Mayaluna Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har en kamrat i Sverige som driver et byggforetak i Sverige (han er svensk) Foretaket er AS. Nå har han fått 2 byggprojekter i Norge, som skal begynnes på i høst. Han spurte meg hva jeg tror er lurest å gjøre når han skal starte her. Han har hørt om NUF. Er det en mulighet? Hvordan må han gå fram her? Han var velig opptatt av momsen, er det noen her som vet hvordan han kommer billigst unna?
Illuminati Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Han burde starte et AS. Moms må han betale uansett! Han kan spare seg oppstartskapital og kostnader ift regnakapet med NUF, men får ingen kreditt eller annet enn innskuddskonto og debetkort hos en bank. Vil tro han har behov for garantier o.l. i forbindelse med slike jobber. Jeg ville personlig aldri hyret inn et NUF til å gjøre en større jobb for meg.
jovik Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Nei nei nei. Hold deg langt unna NUF. jeg opprettet et NUF for noe år siden i England via et norsk selskap. Fant etterhvert ut at det var mye mer arbeid og masse tid gikk med. Jeg hadde tidligere enkeltmannsforetak. Ønsket derfor å avslutte NUF og gå tilbake til enkeltmannsforetak, men jeg skal love deg at dette har vært problematisk å få slettet selskapene i utlandet. Har betalt tusenvis av kroner for å bli kvitt selskapet. Hold deg til enkeltmannsforetak, eller opprett et norsk AS
Mayaluna Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2010 Har kontaktet Bedin ang dette, og de mente NUF var veldig fint. Det er mang useriøse selskaper som starter NUF og registrerer seg i England. Men det trenger ikke kompisen min, da han har AS i Sverige.
yabloko Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 NUF er selvsagt ikke ensbetydende med useriøsitet. For eksempel er IF forsikring et NUF, samt mange andre store selskaper i Norge. Anbefaler TS å skaffe seg et mer nyansert bilde av hva NUF innebærer. Du finner en ganske grei oversikt her: www.nufselskap.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå