jblover Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Hei! Vet dere hvor mange glass ca. eller liter man må drikke i gjennomsnitt pr. dag? Jeg våkner opp med tørre lepper som er hvite, det er drit ekkelt. Også tar jeg lypsyl, men ette ren stund er de tørre igjen. Jeg er svimmel noen ganger også. Jeg drikker sånn 5-6 glass om dagen, noe mer hvis vi har f.eks. iste, men brus og saft drikker jeg sjeldent. Går mest i melk og litt vann, kanskje et glass eller ingenting i løpet av en dag. Hvis jeg drikker mer så må jeg veldig ofte på do, noe som er flaut, men det e rnok fordi jeg ikke er vant til å drikke så mye. Jeg sover vel sånn 4-7 timer hver natt, har det mye å si og? Så tror dere at de tørre leppene og svimmelheten er at jeg drikker for lite? Jeg er 14 år forresten
jblover Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2010 Var en er periode jeg ikke spiste nok, men ikke nå lenger. Spiser nok nå, sunt. Vel vet ikke jeg, brødmat, litt frukt hvis jeg har, vanlig middagsmat med kjøtt og grønnsaker. Går vel mest i sånt. Prøver å få til alle måltidene. Spiser sjeldent godteri.
Clucky Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Høres ut som du burde drikke mer VANN. Eneste grunn til at du må på do hele tiden, er fordi du drikker for lite, og kroppen reagerer så klart med en gang den får mer, men det er noe som går seg til når kroppen venner seg til mer væske. Du kommer til å merke det på leppene, huden, førdøyelse, det meste i grunn. Det sies man bør drikke ca 1,5-2 liter daglig, og for meg holder 1,5, synes det er vanskelig å få i meg mer. Vannholdig mat hjelper også. Søvn er viktig ja, og du burde prøve på 7-8 timer søvn. Etter min mening, er det optimalt for kroppen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Jeg vet ikke hvor mye du skal drikke, men jeg fikk beskjed av lege å drikke 1,5 liter vann pr.dag. Jeg er 167 høy og veier 50 kg. Veier du mindre, skal du drikke mindre. Vil også nevne at lypsyl er ikke bra, bruk heller hvilken som helst annen leppepomade som du finner i butikken. Lypsyl er værstingen, den er altfor sterk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 De fleste leger anbefaler oss å innta ca 30 ml væske pr kg kroppsvekt, pr dag.
jblover Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2010 Ok, jeg veier lit mer enn deg og tror jeg er sånn ca. like høy. Jeg har hørt man skal ha 2 liter vann hver dag, men det stemmer da vel ikke for alle? men hvis jeg veier sånn 52-54 og er sånn ca. like høy, hvor mye synes du jeg burde drikke da?
jblover Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2010 Høres ut som du burde drikke mer VANN. Eneste grunn til at du må på do hele tiden, er fordi du drikker for lite, og kroppen reagerer så klart med en gang den får mer, men det er noe som går seg til når kroppen venner seg til mer væske. Du kommer til å merke det på leppene, huden, førdøyelse, det meste i grunn. Det sies man bør drikke ca 1,5-2 liter daglig, og for meg holder 1,5, synes det er vanskelig å få i meg mer. Vannholdig mat hjelper også. Søvn er viktig ja, og du burde prøve på 7-8 timer søvn. Etter min mening, er det optimalt for kroppen. Takk for svar, da prøver jeg meg på 1,5 liter fremover. I dag har jeg uheldigvis ikke drukket mye, men skal skjerpe meg i morgen. Dobesøkene er jo verdt det når resultatene kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå