Gå til innhold

migrene?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ling -

har prøvd å finne i flere år hva som kan være årsaken bak anfallene mine - og i mange tilfeller er det stress/mye å gjøre/sliten - andre ganger finner jeg ikke ut at det skulle være noen grunn.

Har prøvd å hvile meg, gå turer, svømme, spise ordentlig, drikke vann, regelmessig søvnmønster...

Men når ingenting av dette syns å ha noen virkning og det ikke er mulig å si fire ganger i uken på jobb at jeg må bli hjemme i sengen fordi jeg trenger å hvile meg - så bestemmer jeg meg for å gå til legen.

Det er en siste utvei og det beste hadde jo vært at det hadde vært en bedre løsning enn å gå på medisiner (smertestillende over disk eller reseptbelagte)!!

Gjest lekebøll
Skrevet

Ragnalina, har du prøvd andre behandlingsformer enn medisiner?

Ser du har prøvd å gjøre noe selv, men det er ikke alltid at dette holder.

Eller at det er så lett å se hva som er best selv...

Det finnes flere alternativer til legenes "vindunderkurer".

Det er jo verdt en sjanse?

Skrevet

Det er i alle fall slik at tar du migrenemedisiner mot noe som IKKE er migrene, vel da uteblir også virkningen. Migrene er utvidede blodårer i hjernen, og medisinene trekker blodårene sammen igjen.

Jeg er forøvrig ikke av de som får hodepinen konsentret på den en eller andre siden av hodet, det er bare for jæ..i vondt i hele hodet under anfallet. Stress er forøvrig min største "trigger".

Så kom deg til legen, test ut medisiner, og til slutt; få deg ett bedre liv!

Gjest lekebøll
Skrevet
Eventuelt: kom deg til en såkalt "alternativ" terapeut.
Skrevet

Stress :enig: Får det alltid før jeg skal ha middag med 20 personer nyttårsaften o.l.

Synsforstyrrelser og og oppkast følger også med her, trodde det bare var jeg som jadde blitt gal jeg, men ser at det ikke kun gjelder meg.

Skrevet

Gå til legen! Migrene er en sykdom, og den bør du få sykeerkæring på at du har. Jeg har selv migrene, og for meg så hjelper det ikke med vanlig smertestillende tabletter. Hvis du har ekstremt vondt i hodet, synsforstyrrelser og/eller oppkast, da er det ikke vanlig hodepine, og det eneste som hjelper meg er at jeg legger meg i et mørkt og kjølig rom. Kjenner du deg igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...