Piral Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Heisann Ja, som undertittelen sier, er det noen som faktisk får til å bruke denne voksen? Jeg prøvde den for andre gang for noen uker siden (på bikinilinjen), med ikke et særlig vellkykket forsøk. Jeg fikk revet av noen hårstrå liksom:S Jeg har veldig lyst å få til å vokse bikinilinjen selv, for det første for at jeg sliter litt ned nupper og inngrodde hår med barbering, og for det andre fordi det er billigere enn å vokse på salong.. Og som en fattig student har jeg ikke råd til å vokse på salong. Så ja, er det noen her som faktisk får denne varme voksen fra veet til å funke, eller er det bare å gi opp? Prøvd hårfjerningskrem også, men det funka heller ikke. Mistenker at hårene mine sitter godt fast. Blir kanskje epliator som blir det neste å prøve? Takker på forhånd:)
Lykkelitenen Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg synes denne fungerer veldig bra, bortsett fra på bikinilinjen Hjemmevokls generelt fungerer dårlig på svært grove og motstridige hår som noen av oss har på bikinilinjen.Vet det ikke er svaret du ønsker, men vil anbefale å ta bikinivoksing i salong, og så eventuelt prøve på nytt hjemme når de vokser ut, da er hårene mykere.
Gjest Micka Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Ja, har brukt den mye. Er veldig klissete, men finner ikke noe bedre. Stips tar ikke noe i det hele tatt, synes jeg.
Lemming Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Jeg plages også med voksing. Har nå sverget til epilering av underarmer og underliv. Det er vondt, men gir (på meg) et fantastisk resultat. Jeg har til og med tatt brazilian wax på salong flere ganger, og synes at å epilere selv gir et mye bedre resultat. Jeg har en Philips Bikini Perfect . Det følger forskjellige "hoder" med, til å trimme, til å barbere glatt, og til å epilere. Den kan også brukes i dusjen, og jeg personlig synes også det er lettere å epilere når huden ikke er tørr. Som sagt, det er vondt, men jæ*li effektivt!
Piral Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2010 Takk for kjapt svar Jaja, det er i det minste greit å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med voksen. Er enig at det er mye kliss og styr med voksen. Nei, huff. Tror jeg skal prøve å vokse en gang til når hårene har vokst ut igjen, men får jeg ikke til da gir jeg bare opp. Leste et sted at det skal fungere bedre å bruke vanlig ark/papir enn med de tingene som følger med.. Kanskje jeg gir det et forsøk :gjeiper:
Gjest Micka Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Åh, takk for tipset med vanlig ark. De som følger med blir alltid fort brukt opp, så jeg har måttet vaske og tørke dem. Stress.
Lemming Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Åh, takk for tipset med vanlig ark. De som følger med blir alltid fort brukt opp, så jeg har måttet vaske og tørke dem. Stress. Hahaha, jeg vet! Vet ikke om det bare er meg som tar for lite av gangen, men hvis jeg skal vokse leggene holder det ikke med de som følger med engang! Jeg har måttet samle opp, vaske og tørke... sukk. Men på The Body Shop skal det finnes tøy-strips som man kan vaske (i maskin?) og bruke flere ganger, men den gangen jeg stakk innom for å finne sånne var de fri. (er ikke body shop her jeg bor, så det er sjelden jeg kommer meg innom der...)
Elena Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Men på The Body Shop skal det finnes tøy-strips som man kan vaske (i maskin?) og bruke flere ganger, men den gangen jeg stakk innom for å finne sånne var de fri. (er ikke body shop her jeg bor, så det er sjelden jeg kommer meg innom der...) Disse er kjemegode! Bedre enn de som følger med. Signerer også Lykkelitenens anbefaling om å vokse i salong først og hjemme neste gang om du har problemer.
SlowMotion Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Jeg syns denne funker supert! Så lenge voksen er akkurat passe varm, syns jeg det er enkelt og greit å ta bikinilinja. Tar bare bittesmå områder om gangen, og passer på at hårene er litt under 1 cm, slik at voksen tar tak. Jeg bruker de stripsene som følger med i pakken, og klipper den til etter hvilke områder jeg skal vokse. Ellers er det vel egentlig vel så greit å bruke f.eks. et gammelt bomulls- eller linlaken, det viktigste er at stoffet ikke har stretch.
Perledrøm Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 Bruk gamle bomullslaken, klipp opp og lag strips
vesla86 Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 Nå er jeg langt fra noen erfaren "vokser", men jeg fikk anbefalt Andrea Brazilian Wax av ei venninnne, og syns den er super! Der trengs det ingen strips, man drar rett og slett bare i selve voksen for å dra den av. Og det funker kjempebra, selv på mine umulige hår Den ser sånn her ut, og den selges på Vita.
Piral Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2010 Takker for flere råd og svar Jeg har sett den der andre voksen på cubus ja, den Andrea greia. Hmm, nå fikk jeg veldig lyst til å prøve den, hehe. Jaja, jeg skal gi Veet'n enda en sjanse som sagt når hårene har vokst ut. Får vel teste ut om bommullslaken fungere noe bedre kanskje!
Lemming Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 Takk for kjapt svar Jaja, det er i det minste greit å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med voksen. Er enig at det er mye kliss og styr med voksen. Nei, huff. Tror jeg skal prøve å vokse en gang til når hårene har vokst ut igjen, men får jeg ikke til da gir jeg bare opp. Leste et sted at det skal fungere bedre å bruke vanlig ark/papir enn med de tingene som følger med.. Kanskje jeg gir det et forsøk :gjeiper: Må bare dra opp denne litt! Idag voksa jeg "barten" min, og tenkte jeg skulle teste å vokse med vanlig papir, og det funka fint det! Jeg vet ikke som jeg skal være glad eller litt sur, mtp alle de år jeg har vaska og tørka stripsene som følger med....
Gjest Anjelika Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 Hey, vanlig papir har ikke jeg heller prøvd. Revner det ikke altså? Men nå har jeg vært gjennom 4-5 bokser med Veet så jeg begynner å få en brukbar samling strips. For de som lurte så har jeg altså god erfaring med den voksen! Greit nok, man søler og klisser og den blir altfor varm i mikroen og stivner før man er ferdig sånn at man må varme den opp igjen og det er alltid noen småhår igjen som man tar med napper, men alt i alt så synes den gjør jobben. Har ikke prøvd så mye annet da, bare disse fullstendig ubrukelige kaldvoks/ferdigstripsene. Det tar gjerne litt tid før man får dreisen på voksing sånn generelt, jeg trodde også det var voksen det var noe galt med første gang jeg prøvde, men det var bare jeg som var talentløs.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #15 Skrevet 10. juni 2010 Jeg skjønner ikke at det er så mange som plages med kaldvoksstrips?!? Jeg bruker dem både på bikinilinje og andre steder, og det blir da fullstendig glatt. Enten har jeg rare hår eller så må dere ha elendig teknikk.
Lykkelitenen Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Problemet med kaldvoks er at så sykt mange ikke varmer de godt nok opp og da tar de ikke... Selv bruker deg de når de er tom for varmvoks og varmer dem med en hårføner, da tar de veldig godt... men til min bruk må det fort to pakker til og da er varmvoksen MYE mer økonomisk
Lemming Skrevet 10. juni 2010 #17 Skrevet 10. juni 2010 Hey, vanlig papir har ikke jeg heller prøvd. Revner det ikke altså? Nei, det revnet ikke. Men jeg vokset jo ansiktshår, så brukte små remser. Vet ikke om det ville dugd til legger. Men er kanskje verdt å prøve en gang...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå