Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Hei. Et litt dumt spørsmål, men jeg stresser så mye med å regne ut riktig mengde jobb for å kunne tjene nok, men ikke for mye til at jeg skal kunne få fullt studielån. Hvordan fungerer den regelen? Har prøvd å finne ut litt på lånekassen-siden, men jeg roter meg bort stadigvekk. Jeg reiser til england til høsten, for å studere til bachelor, og trenger derfor også fullt studielån (dyr skole og bosted). Men jeg jobber også nå, for å spare opp litt før jeg reiser. Problemet er at jeg fremdeles ikke har klart å forstå hvordan denne regelen med at man ikke kan tjene over en viss mengde hvis man skal kunne få dette studielånet. Noen som vet? Takker så mye for hjelp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Det står jo ganske klart på Lånekassens nettsider: http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/ Du forholder deg rett og slett bare til inntektsgrensene som står oppført i tabellen. Tjener du under dette er alt ok, tjener du mer enn dette vil stipendandelen din bli redusert (hvor mye finner du ut ved å lese på siden).
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Du får altså fullt studielån uansett, men hvis du tjener for mye vil stipendandelen din falle og bli erstattet med lån. Totalsummen inn nå er den samme, men mer å betale tilbake når den tid kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå