Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har møtt en snill og forsiktig gutt nå. Jeg er vandt til gutter som er litt mer selvsikre og tar mer initiativ, men de er ofte ikke til å stole på, så jeg tenker at det kan være en fordel at han absolutt ikke er noen player. Likevel så blir jeg nå usikker når han er usikker. Det er jeg som må ta alle første skritt osv, og det ligner jo ikke meg å ha den rollen. Noen som har erfaring med dette? Regner med at det går bedre etter hvert som vi blir bedre kjent og han han sikkert blir litt selvsikker da. Han har nok ikke så mye erfaring med jenter fra før, men er en veldig søt gutt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har møtt en snill og forsiktig gutt nå. Jeg er vandt til gutter som er litt mer selvsikre og tar mer initiativ, men de er ofte ikke til å stole på, så jeg tenker at det kan være en fordel at han absolutt ikke er noen player. Likevel så blir jeg nå usikker når han er usikker. Det er jeg som må ta alle første skritt osv, og det ligner jo ikke meg å ha den rollen. Noen som har erfaring med dette? Regner med at det går bedre etter hvert som vi blir bedre kjent og han han sikkert blir litt selvsikker da. Han har nok ikke så mye erfaring med jenter fra før, men er en veldig søt gutt. Det behøver forsåvidt ikke være noe motsetningsforhold mellom det å være snill/forsiktig og det å være selvsikker. Selvsikkerhet kan være så mangt, og det er ikke nødvendigvis slik at gutta som er mest frempå også er de mest selvsikre. Jeg tror en god del jenter misforstår dette, og feiltolker tilbakeholdenhet hos gutta som et tegn på dårlig selvtillit. Det *kan* selvfølgelig skyldes dette, men det behøver ikke være det. Jeg vil si at dersom du liker denne gutten så kan det være lurt å gi ham tid nok til å bli litt bedre kjent med deg. Da skal du ikke se bort i fra at han tar mer styringa. Alder kan jo også spille inn. Du sier han har lite erfaring med jenter, hvor gammel er han?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Det behøver forsåvidt ikke være noe motsetningsforhold mellom det å være snill/forsiktig og det å være selvsikker. Selvsikkerhet kan være så mangt, og det er ikke nødvendigvis slik at gutta som er mest frempå også er de mest selvsikre. Jeg tror en god del jenter misforstår dette, og feiltolker tilbakeholdenhet hos gutta som et tegn på dårlig selvtillit. Det *kan* selvfølgelig skyldes dette, men det behøver ikke være det. Jeg vil si at dersom du liker denne gutten så kan det være lurt å gi ham tid nok til å bli litt bedre kjent med deg. Da skal du ikke se bort i fra at han tar mer styringa. Alder kan jo også spille inn. Du sier han har lite erfaring med jenter, hvor gammel er han? Veldig enig. Og det behøver ikke være slik at de usikre og forsiktige menn er de som er mest til å stole på. Når det er sagt, fikk jeg dette rådet engang i tiden: Gå bort til han og visk han i øret "Jeg skal komme så deilig i natt når du tar meg bakfra.. " blunk og gå videre. Det bryter nok isen skal du se.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Veldig enig. Og det behøver ikke være slik at de usikre og forsiktige menn er de som er mest til å stole på. Når det er sagt, fikk jeg dette rådet engang i tiden: Gå bort til han og visk han i øret "Jeg skal komme så deilig i natt når du tar meg bakfra.. " blunk og gå videre. Det bryter nok isen skal du se. Dæven! Ja, får ikke dette sekresjonen hans igang så er det ikke mye liv i skrotten hans. Du kan evt. krydre oppfordringen ved å legge an en myndig og streng tone så er saken biff!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Veldig enig. Og det behøver ikke være slik at de usikre og forsiktige menn er de som er mest til å stole på. Når det er sagt, fikk jeg dette rådet engang i tiden: Gå bort til han og visk han i øret "Jeg skal komme så deilig i natt når du tar meg bakfra.. " blunk og gå videre. Det bryter nok isen skal du se. Jeg har i hvertfall erfaring med at veldig selvsikre gutter ikke er til å stole på. Jeg mener ikke at denne gutten generellt er usikker og har dårlig selvtillit, men han er usikker når det gjelder jenter, med det mener jeg at han ikke tør å ta initiativ osv. Jeg vil ikke gi så mange detaljer her av frykt for å bli gjenkjent, men han er over 20 og under 30. Det er litt uvant for meg å være den som tar mest initiativ, jeg har vært borti beskjedne gutter før også, men ikke i like stor grad som han her. Men jeg har tro på at han blir litt mer frempå etter hvert og han trenger jo slett ikke bli noen tøffel selv om han er beskjeden nå Jeg kommer til å prøve litt og se hvordan følelsene utvikler seg. Saken er at han har virkelig litt avvisene og uinteressert, men jeg har hele tiden hatt følelsen av at han bare er usikker av seg, så jeg har presset litt på han, og nå har han begynt å gi litt etter. Det vil si at jeg har oppfordret til å finne på noe flere ganger, og foreslått flere ting før jeg har fått respons, og i tillegg har jeg måttet være veldig konkret. Han er i hvertfall et bevis på at "He´s just not that into you" ikke alltid stemmer. (eller så er han i hvertfall unntaket som bekrefter regelen). Ikke at jeg vet om han er kjempeforelsket i meg, men han er veldig til å stole på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Dæven! Ja, får ikke dette sekresjonen hans igang så er det ikke mye liv i skrotten hans. Du kan evt. krydre oppfordringen ved å legge an en myndig og streng tone så er saken biff! Nå er det ikke sex dette handler om for meg, det er litt mer omfattende enn som så.
Steinar40 Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Det er litt uvant for meg å være den som tar mest initiativ, jeg har vært borti beskjedne gutter før også, men ikke i like stor grad som han her. Men jeg har tro på at han blir litt mer frempå etter hvert og han trenger jo slett ikke bli noen tøffel selv om han er beskjeden nå Jeg kommer til å prøve litt og se hvordan følelsene utvikler seg. Det er smart å bruke tid. Det å bli kjent med et nytt menneske tar tid. Det er helt naturlig. Folk har generelt altfor dårlig tid i dagens samfunn. Og de som ikke har noen virkelig interesse av å bli kjent med deg, har da selvfølgelig dårlig tid. Saken er at han har virkelig litt avvisene og uinteressert, men jeg har hele tiden hatt følelsen av at han bare er usikker av seg, så jeg har presset litt på han, og nå har han begynt å gi litt etter. Det vil si at jeg har oppfordret til å finne på noe flere ganger, og foreslått flere ting før jeg har fått respons, og i tillegg har jeg måttet være veldig konkret. Han er i hvertfall et bevis på at "He´s just not that into you" ikke alltid stemmer. (eller så er han i hvertfall unntaket som bekrefter regelen). Ikke at jeg vet om han er kjempeforelsket i meg, men han er veldig til å stole på. Det er forresten som regel dama som finner på de fleste sosiale sakene i et parforhold. Dette er også helt normalt. At det ofte ikke ser sånn ut i diverse Hollywood filmer og såkalte "reality" program på TV, har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre.
Stringfellow Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Det som gjelder med forsiktige gutter er å være helt KLAR på det du mener eller vil, ikke gå rundt grøten eller spille hard to get osv - det skjønner ikke forsiktige gutter. Alt som skal til er som regel bare å bli litt bedre kjent og sikrere på hverandre. Jeg kan være ganske stille og kanskje virke litt avvisende med personer som jeg ikke kjenner. Det kommer seg som regel betraktelig når jeg har blitt litt mer kjent med personene
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Det som gjelder med forsiktige gutter er å være helt KLAR på det du mener eller vil, ikke gå rundt grøten eller spille hard to get osv - det skjønner ikke forsiktige gutter. Alt som skal til er som regel bare å bli litt bedre kjent og sikrere på hverandre. Jeg kan være ganske stille og kanskje virke litt avvisende med personer som jeg ikke kjenner. Det kommer seg som regel betraktelig når jeg har blitt litt mer kjent med personene Ja, det er akkuratt sånn han er. Jeg har abslutt ikke spilt hard to get, tvert i mot har jeg måttet overtale han hver gang vi skal møtes. Er som om han prøver å være litt kostbar for å forsikre seg om at jeg virkelig vil treffe han. Hadde vi ikke hatt felles venner så jeg visste litt om han ville jeg trodd han ikke var interessert. Jeg har måttet være veldig konkret også. Holder ikke med "Si i fra hvis du har lyst til å finne på noe en dag". Men så kommer problemet da. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å utvikle følelser når det hele tiden er jeg som må ta hele styringa. Jeg trenger liksom å bli overrasket litt jeg også.
Gjest Elijah Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 Veldig enig. Og det behøver ikke være slik at de usikre og forsiktige menn er de som er mest til å stole på. Når det er sagt, fikk jeg dette rådet engang i tiden: Gå bort til han og visk han i øret "Jeg skal komme så deilig i natt når du tar meg bakfra.. " blunk og gå videre. Det bryter nok isen skal du se. Hehe Tok du rådet i bruk, Frøken Gerd? I så fall er jeg svært nysgjerrig på utfallet
Gjest Tidssone Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 Jeg hadde raskt gått videre i livet, dersom jeg opplevde at jeg var den eneste som tok initiativ til kontakt og samvær.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Jeg hadde raskt gått videre i livet, dersom jeg opplevde at jeg var den eneste som tok initiativ til kontakt og samvær. Vanligvis gjør jeg det, men ikke når jeg vet hvorfor ting er som de er. Merker jo også at han gir mer og mer etter, og at han viser de tegnene som gutter som er interessert gir. Dumt å dumpe en fyr bare fordi han er beskjeden.
Gjest -L- Skrevet 6. juni 2010 #14 Skrevet 6. juni 2010 Eg mener at dersom man er så heldig at man faller for en som virkelig er snill så burde man kjøre på. Det er en stor ressurs i seg selv å kunne tørre å være første man ut og ikkje være avhengig av at den andre skal ta første steget for en.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #15 Skrevet 6. juni 2010 Eg mener at dersom man er så heldig at man blir forelesket i en virkelig snill gutt/jente så burde man kjøre på selv om han/hun ikkje tør å ta første steget. No er det kanskje merkelig for deg siden det mer eller mindre blir sett på som mannen sin oppgave å ta første steget og siden du ikkje har så mye erfaring med å gjøre det selv. Det er en ganske stor ressurs i seg selv at man kan tørre å være den som tar det første steget, da kan man ta inisativ til hvem man vil og ikkje være avhengig av at den andre skal være første man ut. Joda jeg har god erfaring med å ta initiativ ovenfor gutter, men jeg er vandt til å da få litt mer respons tilbake (dersom de er interessert). Vanligvis så tar man jo annet hvert skritt, men i dette tilfellet tar jeg alle. Men jeg synes på en måte det går greit da. Regner med at han blir mer åpen etter hvert
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #16 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har møtt en snill og forsiktig gutt nå. Likevel så blir jeg nå usikker når han er usikker. Det er jeg som må ta alle første skritt osv. Han har nok ikke så mye erfaring med jenter fra før. Gud hjelpes, at du orker!! Noe så kjedelig...
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #17 Skrevet 6. juni 2010 Det er forresten som regel dama som finner på de fleste sosiale sakene i et parforhold. Dette er også helt normalt. Er det? I vår omgangskrets er mønsteret at mennene er selvsikre, tar initiativ og har full styring på det sosiale: mennene har store nettverk og tar ofte initativ til grilling, badeturer, weekendturer, ferieturer og andre aktiviteter for hele familien. Ser ikke for meg å være sammen med en mann som overlater det sosiale til meg, hjelpes!
Steinar40 Skrevet 6. juni 2010 #18 Skrevet 6. juni 2010 (endret) Er det? I vår omgangskrets er mønsteret at mennene er selvsikre, tar initiativ og har full styring på det sosiale: mennene har store nettverk og tar ofte initativ til grilling, badeturer, weekendturer, ferieturer og andre aktiviteter for hele familien. Ser ikke for meg å være sammen med en mann som overlater det sosiale til meg, hjelpes! Jeg skal ikke gå så langt som å påstå at det der er unormalt, men jeg tror nok det fortsatt er mindre vanlig - selv i dagens relativt likestilte samfunn. Muligens er da ikke det sosiale din store styrke, og dermed passer en mann som er sterk på det, deg personlig best. Endret 6. juni 2010 av Steinar40
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #19 Skrevet 6. juni 2010 Gud hjelpes, at du orker!! Noe så kjedelig... Etter mange år som singel har jeg i grunn fått min dose med spenning, så om han virker litt kjedelig i starten gjør ikke noe. Kan jo bli mer spennende etter hvert
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2010 #20 Skrevet 6. juni 2010 Veldig enig. Og det behøver ikke være slik at de usikre og forsiktige menn er de som er mest til å stole på. Når det er sagt, fikk jeg dette rådet engang i tiden: Gå bort til han og visk han i øret "Jeg skal komme så deilig i natt når du tar meg bakfra.. " blunk og gå videre. Det bryter nok isen skal du se. Mens noen av oss har blitt drevet såpass mye helvete og luremus-gerilja med at vi overser hele setningen... Skal det virke så må hun ta tak i fyren, dra han med seg hjem, og skrike "KNULL MEG!".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå