Gå til innhold

det evige problemet med røde pikker etter barbering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal til Syden om 2 uker, og vil da ikke ha noe hår på bikinilinjen. Men jeg har dårligere erfaringer med bareberig av bikinilinjen, da jeg bare fikk masse røde prikker. Har letet litt rundt på nettet og kommet frem til en fremgangsmåte jeg vil prøve:

1. dusj området med varmt vann en stund

2. ta på barberingsskum og la det virke litt

3. barber forsiktig MED hårene mens du holder huden stram

4. skyll med kaldt vann for å lukke porene

5. klapp området tørt med et håndkle og ta på noe desinfiserende

6. avslutt med en fuktighetskrem

men jeg har noen spørsmål :

er det best å bruke barberingsskum eller er balsam bedre ?

kan Antibac brukes for å desinfisere huden ?

så ellers fremgangsmåten bra ut ?

skriv gjerne hvordan dere gjør det !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til Syden om 2 uker, og vil da ikke ha noe hår på bikinilinjen. Men jeg har dårligere erfaringer med bareberig av bikinilinjen, da jeg bare fikk masse røde prikker. Har letet litt rundt på nettet og kommet frem til en fremgangsmåte jeg vil prøve:

1. dusj området med varmt vann en stund

2. ta på barberingsskum og la det virke litt

3. barber forsiktig MED hårene mens du holder huden stram

4. skyll med kaldt vann for å lukke porene

5. klapp området tørt med et håndkle og ta på noe desinfiserende

6. avslutt med en fuktighetskrem

men jeg har noen spørsmål :

er det best å bruke barberingsskum eller er balsam bedre ?

kan Antibac brukes for å desinfisere huden ?

så ellers fremgangsmåten bra ut ?

skriv gjerne hvordan dere gjør det !

Jeg lurer på hva det har seg at jeg aldri får slike røde prikker! Hummhumm.

Jeg bruker sjampo når jeg barberer jeg, med nye barberblader tar jeg også mot hårene (hvis de ikke er for korte, da barberer jeg fra siden). Pleier forøvrig å dusje meg med varmt først, fordi jeg vanligvis barberer meg mens balsamen i håret "jobber" :P

Å smøre seg med antibac hørtes forferdelig vondt ut, og jeg skjønner ikke hvordan det skal forhindre røde prikker (høres mer ut som det kom til å svi og bli rødt), men jeg skal ikke kommentere den noe videre enn det da jeg ikke har peiling.

Skrevet

Så lenge du ikke barberer med hårene skal du vel unngå røde prikker ja. Men jeg synes nå hele poenget med barbering er at det faktisk skal bli glatt og da må man jo barbere mot hårene.

Gjest Tsunade
Skrevet

Hvis ikke høvelen var sløv, så kanskje har du som jeg, svært ømfindtlig hud? Jeg reagerer fort slik på selve barberingen og alle slags barbersaker.

Ps. Gøyal overskrift på tråden forresten! Gir problemstillingen en litt annen betydning. :fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet

:ler::ler::ler:

Unnskyld at jeg ler, men overskriften var festlig!

Skrevet

:ler::ler::ler:

Unnskyld at jeg ler, men overskriften var festlig!

:hoho:

Så det ikke med en gang!!

Gjest Micka
Skrevet

Hehe, røde pikker etter barbering høres jo artig ut.

-------

Du kan bruke jojobaolje eller hydrokortison-salve etter barbering.

Skrevet

Jeg bruker mild såpe (organisk) som skum, også smører jeg inn med jojobaolje etter barbering. Funker bra!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mild såpe (organisk) som skum, også smører jeg inn med jojobaolje etter barbering. Funker bra!

Hehe måtte bare kommentere overskriften. Jeg oppdaga ikke det før noen kommenterte det her :legrine: Lo godt her nå :P Jeg var mer plaget med røde prikker i "gamle" dager da jeg begynte å barbere meg. Vet ikke helt hva jeg gjør annerledes nå, har vel kanskje bare fått teknikken inn. Bruker å starte med varmt vann, så bruker jeg barber skum,thats it. Sjelden en eneste rød prikk mer. Drar vel gjerne med håra først, og helt på slutten drar jeg helt lett over mot håra.

Skrevet

Jeg var også plaget av dette før, og etter at jeg brukte en lignende framgangsmåte som deg, er problemet borte.

- Ikke bruk sløv høvel

- Skyll med kaldt vann etterpå for å lukke porer

- Skyll med sterilt vann (husker ikke hva den heter. Blå og hvit flaske) og klapp tørt med rent håndkle

- Smører på med barberbalsam til slutt

Noen ganger dropper jeg kaldt vann, og det går greit også virker det som. ;)

Skrevet

Jeg har aldri klart å unngå å få røde prikker etter barbering, så derfor har jeg begynt å vokse/epilere i stedet. Det holder mye lengre, og man får ikke røde prikker så lenge man husker å skrubbe huden :)

Skrevet

Det aller aller viktigste er at du bruker NYE barberblader! :)

Ellers bruker jeg Dr Greve intimsåpe istedenfor barberskum.

Etterpå smører jeg med Brulidine krem, som man får kjøpt på apoteket. Den fikk jeg anbefalt mot mine røde prikker. :)

Skrevet

Men kan jo legge til at jeg også sverger til epilering nå, da det blir for mye mas for meg med barberingen. Er jo bare glatt i 1 dag, så må man barbere igjen. Stress.

Skrevet

Jeg har aldri klart å unngå å få røde prikker etter barbering, så derfor har jeg begynt å vokse/epilere i stedet. Det holder mye lengre, og man får ikke røde prikker så lenge man husker å skrubbe huden :)

Hva skrubber du med etter epilering/voksing?

Skrevet

Hva skrubber du med etter epilering/voksing?

Jeg bruker bare en skrubbehanske, men skrubber ikke rett etterpå, da er huden såpass irritert fra før. Skrubber kanskje 2-3 ganger i uka

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare en skrubbehanske, men skrubber ikke rett etterpå, da er huden såpass irritert fra før. Skrubber kanskje 2-3 ganger i uka

Skal en skrubbe om en barberer også?

Skrevet

Skal en skrubbe om en barberer også?

Det vet jeg ikke noe om, da jeg aldri har klart å barbere uten å få røde prikker, men er vel kanskje lurt for å forhindre inngrodde hår

Skrevet

Jada, jeg skrubber heller ikke rett etter, men noen dager senere for å forhindre inngrodde hår. Jeg tenkte kanskje det fantes en bodyscrupting beregnet på underlivet som jeg ikke har fått med meg. ;)

Jeg bruker også skrubbehanske, sammen med vanlig intimsåpe.

Ja, man kan godt skrubbe når man barberer også, for å unngå inngrodde hår. det gjelder både legger og underliv. Jeg brukte å skrubbe før jeg barberte underlivet, for å fjerne død hud. Syntes barberingen gikk enklere da.

Skrevet

Jeg sliter sjelden med røde prikker etter barbering etter jeg droppet barberskummet. Det spiller heller ingen rolle om høvelen er litt sløv. Jojobaolje synst jeg er perfekt å bruke etterpå, for den er bakteridrepende! :)

Skrevet

Men kan jo legge til at jeg også sverger til epilering nå, da det blir for mye mas for meg med barberingen. Er jo bare glatt i 1 dag, så må man barbere igjen. Stress.

Gjør ikke epilering veeeeldig vondt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...