Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Eg har tenkjd å kjøpe meg hus, men eg sitter endå med tankjen om det er et lurt eller eit dumt val. Eg er ikkje særleg gammal, men har ein fast jobb, og har fått eit ufatteleg godt tilbud frå ein seljar. Han er villig til å selja meg huset til den nette sum av rundt 1 mill. Huset treng ein del oppussing, men ikkje noko som eg ikkje klarar fikse. Det kostar sjølsagt litt å fikse på huset, men eg følar det er verdt det. Eg har ikkje noko eigakapital, men eg har sett på mulighetane om å få eit fystegangs boliglån i sparebank1. Det virkar som ei god løysing, og eg sitter med følelsen av at det ikkje er så dumt. Likevel er eg useker, kva skjer om eg mistar jobben? Eg skal kjøpe huset aleina så om eg mistar jobben sitt eg jo i ei krise, eller? Nokon innspel?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Hvis man skulle ta i betraktning muligheten for å miste jobben, så ville jo ingen kunne kjøpt seg bolig. Enebolig har den fordelen at utgiftene er relativt forutsigbare, hva som skal gjøres velger du til enhver tid selv, ingen kommer og gjør noe som øker husleia di over natta. Nå vet jeg ikke hva du har i inntekt, men banken vet jo hva du har mulighet til å betjene. Legg gjerne på en mulig dobling av renta, kan du klare det så er saken biff. Selv klarte jeg fint en mill. da jeg kjøpte (leilighet, med husleie i tillegg), og siden har inntekten min økt og lånet stadig blitt lavere ved nedbetaling så.. vel, jeg sier go for it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå