Livets datter Skrevet 22. september 2003 #1 Skrevet 22. september 2003 Har du noengang stjålet noe, i butikk eller av andre mennesker (og hva)? Og isåfall; har du blitt tatt for tyveri noen gang?
Ronja Skrevet 22. september 2003 #2 Skrevet 22. september 2003 Husker to ganger fra jeg var liten :oops: En gang (var kanskje 5-6 år) tok jeg et par dukkesko siden jeg ikke fikk dem av mamma... husker ikke hva jeg gjorde med dem, men det ble aldri oppdaga såvidt jeg veit, jeg sa ikke noe om det i hvert fall. Og en gang jeg plukka smågodt i lokalbutikken (var kanskje 10 år?). Det var vel lørdag og hadde sikkert fått et beløp å handle for. Uansett fant jeg ikke igjen posen jeg hadde plukka i, fant ut at jeg hadde lagt den fra meg et sted og begynte å fylle i en ny. Da jeg kom hjem, fant jeg den i jakkelomma mi, sikkert for å få plass til mer godis i begge hender... Det var jo ikke meningen å ta den da, det er faktisk typisk meg å være så distre at jeg gjør sånne ting... :o Ikke bra men... det er også de eneste gangene såvidt jeg kan huske i hvert fall.
Gjest Kira Skrevet 22. september 2003 #3 Skrevet 22. september 2003 Stjålet og stjålet ... har hendt jeg har vært i min egen verden og puttet noe i lomma eller noe, og bare gått rett ut igjen, kom igjen og hadde masse ting i lomma. Ingen sak.
Barbie Skrevet 22. september 2003 #5 Skrevet 22. september 2003 Har du noengang stjålet noe' date= i butikk eller av andre mennesker (og hva)? Og isåfall; har du blitt tatt for tyveri noen gang? Det har jeg sikkert gjort.. -Men hvorfor begynner du aldri med deg selv,Livets Datter?
Gjest Embla s Skrevet 22. september 2003 #6 Skrevet 22. september 2003 Ja, stjal en pakke cookies fra jobben i dag, på vei hjem.
Gjest Tex Skrevet 22. september 2003 #7 Skrevet 22. september 2003 Jepp. Stjal en lebestift på Nille da jeg var elleve eller noe sånt.... Også har jeg vært på epleslang, da...
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #8 Skrevet 22. september 2003 Jeg stjal en femtilapp fra mammas sparebøsse da jeg var 5-6 år. Hadde nemlig spart en femtilapp som skulle brukes til et eller annet. Så hadde vaskehjelpen ryddet på rommet mitt mens jeg var på førskolen og femtilappen var vekk. Jeg fant den til slutt i sparebøssa til mamma. Fantisk var jeg overbevist om at det var MIN femtilapp og tok den. Noen dager senere fant jeg seddelen min i en hylle og fikk dårlig samvittighet. Men jeg turde ikke si noe og beholdt dem begge.
Gjest lurven Skrevet 22. september 2003 #9 Skrevet 22. september 2003 ja :oops: ganske alvorlige greier :oops:
manji Skrevet 22. september 2003 #10 Skrevet 22. september 2003 Vel, vi har alle forskjelig moral og etikk. Så noen kan med hånden på hjertet rettferdiggjøre sine handlinger, mens andre ikke kan.
Gjest Madley Skrevet 22. september 2003 #11 Skrevet 22. september 2003 Kokesjokolade fra kjøkkenskapet og penger fra mammas lommebok.. :oops: Det er skikkelig flaut å tenke på. selv om det er lite, så er det noe med det å ha tatt penger fra noen andre gitt...
Gjest Poirot Skrevet 22. september 2003 #13 Skrevet 22. september 2003 Jada, kriminell som jeg var... Stjålet godt i butikken, en bh (var for flaut å kjøpe var visst logikken) og litt sminke. I dag må jeg si at jeg ser virkelig ned på meg selv i 13-14 års alderen, jeg som er verdens ærligste person!!! Samt penger fra en klassevenninde da jeg var 7 eller noe sånt. Mamma skjønte jo det i og med at jeg ikke hadde mye penger. Vi måtte arrangere møte med hun andre og hennes mor, og jeg måtte gi henne tilbake og si unnskyld. Husker skammen godt den dag i dag.
Azi Skrevet 22. september 2003 #15 Skrevet 22. september 2003 Har du noengang stjålet noe' date= i butikk eller av andre mennesker (og hva)? Og isåfall; har du blitt tatt for tyveri noen gang? Hmm hvorfor svarer du ikke selv på dine spørsmål?
Azi Skrevet 22. september 2003 #16 Skrevet 22. september 2003 Jepp har stjålet en tyggi pakke når jeg var 12 år eller noe... Den ble kastet i søppel pga massse dårlig samvitighet
OppNed Skrevet 22. september 2003 #17 Skrevet 22. september 2003 :o Rappa ei tyggispakke, jeg også. Når 8 tror jeg. Var helt totalt sterra opp, og led fryktelige kvaler i ettertid... I ettertid har jeg rappa endel munnhell fra bl.a. Øystein Sunde...Uten fnugg av samvittighet!
Marianne Skrevet 22. september 2003 #18 Skrevet 22. september 2003 Nei det har jeg ikke, eller jeg glemte å betale en kasset engang vi var på en butikk. Var vel 7-8 år den gangen. Og når jeg kom hjem bel jeg helt stressa når jeg fant den i lommen og morfar måtte kjøre meg tilbake til butikken så jeg fik betalt den. Satt å gråt når jeg fortalte hvordan det hadde skjedd, det er noe av det pinligste jeg har opplevd tror jeg.
Livets datter Skrevet 23. september 2003 Forfatter #19 Skrevet 23. september 2003 -Men hvorfor begynner du aldri med deg selv,Livets Datter? Hmm hvorfor svarer du ikke selv på dine spørsmål? Det var da voldsomt da!!! Ok, jeg stjal en gang en selvlysende rosa tusj fra en Obs-butikk. Skulle bruke den til å skrive på sekken min, men kom ikke lenger enn til kassen før en stor mann prikket meg på skulderen. Det ble for min del en kort kjeltring-karriere!
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #20 Skrevet 23. september 2003 Fyflate, Livets datter er...en...KRIMINELL!!!! Vi har en tjuv og en kjeltring iblant oss...*grøss* Også en ROSA tusj dagitt! Dette må ha vært på 80-tallet. Det var hipt, dengangen, med rosa! Megahipt var det. Ingenting, svært få ting var så hipt som rosa, dengang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå