Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da nærmer det seg med stormskritt vår 3 ukers ferie i USA!

Jeg har holdt meg skikkelig sterk for å ikke kjøpe meg nye klær i vår - og heller vente til USA! :fnise:

Så -

hvilke butikker i New York, eller amerikanske kjeder man finner over hele landet (skal på vestkysten etter NY) bør jeg IKKE gå glipp av?

For min del er det ikke aktuelt med designerbutikker.. Men jeg tenker type Forever 21..? (egentlig eneste jeg har funnet ut at jeg må få med meg..)

(Har de noe a la britiske New Look, Primark ... "H&M-lignende"?

Skobutikker? Interiør? Og selvfølgelig KLÆR :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Laura Ashley 398 Columbus Avenue on 79th Street

L'Express

Anthropologie 85 South 5th Avenue at 16th Street

Dette er steder jeg alltid shopper på når jeg er i byen, jeg bor heldigvis like utenfor...

Lykke Til!!

Skrevet

Anbefaler forskjellige outlets! Jeg var heller ikke så opptatt av designerklær når jeg var der, men når du får noen av de kjente merkene til samme pris som "vanlige" klær her hjemme, gjorde det ikke så mye at det var kjente merker ;)

Skrevet

Anbefaler forskjellige outlets! Jeg var heller ikke så opptatt av designerklær når jeg var der, men når du får noen av de kjente merkene til samme pris som "vanlige" klær her hjemme, gjorde det ikke så mye at det var kjente merker ;)

Topshop og Urban Outfitters!! også har du selvsagt Abercombie&fitch og Hollister.

Var ikke der selv, men Century21 (?) ved ground zero har vistnok billige merkeklær (om du liker merkeklær når de ikke koster skjorta :-))

Skrevet

Jeg var innom Century21, og ble veldig skuffet egentlig, var så utrolig rotete der. Fant linken til et veldig bra outlet utenfor NY :) Går buss dit. http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

Ellers var jeg helt frelst på Forever 21 jeg da, det eneste der er at kvaliteten på klærne er så som så.. Mye av det det fort ble hull i.. (Men når det er så billig så gjør det liksom ikke så mye ;) )

Skrevet

Jeg synes det er mye fint på Macy's, Bloomingdales og Nordstrom. Det er ikke rene butikker, men departement stores og de har alltid mye fint. Tror jeg har handlet i ungdomsavdelingen :sjenert: Det eneste er at de er så store og til tider uoversiktelige, men de selger ofte mange ulike merker i samme etasje så man kan liksom bare gå og plukke :)

Ellers er Express, Bebe, Gap, Banana Republic, J.Crew steder jeg skal innom i sommer.

Wet seal, Old Navy, Hot Topic og dElias har også rimelige moteklær.

Anbefaler som mange andre også å kjøpe merkeklær, eks treningstøy fra Nike og bukser fra Levi's er utrolig billig og da får man stort sett kvalitet som holder :)

Skrevet

Jeg var flere ganger innom Paragon Sports da jeg var i New York.

Skrevet

Takk for tips :)

ja, jeg skal få med meg sportbutikker! og SKO!

Er det spesielle gater dere anbefaler?

Der jeg finner et godt utvalg? Type Oxford street... ;)

Skrevet

fifth avenue, er jo et must, masse butikker av alle slag!:)

Ellers vil jeg anbefale Dylan's candy bar, den ligger på 1011 and third avenue, rett bak bloomingdales. Ble helt forelsket i denne butikken! Det skal nevnes at dette faktisk er VERDENS største godteributikk! ta subben til 59th St/Lexington Avenue:)

Skrevet (endret)

Type Oxfordstreet, da ville jeg dratt til området rundt Macy's og Empire State Building:-) Der er de fleste kjedebutikkene som er nevnt her; bla Forever 21 (som kan sammenlignes med Primark, bare mye finere ting og ikke interiøravd.), Express, Gap, Aldo, Old Navy, Steve Madden (sko), Footlocker (sport/sko), Victoria's Secret, American Eagle (litt type Abercrombie, men har billigere og finere ting syns nå jeg, og så har de droppet å gjennomspraye klærene i parfyme;-)).......Begynn gjerne her i 34gate område, og jobb deg bortover til Empire state building og 5th ave og gå oppover mot Central Park derfra. Er ikke så veldig mange intr butikker for "vanlige folk" på 5th, men gøy å se i vinduene til gucci, louis vuitton etc...Juicy Couturebutkken er veldig kul innvendig. Når du nærmer deg CP er Niketown inn en sidegate etter Trumptower.

Ellers er området Soho verdt å få med seg, der er det en god blanding av billige og dyre butikker. Kjedebutikkene er representert her selvfølgelig, men kjekt å se i andre butikker også. Her er bla Levis, Replay, Ugg....

Ang. outlet så er det verdt et besøk selv om du ikke nødvendigvis er interessert i high fashion merker. Det er masse fint og veldig billige "vanlige" hverdagsklær på ralph lauren, jeg finner alltid masse der som faktisk kan brukes her hjemme i Norge! Og så har de jo nike, adidas, north face og andre sportsbutikker som har supert utvalg. Her er også aldo og nine west (som har massevis av sko og vesker) om jeg ikke husker helt feil. Ca. 10-20% billigere på outletet enn utenfor om jeg ikke husker helt feil, for de hadde mange av de samme produktene begge steder! Kjøp billett til bussen av de mange selgerne i enten røde eller gule jakker og ta den fra penn station. Bussturen tar ca.45 min hver vei og jeg ville dratt ganske tidlig. Butikkene åpner kl.10, og blir mer og mer folk utover dagen.

Ang Century 21 så anbefaler jeg en tur innom der - men dropp klesavdelingene. Se etter sko og evt.veske eller solbriller her. Og gå tidlig på dagen (de åpner kl.09), da er det minst rot der. Jeg fant flere sko som også var i merkebutikkene, så de har høyaktuelle varer;-) Du skal sikkert ned for å se på WTCsite/Wall Street/Battery park, så hvorfor ikke bare stikke innom i tilfelle:-)

Ellers så er mitt ABSOLUTTE nyc-tips å spise lunsj på en utrolig søt cafe som heter "Alice's tea cup". De har flere cafeer, men jeg besøkte den på west side (72 eller 73 gate, columbus ave). Cafeen er som dratt ut av filmen, selv om cafeen var der før filmen. God service og kjempegod mat. Venninnen min og jeg delte "the mad hatter" som var lignende afternoon tea fra england; vi fikk tre svææære scones, sandwicher med det pålegget vi valgte og småkjeks og sjokolademousse. + te selvfølgelig:-) Og doggybag til det vi ikke klarte å spise opp;-) Sjekk ut nettsiden; www.alicesteacup.com

Hvis det er ventetid, det er så absolutt verdt det. Og hvis ikke, kjøp med deg en scones. De er HERLIGE.

Endret av chandon
Skrevet

takk for fantastiske svar!! skal printe ut det du skreiv chandon - og notere med meg tipsa fra dere andre!!

Skrevet

Lykke til og kos deg masse i det som etter min mening er verdens kuleste by. Første gang jeg var der gikk jeg og bare så opp i luften fordi jeg syns alt var så høyt. Hehe!

Du får poste hvordan det går, og om du gjør noe kjekt som er verdt å vite. Jeg skal tilbake i oktober:-)

Skrevet

Stjeler litt tips herfra jeg :fnise:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg printa ut tipsene ;)

I morgen drar vi!!

weee :D :D

• 2 år senere...
Skrevet

*Dytter opp denne*

• 2 uker senere...
Skrevet

Enig med siste taler, VS er et MUST!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var i NY i helgen, og Macy's er jo helt genialt, kan jo bruke mange timer bare i skoavdelingen! Og så har de veldig mye bra til lave priser samt mange nedsatte priser. Som utlending får man 10% avslag på nesten alle varer, i hvert fall de som ikke er på tilbud. Rabattkort fåes ved fremvisning av pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...