Focklop Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er 16 år og spiser usunt og trener lite. Veldig lite. Noe som forsåvidt er ganske normalt blant ungdom, men dette begynner å bli et problem. Jeg har alltid vært tynn, og mange har vært misunnelige pga det osv, men nå kjenner jeg ting begynner å forandre seg. Spesielt det siste året har små "problemer" dukket opp. Jeg har utstående mage, som sikkert tyder på fett innvendig, jeg er oppblåst, har fryktelig mye hodepine og veldig dårlig kondisjon. Alt godteriet og annet fett har havnet på rumpe og lår, og jeg har fått både strekkmerker og cellulitter. Jeg er for all del ikke tykk, men jeg føler meg ikke komfortabel med min egen kropp lenger. Jeg gruer meg hvertfall til sommeren starter for fullt, da jeg sikkert skal gå mye rundt i bikini. Dette får meg kanskje til å virke som en bortskjemt liten unge, men jeg blir rett og slett lei meg når jeg var så fornøyd med kroppen min fra før. Akkurat nå er jeg 162cm høy og veier 53 kg (noe som IKKE er overvekt) Selve hovedproblemet tror jeg ligger først og fremst i maten. Men jeg klarer ikke å spise sunn mat! Det er jo ikke jeg som handler inn mat, og jeg må derfor spise det jeg får. Det blir veldig mye potet, hvit ris, pølse og chips. Mye pizza. Jeg er heldigvis den typen som spiser lite og ofte, og holder derfor forbrenningen i gang. Men når jeg plutselig blir sulten, er det fort gjort å spise snacks istedet... Og pga hodepine nesten hver dag er det fryktelig hardt å trene attpåtil. Jeg drikker garantert alt for lite vann, noe som sikkert også er en årsak til både hodepine og andre ting, men jeg tenker aldri over det, og da blir det ikke så jeg drikker vann. Er det noen som har råd? Jeg er også veldig kresen på mat, så nesten alt som er sunt er nei-mat hos meg... Jeg trenger helst en "plan" som viser hva jeg helst bør spise, helst hva jeg aller helst ikke bør spise, og om det finnes noen gode måter å bli kvitt alt det usunne fettet. Jeg er ikke tykk, men jeg har en usunn kropp, og jeg merker det godt! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har også veldig dårlig råd, så kan ikke handle inn all slags diett-mat heller.. Håper noen forstår og gir meg gode svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå