Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Har alltid hatt veldig rød hud i ansiktet, og da mener jeg ikke bare i kinnene, men fra nesen og helt ut til hårfestet og ned, i varierende grad. Er alltid rød etter jeg har dusjet, etter trening(klar over at akkurat det er vanlig), generelt når det er temperaturendringer,og etter jeg har stått opp om morgenen kommer rødheten frem litt etter litt etter fem minutter. Smører jeg fuktihetskrem forsiktig i ansiktet blir huden også veldig fort rød, før det demper seg litt igjen. Er ikke plaget med urenheter, så bortsett fra rødheten er huden fin. Tydelig at jeg har sensitiv hud, men jeg reagerer riktignok aldri med svie og lignende på produkter. Lurer derfor på om noen kan anbefale noen produkter som på lang sikt vil minske rødheten i huden? Noen som har noen erfaringer med No7 Calm Skin? Er klar over at jeg kan bruke concealer med grønt pigment, men er altså på utkikk etter noe som vil bedre huden, ikke bare dekker over. Har forøvrig kjøpt meg en primer med grønt pigment som jeg snart skal ta i bruk. Men regner med at primeren bare "dekker over" og ikke bedrer huden på lengre sikt, eller? Takknemlig for svar!
pittie Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Det finnes ingen kur for rødheten i huden, men der er diverse ting som sies skal hjelpe. Skriver en liste over ting jeg har fått med meg her jeg. -Bruk helst naturlige hudprodukter med minst mulig konserveringsmidler -Samme med sminke, helst mineral sminke -Solkrem hver dag -Unngå sterk mat og halvfabrikater, spis masse grønnsaker -Drikk nok vann -Unngå kaffi og røyk -Ikke behandle huden røft (hyppig peeling, gni med hånkle o.l) -Bruk feks rosevannspray i ansiktet flere ganger daglig for å kjøle ned -Sørg for god ventilering når du trener og tren heller effektive 30min hver dag enn 1-2 timers økter -Ikke ta varme lange dusjer hver dag, prøv å være rask og bruk kjøligere vann -Stress ned Naturlig oljer som kan hjelpe -Witchazel -Calendulaolje -Emuolje Legen din kan også gi deg reseptbelagte kremer for å roe rødheten om den er plagsom nok.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Det finnes ingen kur for rødheten i huden, men der er diverse ting som sies skal hjelpe. Skriver en liste over ting jeg har fått med meg her jeg. -Bruk helst naturlige hudprodukter med minst mulig konserveringsmidler -Samme med sminke, helst mineral sminke -Solkrem hver dag -Unngå sterk mat og halvfabrikater, spis masse grønnsaker -Drikk nok vann -Unngå kaffi og røyk -Ikke behandle huden røft (hyppig peeling, gni med hånkle o.l) -Bruk feks rosevannspray i ansiktet flere ganger daglig for å kjøle ned -Sørg for god ventilering når du trener og tren heller effektive 30min hver dag enn 1-2 timers økter -Ikke ta varme lange dusjer hver dag, prøv å være rask og bruk kjøligere vann -Stress ned Naturlig oljer som kan hjelpe -Witchazel -Calendulaolje -Emuolje Legen din kan også gi deg reseptbelagte kremer for å roe rødheten om den er plagsom nok. Gjør igrunn alt det du sier jeg skal gjøre, og verken røyker eller drikker kaffe, tar heller ikke varme dusjer hver dag. På hvilken måte skal disse oljene hjelpe? Regner med jeg skal ha det i maten, eller er det ingrediens i enkelte produkter?
Goldfish Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Gjør igrunn alt det du sier jeg skal gjøre, og verken røyker eller drikker kaffe, tar heller ikke varme dusjer hver dag. På hvilken måte skal disse oljene hjelpe? Regner med jeg skal ha det i maten, eller er det ingrediens i enkelte produkter? Og skal solkrem virkelig hjelpe?:S Bruker solkrem når jeg er ute i sterk sol, men ikke når jeg er inne og det høljer ned ute.
pittie Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Hehe, solkrem når du er ute mente jeg (høy faktor). Oljene skal påføres huden, hvordan de fungerer i den forstand vet ikke jeg. Men de skal ha beroligende effekt. Hvis du googler litt på engelske nettsider finner du endel. http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q=reduce+redness+face&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=c24e7dd67b065ac8 Og om du ikke stoler på au natural og eksperimentering, så er jo time hos en erfaren hudpleier lurt slik at du kan få litt prøver. Og evt hudlege. Høres ut som om fuktighetskremen din kan være en synder. Kan jeg spørre hvilken du bruker nå?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Høres ut som om fuktighetskremen din kan være en synder. Kan jeg spørre hvilken du bruker nå? Godt mulig hun bruker en ugunstig fuktighetskrem, men det høres da aldeles ikke ut som kremen er problemet. Jeg har også rød hud, og den er som trådstarter rød når jeg dusjer, trener, våkner, osv. Altså hele tiden. Hun sier jo ikke at den kun blir rød når hun tar på krem.
Goldfish Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Godt mulig hun bruker en ugunstig fuktighetskrem, men det høres da aldeles ikke ut som kremen er problemet. Jeg har også rød hud, og den er som trådstarter rød når jeg dusjer, trener, våkner, osv. Altså hele tiden. Hun sier jo ikke at den kun blir rød når hun tar på krem. Ts her. Er ikke kremen som er problemet, har alltid hatt rød hud. Og det er i og for seg ikke et sååå stort problem, men dersom det fantes produkter for å få en jevnere og finere hudtone så ønsker jeg jo å forsøke det. Poenget er at jeg blir veldig fort rød i huden. MEn enkelte dager er huden veldig fin igjen, ofte litt seinere på dagen etter at mineralsminken har fått "trengt inn." Bare jeg sov en times tid med hodet rett ned på sofaen i sted, så var jeg kjempe roserød i kinnene etterpå!Hehe.. Men noen som har erfaringer med produkter som hjelper på lengre sikt da? Noen som har hørt om No7 Calm Skin?
pittie Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 (endret) Godt mulig hun bruker en ugunstig fuktighetskrem, men det høres da aldeles ikke ut som kremen er problemet. Jeg har også rød hud, og den er som trådstarter rød når jeg dusjer, trener, våkner, osv. Altså hele tiden. Hun sier jo ikke at den kun blir rød når hun tar på krem. Jeg mente ikke at en synder var roten til problemet, men jeg har slitt med endel rødhet selv og hadde en fuktighetskrem som bare gjorde ting verre. Til en viss grad naturligvis. På MUA er der endel omtaler, kanskje du finner mer svar der. http://makeupalley.com/product/searching.asp?CategoryID=0&brandname=&Brand=&title=no7&submit=Find+Products Eller ikke, ser nå at der ikke var noen calm produkter. Endret 7. juni 2010 av pittie
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 jeg har brukt clinique redness solutions, den roet ned litt for meg. har i tillegg prøvd "Enlighten Me Pigment Lightening Serum - Ole Henriksen" fra make up mekka.no den funket veldig godt, nå sliter jeg ikke med rødhet i ansiktet bortsett fra naturlige røde kinn. anbefaler også Aderma exomega cream i ansiktet etter dusj, den er uten parfyme, parabener og fargestoffer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 jeg har brukt clinique redness solutions, den roet ned litt for meg. har i tillegg prøvd "Enlighten Me Pigment Lightening Serum - Ole Henriksen" fra make up mekka.no den funket veldig godt, nå sliter jeg ikke med rødhet i ansiktet bortsett fra naturlige røde kinn. anbefaler også Aderma exomega cream i ansiktet etter dusj, den er uten parfyme, parabener og fargestoffer. Hvor lang tid tok det før du merket full effekt av den Ole Henriksen da? Må man bruke det på jevnlig basis for å vedlikeholde den "nye" huden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå