Gå til innhold

"søsken og kjærester" - dokumentar

Anbefalte innlegg

Gjest canvas
Skrevet

(usikker på hvor jeg skulle legge denne. bare å flytte den om den ligger feil).

Sitter nå å ser på dokumentaren "søsken og kjærester" på FEM, og så begynte jeg å tenke litt over det da.. Altså det er jo Incest -ingen tvil om det! Og for min del er det helt ufattelig ekkelt og unaturlig - jeg klarte ikke å se for meg et forhold med tremeningen min engang, selvom det ville vært helt lovlig.

Så det jeg lurer på da. Når begge to (søsken) er helt "klare i hodet", begge er over 16 (eller 18 for den saks skyld. Er jo ikke alle steder det er 16 år som er den seksuelle lavalder), og begge ØNSKER et forhold med hverandre - kan de da begge straffes for Incest? Selvom begge har samtykket og vil være sammen? Kan de altså fengsle to mennesker for å være sammen "bare fordi de er i slekt"?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ulovlig, fordi de kan få barn med forferdelige misdannelser.

Skrevet

Det tyske paret i dokumentaren hadde fått fire barn, og to av disse hadde misdannelser. Jeg husker ikke hva som var galt med dem, det ble vel kanskje ikke nevnt. Jeg synes det er helt utrolig, og ganske egoistisk, å fortsette å få barn når det er så stor sjans for at de får handicap, og i tillegg så ble barna konsekvent plassert i fosterhjem.

Men det var bare mannen i forholdet som ble fengslet, hvorfor er det sånn?

Gjest canvas
Skrevet

Det tyske paret i dokumentaren hadde fått fire barn, og to av disse hadde misdannelser. Jeg husker ikke hva som var galt med dem, det ble vel kanskje ikke nevnt. Jeg synes det er helt utrolig, og ganske egoistisk, å fortsette å få barn når det er så stor sjans for at de får handicap, og i tillegg så ble barna konsekvent plassert i fosterhjem.

Men det var bare mannen i forholdet som ble fengslet, hvorfor er det sånn?

Det reagerte jeg også på. De sa at han mannen måtte tilbake i fengsel, mens dama og ungen som satt der "bare" skulle være under oppsyn av barnevernet (eller var det noe annet?). ¨

Jeg skjønner jo akkurat det da - men..hva med kastrering under tvang av mannen i forholdet istedenfor? Den er jo reversibel uansett. Sånn fremfor å fengsle en eller begge i forholdet, når begge vil det. Synes alikevel det er sprøtt, men de kunne jo ha funnet andre løsninger enn å låse de inne :filer:

Skrevet

Jeg ble nesten helt forstyrret av den dokumentaren.. Jeg synes rett og slett den lille jenta til det tyske paret var helt creepy.. Ikke utseendemessig, men det var ett eller annet ved henne, når jeg visste at foreldrene var søsken så ble det forferdelig forstyrrende.

Er det veldig fælt av meg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerte på var at ingen av søsknene i dokumentaren virket helt... hva skal jeg si.. gode i hodet?

Gjest Trajan
Skrevet

Det jeg reagerte på var at ingen av søsknene i dokumentaren virket helt... hva skal jeg si.. gode i hodet?

Vel med tanke på at de har sex med sine egne søsken så er det ikke så rart at de ikke virker helt gode i hodet.

Gjest canvas
Skrevet

Jeg ble nesten helt forstyrret av den dokumentaren.. Jeg synes rett og slett den lille jenta til det tyske paret var helt creepy.. Ikke utseendemessig, men det var ett eller annet ved henne, når jeg visste at foreldrene var søsken så ble det forferdelig forstyrrende.

Er det veldig fælt av meg?

Nei det syns jeg ikke - jeg er enig hvertfal. Altså klart det ikke er ungen sin feil, men det er ganske forstyrrende uansett..

og nei man kan neppe være såå god i hodet om man faktisk forelsker seg i, og har sex med, søsken o.l frivillig. Jeg kan ikke noe for at jeg lurer på om de f.eks kan ha blitt misbrukt når de var yngre? Om jeg ikke tar helt feil så var det ene "paret" mor og sønn, også?

Skrevet

Nei det syns jeg ikke - jeg er enig hvertfal. Altså klart det ikke er ungen sin feil, men det er ganske forstyrrende uansett..

Kan bare tenke meg hva slags holdninger den stakkars uskyldige jenta kommer til å møte på oppigjennom..

Gjest canvas
Skrevet

Kan bare tenke meg hva slags holdninger den stakkars uskyldige jenta kommer til å møte på oppigjennom..

Ja!! Det kommer mest sannsynlig til å starte allerede på barneskolen. Ungene tenker ikke på sånt selv, men barn HAR store ører, og får med seg ting de voksne snakker om.. Og ja - de blir definitivt det store samtaleemnet hver gang det er mulig. Og så lurer jeg på hvordan hun blir selv? Jeg mener..kommer hun til å synes det er greit og ha like verdier og holdninger som foreldrene, eller ender hun opp med å hate de som tenåring?

Skrevet

Jeg skjønner jo akkurat det da - men..hva med kastrering under tvang av mannen i forholdet istedenfor? Den er jo reversibel uansett. Sånn fremfor å fengsle en eller begge i forholdet, når begge vil det. Synes alikevel det er sprøtt, men de kunne jo ha funnet andre løsninger enn å låse de inne :filer:

Kastrering er vel en smule drøyt. Du mener virkelig at ballene skal skjæres av? Eller er det sterilisering du tenker på?

Skrevet (endret)

Ja!! Det kommer mest sannsynlig til å starte allerede på barneskolen. Ungene tenker ikke på sånt selv, men barn HAR store ører, og får med seg ting de voksne snakker om.. Og ja - de blir definitivt det store samtaleemnet hver gang det er mulig. Og så lurer jeg på hvordan hun blir selv? Jeg mener..kommer hun til å synes det er greit og ha like verdier og holdninger som foreldrene, eller ender hun opp med å hate de som tenåring?

Det er derfor (blant annet) der er ulovlig med incest! Et barn kan ikke velge hvilken familie det blir født inn i, og det er ufattelig egoistisk å feste et slikt stigma på sin egen unge.

Det må være så utrolig vanskelig å være den jenta når hun begynner å forstå situasjonen, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort.. Man får vel nesten bare håpe for hennes del at hun er like "syk" som foreldrene, og dermed synes det er helt normalt.

Ungene i nabolaget kalte jo dama (var det Susan hun hette?) for hore og incestdama eller noe sånt. Stygge kallenavn uansett, og hvis en unge slenger sånne navn etter en voksen, kan du banne på at ungen kommer til å slenge det etter en annen unge også.

Endret av Cho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...