhengig om jeg gjorde ting jeg angret på, angsten kom uansett. Tror det både er psykisk og fysisk, det skjer noe fysiologisk når alkoholen går ut av kroppen som kan skape angst, mener jeg å ha lest. Hvis man stadig vekk drikker seg full og gjør ting man angrer på i fylla, tyder det på mer underliggende problemer ofte. Jeg drakk veldig mye under en sorgperiode, som en slags medisinering, inntil jeg en dag plutselig innså at det ikke var måten å takle det på. Nå drikker jeg sjelden og lite, livet er komplisert nok uten i tillegg å rote det ytterligere til med å gjøre dumme ting i fylla

Gjest Micka
Skrevet

Det som gjør at du får fylleangst er at tilførsel av serotonin til hjernen svekkes ved inntak av en viss mengde alkohol. Dette skjer etter grovt sett tre enheter alkohol (pils), så det er ikke mye som skal til. Husk den regelen.

Hangover kan kureres med: En allergitablett. Masse vann og mat.

Hold deg unna kaffe, fet og salt mat - dette ødelegger for vanntilførselen.

Og, obs obs - ikke ta nervetabletter som Vival. Det bare forsterker angsten når virkningen har gått ut. Det er like dumt som å hele fylleangst med alkohol. Poenget er at alkoholen skal gå ut av kroppen og at den naturlige tilførselen av serotonin skal komme igang igjen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta en Underberg. Den smaker ikke godt, omtrent som gammeldansk, men kurerer. Er du i stand til å få pressa ned en pils også så går fylleangsten over. Kalles "å reparere" på godt norsk.

Skrevet

Det som gjør at du får fylleangst er at tilførsel av serotonin til hjernen svekkes ved inntak av en viss mengde alkohol. Dette skjer etter grovt sett tre enheter alkohol (pils), så det er ikke mye som skal til. Husk den regelen.

nyttig å vite, jeg er alltid nokså nedstemt dagen-derpå

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen!! Jeg er nærmere 40 enn 30 for å ha sagt det :sjenert:

På lørdag hadde jeg spist for lite, trena mye både fredag og lørdag. Drakk brennevin for første gang på lenge. Gikk på byen for første gang på lenge. DREIT MEG UT TIL DE GRADER!!! (for første gang på lenge)

Herregud er det mulig. Utrolig barnslig oppførsel, trodde alle idiotiske ideer var geniale og gjorde mitt beste for å utføre dem. Var så hinnsides all fornuft at jeg ikke var i stand til å ta vare på meg selv. Husker svært lite. Masse svarte hull. Har vondt mange steder på kroppen. Er blå her og der. :(

Har veldig "snille" venner som svært så villig fylte inn de svarte hullene i går da nervene var verst.

Heldigvis var jeg ikke slem eller kranglete. Bare barnslig og råteit!!

Skal ALDRI drikke brennevin igjen!!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...