Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jeg ble sterlisert etter mitt fjerde barn av flere grunner. Jeg har fire flotte barn i dag, men mitt liv har endret seg veldig. Og jeg vil så gjerne ha et barn til. Er det noen som vet hvor vanskelig dette er med refertiliserting elle prøverør?
Gjest Spinell Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har lest at steriliserte kvinner kan anbefales prøverørsbehandling istedenfor refertilisering. Se f.eks her. Lykke til
sabria isabella Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Jeg ble sterlisert etter mitt fjerde barn av flere grunner. Jeg har fire flotte barn i dag, men mitt liv har endret seg veldig. Og jeg vil så gjerne ha et barn til. Er det noen som vet hvor vanskelig dette er med refertiliserting elle prøverør?
sabria isabella Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 hei jeg er en kvinne på 41 som også er sterilisert etter mitt tredje barn. og da tok jeg en abort på samme tid desverre. mitt liv forandret seg også veldig og har allerede i år hatt et mislykket ivf forsøk,men starter nå med mitt andre.og denne gangen er det bort med alt som heter røyk,for det setter ned sjansen betraktelig. jeg har undesøkt mye om refertilisering også og fått greie på at det er best og prøve ivf. selv om jeg har en alder der det kan vere vanskeligere ofg bli gravid,sa legen at sjansene mine kunne vere noe høyere siden jeg ikke har hatt problem tidligere og bli gravid.og at jeg ikke har andre problem en at jeg er sterilisert.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 hei jeg er en kvinne på 41 som også er sterilisert etter mitt tredje barn. og da tok jeg en abort på samme tid desverre. mitt liv forandret seg også veldig og har allerede i år hatt et mislykket ivf forsøk,men starter nå med mitt andre.og denne gangen er det bort med alt som heter røyk,for det setter ned sjansen betraktelig. jeg har undesøkt mye om refertilisering også og fått greie på at det er best og prøve ivf. selv om jeg har en alder der det kan vere vanskeligere ofg bli gravid,sa legen at sjansene mine kunne vere noe høyere siden jeg ikke har hatt problem tidligere og bli gravid.og at jeg ikke har andre problem en at jeg er sterilisert. [/quot Jeg har fått tid til refertilisering! Gruer og gleder meg, og håper det beste... Legen sa det lykkes med flere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Jeg har fått tid til refertilisering! Gruer og gleder meg, og håper det beste... Legen sa det lykkes med flere.
sabria isabella Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 så spennene da:-)jeg håper det går bra og ønsker deg lykke til:-)
Gjest imli Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Er vel berre å notere for seg sjølv at det å sterilisere seg ikkje er lurt... Lykke til 3
Miamor Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Har en venninne på 41, hun ble operert i fjor høst og fikk reversert steriliseringen. Nå er hun gravid igjen. Det går for noen!! :-)
Piper Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 Er vel berre å notere for seg sjølv at det å sterilisere seg ikkje er lurt... Lykke til Det er veldig lurt å sterlisere seg, om man klarer å tenke godt nok over alt. Som for eksempel at livet kan forandre seg, men at man dermed ikke må ha et barn. Eller at man mister et barn, men da vet at et nytt barn aldri kan erstatte det barnet en mistet osv. Jeg tror ikke det ahr vært nøye gjennomtenkt fra de som senere ønsker barn etter en sterilisering, og da var nok ikke steriliseringen så veldig lurt heller. Jeg selv steriliserte meg etter nummer tre, og har aldri angret et sekund på det. Livet mitt har forandret seg siden da, møtt ny mann uten barn, stabil inntekt osv, men jeg er ferdig med småbarn likevel. Tils ts: Jeg har også hørt at det er enklere med prøverør enn å gjøre om steriliseringen, men i noen tilfeller fungerer refertillisering også. Ønsker deg lykke til med forsøket, og håper du får et barn til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå