Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har et lite inntrykk av at menn/kamerater er vanskeligere mot hverandre når kameraten får seg dame, enn omvendt. Damer/venninner støtter som regel den som har fått seg type, og synes det er kos når de to skal være sammen. Nå tenker jeg ikke på usunne forhold eller ekstreme situasjoner hvor venninna eller kameraten er i et dårlig forhold, eller aldri finner på noe med vennene sine lengre osv. Men, generelt, jeg lurer på om kamerater ofte tenker: Nå har han dame, så nå er han borte for bestandig eller drit kjip! Skal han være inne en lørdag, er det fordi DAMA har lyst til det IKKE ham selv :D ? Er det ofte lettere å tenke at det er dama som bestemmer, ikke fyren selv?
Gjest strykebrett Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg tror mange gutter sier til kompisene at de må være inne på grunn av dama, for å slippe å innrømme at de ikke gidder å gå ut, så legger de "skylda" på dama i stedet. Det er liksom ikke så tøft å være en sofapotet, så de prøver å framstille det som at det er ufrivillig at de er hjemme ovenfor kompisene sine.
Gjest Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har opplevd at kameratene sier til meg: Han skal være hjemme med daaamaaaa såklaaart Av og til vil begge være sammen fordi man har det artig sammen? Personlig sitter jo ikke jeg her hjemme og holder typen min fast Så disse kommentarene går nok rett ut av det andre øret. Synes det er synd at vi damer skal få skylden
Pepe Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 (endret) Jeg opplevde negative holdninger fra venninnene mine når jeg fikk kjæreste, og når andre i venninnegjengen fikk kjæreste. Så det går nok på begge kjønn. Likeledes tror jeg kanskje noen av disse holdningene oppstår når, som jeg opplever til stadighet, min kjære bruker meg som unnskyldning når han ikke gidder noe. F.eks. gå ut med gutta, da kan han finne på å si på tlf "nja, må nok være hjemme med ***". My god, er det rart det blir konflikter? Jeg har bedt han la være, men vet jo ikke hva han gjør når jeg ikke er der. Edit: Så jo ikke at det allerede hadde blitt nevnt, dette med å "legge skylden" på damen fordi man ikke tør å si nei..Men ja, det er det jeg mener. Endret 5. juni 2010 av Pepe
AnneBonny Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Hm ja, disse kameratene hans! Er så lei av å legge utspekulerte planer om å holde typen hjemme i helgene... Kunne tenkt meg å spikret han opp på veggen eller teipet han fast i sofaen. Det hadde vært aller best, så hadde han aldri møtt kameratene sine Bare vært med MEG MIN MEG!!
Gjest Tsunade Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Er ganske enig med TS. Har opplevd flere ganger at min samboers kompiser - single eller ei - gjør mye for å legge beslag på fritida hans. SELVFØLGELIG er det viktig å være med venner, spesielt av sitt eget kjønn, det trenger jo jeg også. Men det er noen som ikke eier hensyn, de klorer seg fast i fyren, kjøper ny runde(uten å si fra eller spørre) for å holde på ham litt til. Er de spesielt sleipe, behandler de meg dårlig(uten at han ser det, såklart!) for å skremme meg bort, slik at de kan ha ham for seg selv. Amerikanerne har et kult uttrykk for slike dårlige "venner": COCKBLOCKER.
Gjest -L- Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Det har kanskje noe med å gjøre at man vet at kameraten blir mindre tilgjengelig.
momo Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Uff, de kompisene ja. Jeg fikk meg kjærste for 3 mnd siden, og bestekompisen hans er skikkelig sjalu, livredd for å miste kompisen sin. Og jeg får jo vite alt da, siden bestekompisen hans er god venn med min bestevenninne og forteller henne alt. Så han har jo virkelig prøvd å skremme kjærsten min med alt mulig, men det har ikke funket. Så skal han vise kompisen sin alt han går glipp av, så hver eneste gang jeg og kjærsten min har en avtale om å gjøre noe sammen så skal da bestekompisen hans finne på alt mulig gøy som han vet kjærsten min vil være med på, og det kan sefølgelig ikke gjøres andre dager. Og alle dager jeg og kjærsten ikke er sammen skal de bare sitte hjemme å se på film. Kan legge til att jeg har ikke noe imot vennskapet deres, og jeg og kjærsten min er ikke ofte sammen pågrunn av avstand, så han er jo mye mer sammen med kompisene sine enn med meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Så det er altså ikke bare jeg som har dette inntrykket...bevares.. Lurer på hva dette kommer av? Kan jo virkelig ikke se for meg mange som faktisk holder typen sin hjemme! Jeg er jo glad i å kose meg hjemme med typen, og har flere ganger gjort det. Men ingen klaging om han skal ut eller omvendt! Er jo koselig å være alene også. Jeg tror ikke typen min pleier å skylde på meg, men man vet jo aldri, hehe. Jeg sitter bare med en følelse av at det er min skyld når kameratene hans blir avvist Ikke bestandig da..Men jeg skjønner/snapper opp det noen ganger. (At dudetten holder duden hjemme i kveld! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå