LamaLover Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg må alltid ha noe søtt om morgenen, og pleier som oftest å spise frokostblanding, knekkebrød med cottage cheese og eple, havregrøt eller fruktsalat med yoghurt og musli. Men det er jo veldig mye karbohydrater i dette, og når jeg atpåtil spiser slik til lunch og kvelds så blir det jo litt i overkant;) Men proteinrike ting som f.eks omelett og kjøtt har jeg rett og slett ikke lyst på om morgenen. Så finnes det noe jeg kan erstatte frokosten med som inneholder lite karbs men sammtidig er litt søtlig og sunt?
Pjukset Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 CC med litt frukt gir vel ikke så mye carbs? Med mindre du er helt hysterisk for karbohydrater, så syns jeg CC med litt eple og kanel er en kjempefin frokost. Du kan jo også lage smoothies med litt mindre frukt, og bær Spis heller proteinrike ting som kjøtt/omelett, eller enda bedre - salat - til lunch/middag, så blir det ikke så mye karbohydrater
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Limer inn svaret mitt i smoothietråden her også jeg. Denne smoothien er definitivt både søt, og sunn. Min personlige favoritt: - En stor dæsj frossen skogsbærblanding (evt annen type frosne bær), kanskje ca 2 eller 3 dl. - Vanilleessens eller vanilje fra vaniljestang - 1 ss Sukrin eller bittelitt Stevia, for søtsmakens skyld (dette er sunne alternativer til sukker, som lar blodsukkeret være i fred) - En god skvett kremfløte (ca 1 til 2 dl) - Eventuelt litt kaldt vann for å gjøre smoothien mer flytende
twilight01 Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Mager kesam med funlight eller (lett)sjokopulver pluss litt sukker/sukrin. Pleier å blande mager kesam med litt sjokoproteinpulver og litt sukrin. Ellers CC cheese (som nevnt over) eller skyr. Enkle proteinpannekaker med lettsyltetøy.
Quirky Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Müsli fra Fedon, som fås kjøpt på helsekostbutikker, inneholder langt mindre karbohydrater enn vanlig frokostblanding, og mer proteiner. Jeg spiser den med ekstra lett melk og Sukrin til, men den kan varieres i det uendelige, tilsettes bær, spises med Cottage Cheese, Skyr, Kesam eller yoghurt etc.
Glynis Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Kan du ikke bare fortsette å spise som du gjør til frokost, men la være å spise slik til lunsj og kvelds?
Pjukset Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Kan du ikke bare fortsette å spise som du gjør til frokost, men la være å spise slik til lunsj og kvelds? Syns ihvertfall du skal styre unna produkter som funlight o.l for å gjøre frokosten søt. Greit det er lavt på karbs/kcal, men det inneholder ting som på ingen måte gir helsefordeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå