Midnattsol Skrevet 22. september 2003 #1 Del Skrevet 22. september 2003 Kan man egentlig legge på seg av å drikke endel Pepsi Max? Hva er best av PM og f.eks Fun Light? Hvis man vil ned i vekt, er det ok og drikke disse drikkene? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. september 2003 #2 Del Skrevet 22. september 2003 Du legger ikke på deg av dem direkte. Men de inneholder bla aspartam som er 1: very bad for tennene dine og 2: stimulerer et eller annet så du blir mer sulten. Konklusjon: Drikk vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 22. september 2003 Drikker vann, men vil ikke KUN drikke vann hele tiden. Takk for svar. Bedre enn Cola uansett hvis man vil kose seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 22. september 2003 #4 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg vil ikke være like bastant som Tusenfryd, selv om hun har rett i at det ikke er spes. sunt. Jeg drikker PM som erstatter for søtsaker eller mat når suget kommer, og synes dette er helt greit. Kan ikke si at jeg blir mer sulten av det heller, men så er det lite plass til annet i magen min etter 1 liter også da...! :oops: Ellers har FL 1 kcal pr. dl, mens PM har 0,6 kcal pr dl, så den forskjellen er minimal. Vann er jo helt klart det beste, men det hjelper ikke mot sugene mine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 22. september 2003 #5 Del Skrevet 22. september 2003 Bare til opplysning, så har tab x-tra 0.3 kal og cola light o.1 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 22. september 2003 #6 Del Skrevet 22. september 2003 Fun light må da være bedre... Det er fullt mulig å vanne den ut - å bare ha i litt saft slik at det bllir som vann med litt smakstilsetning. Dessuten tror jeg det har mere nøytral ph-verdi. Jeg merker stor forskjell på magen min om det er fun light eller pepsi max jeg drikker. Pepsi max er gift for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellisiv Skrevet 22. september 2003 #7 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg får et ekkelt belegg på tunga av fun light- det smaker plast. Pepsi max gir meg ikke et sånt belegg. Men vann er nå nammis, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 22. september 2003 #8 Del Skrevet 22. september 2003 Helt enig, også blir jeg bare mer tørst av fun light. dessuten gjør fl slik at vann lettere binner seg i kroppen. Vet ikke hvordan det er med light brus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 22. september 2003 #9 Del Skrevet 22. september 2003 De kunstige søtstoffene stimulerer visstnok produksjonen av insulin. Her er en anne tråd om det samme, der dette nevnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. september 2003 #10 Del Skrevet 23. september 2003 Hva med farris med smak og shio og sånne ting da? Det må da være bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 23. september 2003 #11 Del Skrevet 23. september 2003 Men de inneholder bla aspartam som er 1: very bad for tennene dine Er søtstoff farlig for tennene, sier du? Og jeg som alltid har trodd at det kun er syren i brus som er skadelig, men gjelder det altså søtstoff også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. september 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 23. september 2003 Da lærte jeg jo masse. Farris og Shio var lurt. Har ikke merka noen sultfølelse som det snakkes om her, men nå gjør jeg sikkert det siden jeg mest sannsynlig begynner å kjenne etter. Tnx!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 24. september 2003 #13 Del Skrevet 24. september 2003 Er søtstoff farlig for tennene, sier du? Og jeg som alltid har trodd at det kun er syren i brus som er skadelig, men gjelder det altså søtstoff også?? Aspartam er overhode ikke skadelig for tennene. Det er syren (og for tyngre drikker - sukkeret) som er skadelig for tennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2003 #14 Del Skrevet 24. september 2003 Er søtstoff farlig for tennene, sier du? Og jeg som alltid har trodd at det kun er syren i brus som er skadelig, men gjelder det altså søtstoff også?? Moren til min ex var tannlege, og i den familien drakk de kun lihgtbrus pga mer skånsomt mot tennene enn vanlig brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 26. september 2003 #15 Del Skrevet 26. september 2003 For mye søtstoff i leskedrikker: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=77838 "I undersøkelsen ble det påvist høyest aspartamverdier i gruppen syntetiske leskedrikker i pulverform med et gjennomsnitt på 495 mg/l. Deretter fulgte lettbrus (302 mg/l), iste (202 mg/l) og saft med 8 % råsaft (141 mg/l). Lavest lå gruppen syntetisk saft med 126 mg/l aspartam." Så når det gjelder aspartam så er Fun Light bedre enn Pepsi Max. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. september 2003 #16 Del Skrevet 26. september 2003 Så når det gjelder aspartam så er Fun Light bedre enn Pepsi Max. Uffda, jeg som bare elsker Pepsi Max Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 26. september 2003 #17 Del Skrevet 26. september 2003 Uffda, jeg som bare elsker Pepsi Max *snufs* helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 26. september 2003 #18 Del Skrevet 26. september 2003 Pffft! Sitter å pælmer Pepsi Max selv nå jeg. Jeg liker å leve farlig! Men, det sto at det var bare såvidt at Pepsien de testa var over den lovlige grensa, så Pepsien er ikke VERRE enn de andre lightbrusene. (Jeg har tilogmed vært så gæern at jeg har brukt sånne Confecta og Jada lavkalori-pulver-drikker i sommer jeg, for jeg ville ha drikke som smakte friskt! Disse er jo tydeligvis kjempeskumle!) Så får vi vel heller pusse tennene litt ekstra grundig med de gode Oral B børstene våre...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 27. september 2003 #19 Del Skrevet 27. september 2003 Hva med juice? Det må nå være et "kick in the teeth". Vet ihvertfall at magen min blir lite kul hvis jeg drikker 1L juice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå