Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er alenemamma og barnefaren er helt ute av bildet. (Dessverre.) Nå har det seg slik at jeg så gjerne skulle tenkt meg ut av og til. Jeg har verken familie eller venner i nærheten som kan stille opp, så da ser jeg for meg at det blir barnevakt som jeg må få tak i. Hvor skal jeg få tak i det? Og hvordan går jeg frem? Er jo redd for å la ungen bli igjen med noen jeg ikke kjenner i det hele tatt også.. Man kan kanskje møtes i forkant og bli kjent? Jeg bor ikke i Oslo, så denne barnepasseren (?) er ikke mulig. Det ville uansett være snakk om fra etter ungen sovner til sen kveld/natt. Men om ungen våkner mens jeg er borte blir det jo helt sikkert redd av å finne en fremmed! Noen som har råd, eller har vært borti det samme?
livesen Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er alenemamma og barnefaren er helt ute av bildet. (Dessverre.) Nå har det seg slik at jeg så gjerne skulle tenkt meg ut av og til. Jeg har verken familie eller venner i nærheten som kan stille opp, så da ser jeg for meg at det blir barnevakt som jeg må få tak i. Hvor skal jeg få tak i det? Og hvordan går jeg frem? Er jo redd for å la ungen bli igjen med noen jeg ikke kjenner i det hele tatt også.. Man kan kanskje møtes i forkant og bli kjent? Jeg bor ikke i Oslo, så denne barnepasseren (?) er ikke mulig. Det ville uansett være snakk om fra etter ungen sovner til sen kveld/natt. Men om ungen våkner mens jeg er borte blir det jo helt sikkert redd av å finne en fremmed! Noen som har råd, eller har vært borti det samme? Jobber du ? dersom du gjør det så har du sikkert noen kolleger som har tenåringsbarn . Spør de om de vil anbefale sin datter /sønn som barnevakt . Tror de fleste er ganske ærlige der . Dersom de mener tenåringen kan være barnevakt så ta en telefon til tenåringen selv å spør . Da er det jo ikke helt ukjente mennesker , dere har iallefall felles bekjente . PS. Ikke betal for lite , da kan det bli med den ene gangen . Bedre med litt dyrere men stabil barnevakt enn ny hver gang .
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Nei, jeg studerer.. Mulig jeg kunne fått en medstudent til å passe barnet, men føler det blir litt feil det også. Dessuten er det bl.a. studentkvelder jeg har lyst og ut på. TS
livesen Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Nei, jeg studerer.. Mulig jeg kunne fått en medstudent til å passe barnet, men føler det blir litt feil det også. Dessuten er det bl.a. studentkvelder jeg har lyst og ut på. TS Okei, men kanskje noen av medstudentene har en yngre søster eller bror ?
Fantomina Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Det går an å henge opp en lapp i barnehagen, eller spørre om noen av foreldrene der kan anbefale en barnevakt. For å unngå at barnet skal bli redd, kan du invitere barnevakten på besøk en dag i forveien så barnevakten og barnet kan bli kjent Hvis barnet går i barnehagen ville jeg spurt om noen av foreldrene ville passet ungen min mot at jeg passet ungen dems. Kanskje barnet har noen ekstra gode venner i barnehagen som det kan komme på overnattingsbesøk hos.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Jeg ville spredd ordet, rett og slett. Kanskje noen du studerer med har en yngre kusine? Jeg endte opp med å sitte barnevakt for min fars tidligere arbeidskamerat sin eks-kjæreste, det var helt tilfeldig at hun hadde spurt pappas arbeidskamerat om han visste om noen unge jenter i nærheten, og enda han bare hadde møtt meg et par ganger kom han på meg med en gang. Tanken hadde ikke falt meg inn, men når jeg fikk tilbudet takket jeg ja og passet ungen i åtte år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå