smismas Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Hei godtfolk! Nå har jeg bestemt meg for å gjøre en innsats med kroppen min, altså gå ned i vekt og stramme opp litt her og der Jeg er veldig glad i å jogge, og det er igrunn eneste måten jeg kan tenke meg å trene på for å gå ned i vekt (i tillegg til standard knebøy, situps osv.) Men før jeg setter i gang med trening i tillegg til et sunt kosthold har jeg lyst å gå ned en 3-4 kilo på en enkel og effektiv måte. Dette fordi jeg må gjøre kroppen min vant med et mindre matinntak og det er ikke komfortabelt for meg å jogge når både mage, lår, rumpe og bryster hopper i alle retninger. Så er det en veldig veldig enkel diett jeg kan gå på 1-2 uker som er sunn, minimalistisk men samtidig gir meg nok næringsstoffer til å ikke miste alt jeg eier av energi? For å understreke hvor minimalistisk jeg mener, f.eks bare frukt, gulrøtter, shakes, youghurt med en sort kornblanding. Ja jeg har tenkt å sulte meg selv og kun spise for å overleve for å levere det svart på hvitt på en brutal måte. Jeg vet dette høres helt latterlig ut for de fleste, men før jeg kan starte trening og sunt kosthold er jeg nødt til å bli kvitt disse få ekstra kiloene bare så jeg kan komme meg i gang. Jeg trenger ingen preken fra noen om at det ødelegger forbrenningen min, at jeg kommer til å legge på meg når jeg begynner å spise normalt igjen osv. Trenger bare å ha de kiloene borte så jeg blir nett nok til å jogge opp muskler og kondis. Har gått på Grethe Roede flere ganger, og er den kuren jeg har tenkt å følge etter denne dramatiske "dietten", siden Roede-programmet går ut på å forandre livsstil istedenfor å følge en viss diett over tid og siden legge på seg. Så skal du komme med en preken om hvor skadelig dette er, så kan du like greit bare la være å svare. Takker på forhånd mye for svar, og takker mye for dere kverulanter som holder dere borte fra denne tråden.
venus_ Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Google proteinsparende modifisert faste. Men vær obs på at en del av det du mister her er vann, og at det vil komme tilbake når du begynner å spise karbohydrater igjen.
smismas Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 Google proteinsparende modifisert faste. Men vær obs på at en del av det du mister her er vann, og at det vil komme tilbake når du begynner å spise karbohydrater igjen. er fullt klar over at jeg får tilbake alt og mest sannsynlig enda mer når jeg begynner å spise normalt igjen Men når jeg mister vann, vil jeg merke det på "nettheten"? Vil jeg føle meg lettere og miste litt omkrets rundt magen og slikt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Alle dietter for raskt vektnedgang gå på bekostning av muskler, forbrenning og helse, og hvor kjipt det enn måtte være å høre dette (?): Det finnes ingen snarveier! Hvis ditt formål med å sulte seg noen uker er å miste nok fett til at du kan jogge komfortabelt, er det dessverre sannsynlig at du har litt urealistiske ideer. En person som ikke klarer å jogge fordi lår, mage, bryster osv "hopper i alle retninger" trenger å miste en god del mer fett enn hva noen uker på en eller annen usunn, tåpelig fruktdiett kan fikse. Jeg synes det høres ut som du holder på å utvikle et svært usunt syn på kropp og kosthold. Det finnes ingen god grunn til å sulte kroppen, og alt du ender opp med er lavere forbrenning og mindre muskelmasse, noe som til syvende og sist bare vil gjøre deg enda mer overvektig. Vet du ikke ville høre dette, men jeg tror du trenger det allikevel...
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Mange skriver her at de gjerne vil ha en "kickstart" på slankingen, ved å gå til sultedietter eller andre desperate metoder. Hvorfor det? Da mister man jo gjerne motivasjonen før det hele har startet. Sett igang du, idag! =) På den normale måten... så går det av uansett =)
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Mange skriver her at de gjerne vil ha en "kickstart" på slankingen, ved å gå til sultedietter eller andre desperate metoder. Hvorfor det? Da mister man jo gjerne motivasjonen før det hele har startet. Sett igang du, idag! =) På den normale måten... så går det av uansett =) Man risikerer ikke bare å miste motivasjonen, men muskler også. Forbrenningen kan også få seg en knekk. Da kan det hele ende opp med at man har gjort seg selv en stor bjørnetjeneste og skapt mer problemer enn man allerede hadde. Det ser ut til at svært mange her har problemer med å takle å gjøre ting den langsomme, tungvinte veien (den som faktisk gir varige resultater og er den gunstigste for helsen), og leter etter snarveier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå