Gjest *Maja* Skrevet 6. juni 2010 #21 Skrevet 6. juni 2010 Ja, det er klart. men man skal tross alt bli METT også. Og som sagt, jeg er like mett nå som jeg var da jeg åt ris. Jeg kan ete så mye bønner jeg vil og likel holde meg slank; det fungerer ikke om jeg skulle gått tilbake med ris. Det er ikke særlig morsomt å skulle måle middagen hver dag heller. Og ja, man tar av om man kun spiser sjokolade i små mengder også, men man blir sulten som bare fy. Vel ingen skal stoppe deg i å gasse i deg med bønner, men ikke påstå at folk blir feite av det for det er faktisk mengden kalorier totalt som teller. And for the record; Jeg blir mett jeg også...spiser faktisk noe ved siden av risen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #22 Skrevet 6. juni 2010 men ikke påstå at folk blir feite av det for det er faktisk mengden kalorier totalt som teller. Jada, det VET vi. Men om man blir like mett av en porsjon ris som av en porsjon bønner, så sier det jo seg selv at man legger lettere på seg av risen. Og jo, jeg påstår at folk blir feite av ris, for det ble jeg. Og jeg spiste ikke uhorvelige mengder av den heller.
Betty77 Skrevet 6. juni 2010 #23 Skrevet 6. juni 2010 Selvsagt vil du gå ned i vekt av å sulte deg slikt. Men har du tenkt over hva som skjer når du ikke orker dette lengre, og begynner å spise MAT igjen? På et kosthold som det du beskriver her vil forbrenningen reduseres og muskelmassen krympe, og du ender sannsynligvis opp tyngre og slappere enn du var i utangspunktet. Kroppen trenger nemlig ordentlig næring for å fungere... Du er nødt til å sette deg litt inn i hva slags mat kroppen trenger og hvordan et sunt kosthold bør være, i stedet for å bruke tiden på å pønske ut en eller annen idiotisk sultekur.
Gjest *Maja* Skrevet 7. juni 2010 #24 Skrevet 7. juni 2010 Jada, det VET vi. Men om man blir like mett av en porsjon ris som av en porsjon bønner, så sier det jo seg selv at man legger lettere på seg av risen. Og jo, jeg påstår at folk blir feite av ris, for det ble jeg. Og jeg spiste ikke uhorvelige mengder av den heller. Hvorfor legger en lettere på seg av risen? Ser ikke hvordan du kom frem til den konklusjonen. Iallefall ikke når du VET at antall kalorier inn i forhold til det du forbrenner er måten å tenke på.....
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #25 Skrevet 7. juni 2010 Heldig som klarer å spise mens du har kyssesyken duh! Klarte knapt å drikke vann en uke, og klarte knapt yoghurt neste uka..
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #26 Skrevet 7. juni 2010 Å si at man blir feit på ris er veldig forenklet, men at høyglykemiske karbohydrater kan bidra til overvekt er vel mer eller mindre allement akseptert? Uansett er selsagt ikke en sultekur basert på ris noe godt valg, både fordi sultekurer i seg selv er skadelige og lite effektive, og fordi store mengder høyglykemisk ris er en stor belastning for kroppen. Blodsukker bør holdes så stabilt som mulig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #27 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er veggis og spiser kun mat som brød, ris, pasta, poteter osv. Store mengder! Og guess what: Jeg spiser mye sjokolade i tillegg!!! Har en BMI som nesten viser undervektig og har en vakker og sunn kropp i egne og andres øyne. Man blir ikke feit av ris nei *rister på hodet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå