Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Nå reiser min familie og jeg snart til Bulgaria. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å veksle til noen Bulgarske Leva før vi reiste, men har hørt at det ikke er mulig å veksle til denne valutaen i norske banker. Derfor lurer jeg på hva vi skal gjøre. Skal vi ta med norske kroner som vi veksler når vi kommer frem? I tilfelle hvor mye bør vi ta med oss (er 2 voksne og 3 tenåringer)? Skal vi satse på å lete etter minibanker der vi kan ta ut? Er det noen som har erfaring med hvor lett/vanskelig det er å bruke kort i butikker og resturanter i Bulgaria? Vi skal forøvrig til Nessebar.
Mermaid Blues Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har ikke vært i Bulgaria selv, men når jeg reiser et sted pleier jeg alltid å ta ut en passe sum i minibank på flyplassen ved ankomst, og deretter bruker jeg kort eller tar ut penger på det aktuelle steder. Hvis du har mye norske kontanter du vil veksle, kan du prøve på flyplassen - hvis du flyr fra OSL vil jeg tro det lar seg gjøre der. Men google gjerne litt først, endel av disse vekslingsbyråene tar groteske gebyrer, så det rimeligste pleier å være å ta ut i minibank på feriestedet. God tur
Gjest padawan Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 jeg vil anbefale deg å enten ta med deg Euro og veksle der nede eller ta ut lokal valutta i minibank der nede.
Kenniball Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Hei, Det er plenty av minibanker i Nessebar, trenger ikke uroe deg.
-hild Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 (endret) På generell basis er rådet å ta ut penger i minibank lokalt. Dersom du har mastercard, bruk det fremfor visa - pga forsikringene. Det er MYE skimming og svindel utenfor landets grenser. Nå er det en del år siden vi var i Bulgaria, og erfaringen da var at det var et stykke mellom minibankene, men man tåler jo å gå litt Vi opplevde også at det kunne være tomt for penger i minibanken - men det skjer jo fra tid til annen her hjemme også. Han over her har jo vært der litt mer nylig enn meg - og sier at du ikke trenger uroe deg så da trenger du vel ikke det! Endret 10. juni 2010 av -hild
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå