Gå til innhold

Blir så frustrert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forlover og holder på å planlegge ett utdrikningslag.

Har reservert forskjellige aktiviteter, men jeg får ikke tilbakemelding fra de inviterte om de kommer eller ikke..

Det er en uke siden jeg sendte ut purringer på at de måtte gi beskjed om de blir med eller ikke, men kun 1 person har gitt tilbakemelding, purret igjen i går, men fortsatt ikke hørt noe.

Kjenner jeg blir litt frustrert.

Er rett før jeg bare bestiller for dem som har sagt de kommer, så får de andre heller henge seg på om kvelden etter alt er ferdig, er det "lov"?

I tillegg så må jeg vite hvor mye penger jeg har til rådighet..

Eneste jeg vil tro det blir litt trist for bruden at bare halvparten er med på moroa, men jeg kan jo ikke vente evig på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig frustrerende at folk ikke gir svar.

Har du prøvd å ringe folk? Hvis du ikke får svar på epost eller sms vil jeg tro det er beste løsningen.

Skrevet

Hvis du gidder, så ring.

Jeg ville tatt utgangspunkt i at de som ikke svarer ikke kommer. Send gjerne ut en melding om dette pr e-post eller sms. (f.eks. "Jeg ser at du ikke har svart på om du blir med eller ei i utdrikningslaget til XX, og jeg regner derfor med at du ikke kommer. Hilsen YY, XXs forlover")

Jeg synes du godt kan planlegge kun for de som har gitt beskjed om at de blir med. Ikke ha dårlig samvittighet for det. :)

Skrevet

Takk for svar.

Har sendt mail, sms og purret på fb - alle har vært inne og oppdatert statusen sin etter jeg sendte purring, så vil tro alle har mottatt meldingen.

Nå har jeg hvertfall bestillt for de som har svart, så får de andre henge seg på evnt. om kvelden.

Jeg reserverer ikke for de som ike har gitt beskjed for så å sitte igjen med regningen alene, så da får de bare ha det så godt ;)

Så da blir vi en liten, men koselig gjeng :)

Skrevet

RING! :-) Ingenting er mer effektivt enn en kjapp samtale! Enhver form for skriftlig henvendelse er alt for lett å glemme eller nedprioritere slik at den glemmes.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ring. Det kan være problemer som gjør at de kvier seg for å komme.

Jeg har selv droppet dag-delen av utdrikkingslag flere ganger både pga at ting kostet mye og pga at ting hørtes drit kjedelig ut. En gang var vi ganske mange som droppet dag-delen, og da ringte jeg forlover og forklarte hvorfor vi holdt oss unna. Hun ble litt irritert (alle vil jo lage det perfekte utdrikkingslaget - men poenget er at det blir ikke et morsomt utdrikkingslag hvis gjestene kjeder seg!) men inngikk et kompromiss, så alle deltok.

Det tar deg ikke lang tid å ta opp telefonen og ringe rundt.

Skrevet

Hvorfor kan ikke folk lære seg at de må ringe om de skal få svar? Jeg hadde blitt utrolig lei meg om halvparten av mine venner ikke kom fordi forloveren ikke gadd ta noen telefoner. Husk at mange ikke ser på meldinger via sms, fb og mail som viktige.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk lære seg at de må ringe om de skal få svar? Jeg hadde blitt utrolig lei meg om halvparten av mine venner ikke kom fordi forloveren ikke gadd ta noen telefoner. Husk at mange ikke ser på meldinger via sms, fb og mail som viktige.

Ærlig talt, hvis de ikke reagerer når de har fått meldinger på fb, sms OG email, så skal du heller bli skuffet over dem enn over forloveren din "som ikke GIDDER å ta et par telefoner" Det virker ikke som om det er innsatsen fra forloveren det står på. Hvem i all verden ser ikke på emailer som viktige?

Skrevet

Jeg ringte alle først å sa ifra om tid og sted slik at jeg visste at alle hadde fått beskjed og ba de gi tilbakemelding innen en dato om de kunne, flere har jeg også truffet og minnet de på svardato.

Skal jeg måtte ringe alle 20 en gang til?

Dette er voksne folk, LITT mener jeg de må kunne klare selv - er snakk om å skrive en melding med nei eller ja.:sjenert:

Aktivitetene på dagen er hvertfall booka nå, så får de andre henge seg med på kvelden da det er fritt :)

Skrevet

Ærlig talt, hvis de ikke reagerer når de har fått meldinger på fb, sms OG email, så skal du heller bli skuffet over dem enn over forloveren din "som ikke GIDDER å ta et par telefoner" Det virker ikke som om det er innsatsen fra forloveren det står på. Hvem i all verden ser ikke på emailer som viktige?

Det finnes faktisk mennesker som ikke sjekker mail hver eneste dag eller hver eneste uke, og det er mange på FB som nesten aldri er der. En sms er lett å glemme hvis man ikke har sett de mail og fb-melding. Man kan ikke ta det som en selvfølge at alle er like aktive på nett som en selv, verden har ikke kommet så langt enda.

Skrevet (endret)

Det finnes faktisk mennesker som ikke sjekker mail hver eneste dag eller hver eneste uke, og det er mange på FB som nesten aldri er der. En sms er lett å glemme hvis man ikke har sett de mail og fb-melding. Man kan ikke ta det som en selvfølge at alle er like aktive på nett som en selv, verden har ikke kommet så langt enda.

TS skrev jo at de inviterte hadde oppdatert statusen sin på fb etter at hun hadde sendt meldingen. Da må man kunne regne med at de har fått med seg TS' melding på fb. Ellers er jeg enig i at man ikke kan gå utifra at alle sjekker fb, men dersom man har fått en slik melding og har lest den, er det en selvfølge å svare på slike meldinger på lik linje med tlfhenvendelser og sms. I dette tilfellet har uansett TS sendt både sms og mail i tillegg, + har ringt alle en gang tidligere angående dato for utrikningslaget, og da kan man ikke forlange mer. Jeg synes disse inviterte som ikke engang svarer høres ganske så uhøflige ut.

Endret av karrie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...