Gå til innhold

musikk fra nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden flyttet det inn nye naboer, som har hage helt inntil vår hage og balkong. Det har seg slik at disse naboene spiller konstant musikk UTE i hagen, fra et lite anlegg. Ganske høy musikk, spotify MED reklame, konstant hele dagene, med åpne dører ut til hagen. De spiller altså musikk ute i hagen, selv om de vandrer inn og ut av huset.

Jeg er for at naboer skal få spille musikk og leve som de vil, men nå klarer jeg bare ikke slutte å irritere meg over denne musikken. ( er i tillegg skikkelig dårlig upbeat techno=).... Idyllen i hagen er brutt, og jeg trives best inne. Det er kjempeleit!

Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre for å finne tilbake gleden... øreprobber, musikk på øret, sette på høy musikk og overdøve nabo, prate med nabo (har aldri hilst på før).

Jeg skulle ønske jeg turte å si ifra... at ; "hei, den musikken deres påvirker andre. Tenkte det var greit å si ifra". For de er jo sikkert ikke klar over at jeg lar meg irritere og synes den konstante spillingen er superkjedelig...

Noen tips, oppmuntringer? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite hensynsfull oppførsel, de fleste bør forstå at ikke alle liker å være "på konsert" hele dagen.

I ditt sted, ville jeg snakket med dem først, selvsagt på en høflig måte. Nytter ikke det, får du forsøke andre virkemidler.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det som deg, og jeg prøvde å snakke med de. Men det førte ikke frem til noe. Etter mange mange netter med full konsert og jeg hadde ringt politiet (som ikke gadd å hjelpe til) flyttet jeg mitt annlegg bort til gjerdet (mot naboen) og satte musikken på for fult. Lot den stå der et døgn. SIden har jeg ikke hørt en lyd fra naboene! haha

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det første du må gjøre er selvfølgelig å si ifra til de. De skrur jo ikke ned når ingen sier ifra at musikken deres irriterer andre..

Hvis du sier i fra på en ordentlig måte og de fortsatt ikke tar hensyn, da kan du begynne å tenke på teite ting som å ringe politiet eller overdøve.

De aller aller fleste tar hensyn om de blir gjort oppmerksom på at det de gjør plager andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...