Gjest willemine Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Hei! Jeg har en ariston amxxf149 vaskemaskin. Nå har den klikka helt, kommer opp en feilkode som er f-05, og den vil ikke tappe seg for vann. er det noen som har vært borti dette? jeg finner dessuten ikke noe filter på denne maskinen.. har alle maskiner det? hadde blitt veldig takknemmelig for hjelp!
Amys Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Vi har ariston, men ikke samme modell. Vår har iallfall filteret godt skjult bak en slags "list" helt nederst på maskinen. Hadde samme problem som deg for en stund siden, og da var det en handlelapp som hadde tettet filteret Har du sjekke bruksanvisningen? Det burde stå der hvor du finner et eventuelt filter.
Blowers daughter Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Kan det være noe som blokkerer filter eller vannslangen? Jeg mener bestemt at selgeren vår sa at det ikke var noe lo-filter på vår Ariston-maskin så jeg har aldri tømt det Men vi har også en list nederst (som jeg aldri har fjernet), kansje er det bak den. Etter et raskt google søk, virker det som om blokkade et sted er sannsynlig årsak til feilmeldingen du fikk.
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Dra av lista helt nedert og skru opp den dingsen som er bak den. Vær obs på at det kan komme en del vann ut, så sett/legg ei bøtte under først.
Gjest willemine Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 jeg har tatt av lista helt nederst. bak den var det et rødt deksel som jeg skrudde opp, men det var ingen ting bak det.. skjønner ingen ting jeg..står ikke ett eneste ord om et filter i bruksanvisningen heller...æsj..
Gjest willemine Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 finner ikke det heller noe sted..sett overalt på maskina..merkelig. ikke finner jeg noe på nett heller.. skal ikke være lett..hehe
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Etter litt googling, så skal F-05 være en pumpeerror, og det står at man skal rengjøre pumpa. Sikker på at det ikke er noe i det lille kammeret foran?
Gjest willemine Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 ja, sjekka en gang til istad..er ingenting der.. jeg får vel smøre meg med tålmodighet og ringe elkjøp i morgen er ikke noe gøy at vaskemaskina ryker når man har små barn i hus...
Tulle Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Jeg hadde Ariston for ett års tid siden. Bare tull med den hele tiden.. Bare så det er sagt Lofilteret var helt nederst mot gulvet, bak listen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå