Gå til innhold

Alkohol på kvelden når barna har lagt seg...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Emnet sier vel sitt?

Er det ok å ta seg et glass vin på kvelden når ungene er i seng? Dele en flaske vin? Hvor mye er for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ok med et glass eller to, men ikke å drikke seg full.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Emnet sier vel sitt?

Er det ok å ta seg et glass vin på kvelden når ungene er i seng? Dele en flaske vin? Hvor mye er for mye?

Vanskelig å si hvor mye som er for mye da folk tåler forskjellig. En flaske vin delt på to burde gå greit. En flaske vin alene ville vært for mye for min del.

Gjest Blondie65
Skrevet

Bor du sånn at det er langt utenfor alfarvei og er helt avhengig av å kjøre selv dersom noe galt skulle skje - ingen alkohol for en av dere.

Bor man sentralt slik at taxi ikke er et problem kan man fint dele en flaske vin dersom det betyr at man fortsatt er oppegående og ved sine fulle fem og istand til å evakuere alle dersom det skulle oppstå noe. Dette gjelder også for den som slipper å være kjørbar i tilfellet over.

Kort og greit synes jeg det er greit med et glass vin eller to - så lenge man ikke er ruset.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bor du sånn at det er langt utenfor alfarvei og er helt avhengig av å kjøre selv dersom noe galt skulle skje - ingen alkohol for en av dere.

Bor man sentralt slik at taxi ikke er et problem kan man fint dele en flaske vin dersom det betyr at man fortsatt er oppegående og ved sine fulle fem og istand til å evakuere alle dersom det skulle oppstå noe. Dette gjelder også for den som slipper å være kjørbar i tilfellet over.

Kort og greit synes jeg det er greit med et glass vin eller to - så lenge man ikke er ruset.

Sjelden det skjer noe så alvorlig mens barna sover da. Hva skulle det vært liksom? Man trenger jo ikke akkuratt å drikke den dagen ungen har hatt 40 i feber.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Greit å ikke være ekkelt full hvis ungene skulle våkne også -tror ikke det vil være noe særlig for dem å oppleve. Men en flaske vin på deling burde gå bra :)

Gjest fireflies
Skrevet

Kan man ikke drikke et glass vin FØR barna har lagt seg?

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Emnet sier vel sitt?

For mye er vel om man blir totalt dritas. Å dele en flaske vin er absolutt ikke for mye. Ikke ser jeg noe problem med å drikke et glass eller to selv om barna er våkne. Tviler på at de tar skade av det, så lenge foreldrene klarer å holde det til moderat nivå

Endret av Bianca26
Skrevet (endret)

Å dele en flaske vin hadde nok blitt for mye for meg hvis jeg hadde hatt unger i hus, da blir jeg fnisete og litt snøvlete, og det tror jeg ikke så mange unger setter veldig pris på når de våkner midt på natten.

Edit: ser ikke noe problem i å ta et glass eller to når barna er våkne heller.

Endret av Cho
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor slik, men har ikke bil. Burde kanskje ikke hatt barn jeg da :tristbla:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jøss. Hvor er moralrytterne i dag? Ute i sola?

Gjest Dhanu
Skrevet

Det hender jeg drikker et glass vin FØR barna legger seg også, jeg.

Vi kan godt dele ei flaske vin om kvelden. Uten et fnugg av dårlig samvittighet. Men er aldri fulle.

Skrevet

Kan man ikke drikke et glass vin FØR barna har lagt seg?

Enkelte mener at man ikke skal det, men jeg emner at man kan vise barna at man kan ta både et og to glass vin til en god middag. En må jo ikke vente til barna har lagt seg.

Jeg mener at man kan drikke såpass mye, at man klarer å håndtere eventuelle situasjoner som måtte oppstå, uansett hva det måtte være.

Gjest fireflies
Skrevet

Enkelte mener at man ikke skal det, men jeg emner at man kan vise barna at man kan ta både et og to glass vin til en god middag. En må jo ikke vente til barna har lagt seg.

Enig med deg. Jeg tror ikke at barna tar skade av å se at foreldrene tar et glass vin.

Skrevet

Hvor mye man kan drikke avhenger av hvor fornuftig og selvdisiplinert en mor/far er.

Er man ansvarsfull, så klarer en å beherske seg selv om en er litt småbedugget.

Det er et valg hver og en må ta. :)

Gjest Bianca26
Skrevet

Hvor mye man kan drikke avhenger av hvor fornuftig og selvdisiplinert en mor/far er.

Jeg syns ikke de skal bli småbedugget heller. Unger syns det er ekkelt og de ser det.

Skrevet

Det er jeg ikke helt enig i. Er man fornuftig og selvdisiplinert så drikker man seg ikke så bedugget at man må beherske seg. Og å være ansvarsfull har lite eller ingenting å gjøre med hvor mye man kan beherske seg i en beruset tilstand.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bor slik, men har ikke bil. Burde kanskje ikke hatt barn jeg da :tristbla:

Men du er jo vant med å komme deg rundt uten bil ikke sant? De som ikke er vant med det og som da plutselig må finne taxi, bussgreier, edru nabo - what not - har jo en utfordring.

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men du er jo vant med å komme deg rundt uten bil ikke sant? De som ikke er vant med det og som da plutselig må finne taxi, bussgreier, edru nabo - what not - har jo en utfordring.

Kan du forklare dette nærmere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...