Gå til innhold

Grønnsakssnacks og dip!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lyst til å begynne å leve litt sunnere i forhold til spising av snacks og div. snop derfor har jeg lyst til å prøve en såkalt grønnskalssnacks med en "sunn" dip.

Er det noen som kan komme med eks. på hva jeg kan bruke av grønnsaker og hvilken dip som er god?

Tenkte på gulerøtter, blomkål +++

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Av dip kan du jo bruke Rømmekolle. Jeg pleier/pleide å blande i en pose med fransk eller italiensk dressingpulver ( sånn man kjøper på små poser som skal blandes ut med vann og olje) og det ble faktisk ganske godt.

Nå har jo Kesam kommet, og det er jo også et magert alternativ.

Skrevet

Synes Holiday-dipen er god, jeg. Pleier å blande med youghurt naturell.

Gulerøtter og blomkål som du nevner, agurk, selleri. Egentlig hva du enn måtte ønske.

Jeg pleier også bruke youghurt naturell hvis jeg skal lage dressing til f.eks salater.

Gjest Anonymous
Skrevet
Synes Holiday-dipen er god, jeg.  Pleier å blande med youghurt naturell.  

Gulerøtter og blomkål som du nevner, agurk, selleri.  Egentlig hva du enn måtte ønske.

Det er sikkert mye bedre til grønnsaksdip vil jeg tro. Den blandingen jeg pleide å bruke. var mest som dressing til fisk og lignende..

Skrevet

Kålrabi, gulrøtter, selleri, blomkål, agurk - ja egentlig hva som helst går til grønnsaksnacks. Ei venninne av meg slengte på epler også, og det var ikke så ille det....

Og til dip kan du vel bruke den du liker best? Det hender seg jeg bruker holiday dip på pose og blander i lettrømme eller kesam (men som oftest rømme siden mannen ikke er spesielt glad i kesam), men jeg har også brukt sånn salsadip du får på boks....mexos tror jeg merket heter nå. Bruker den milde typen, og om det fortsatt er litt sterkt blander jeg i litt rømme...

Skrevet

Gjett hvem som sendte sambis på butikken nå. :Hehe:

Skrevet
Og til dip kan du vel bruke den du liker best? Det hender seg jeg bruker holiday dip på pose og blander i lettrømme eller kesam (men som oftest rømme siden mannen ikke er spesielt glad i kesam

Hvis du blander litt sitronsaft i kesamen blir den ikke så søt og emmen når den skal brukes til dipp.

Jeg bruker kesam 1% syns den er minst emmen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for tips. :D

Nå blir det en sunn og god snackskveld og "CSI" i kveld.

Skrevet

1 boks hermetiske tomater

1 boks røde kidneybønner

1 løk

2 -3 fedd hvitløk

1 teskje salt - gjerne mer etter smak

litt pepper

litt chillipepper

littegranne sukker

Stek løk og hvitløk blanke. Hell tomatene over for å stoppe kokingen. Kokes i 10 min., deretter tilsettes resten.

Brukes som dip til tortillachips. Dette er så mettende at det er brukbart som middag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...