Gå til innhold

Slanketabletter på resept

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos legen min hinn dagen. Fikk vite at jeg har en BMI på hele 30. Pga lykkepillen, så har jeg gått opp ca 2 kg mnd (i 6 mne) og føler meg svært deprimert over vektøkningen. Har vært aktiv og spist god mat. Likevel går jeg ikke ned. Nå driver jeg å slutter med pillen. Har kuttet ned fra to tabletter til halv. Om en mnd tid er jeg nede på null.

Nå har jeg fått slankepille av legen. Det er garantert at jeg går ned MINST 4 kg på 3 mnd. De er steindyre. Koster meg 600 i mnd ca. Men det er verdt det for jeg vil ikke opp mere.

Tar dem tre ganger daglig, ulempen er at jeg driter hele tiden. Jeg rett og slett driter olje/smør. 1/3 av fettet som jeg inntar går ut gjennom avføringen.

Håper dette er en start på noe bra. Jeg skal sykle mye i sommer og spise veldig sunt.

Har noen erfaringer med denne tabletten?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det høres svært farlig ut! Kroppen er avhengig av en del fett for å fungere normalt. Hvorfor kan du ikke bare trene (styrke og kondisjon) og spise skikkelig? Lavkarbo f.eks.

Trening er essensielt, og noen vanlige sykleturer er for folk flest ikke tilstrekkelig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svært aktiv, både 7,5 timer på jobb og hjemme. Jeg spiser veldig mye grønt og frukt. Drikker kun vann. Det er unormalt for meg å ikke gå ned i vekt, så alt er pga de antidepressive pillene jeg har brukt. Jeg er veldig sunn for å si det sånn. Det har ikke hjulpet. Jeg gikk opp 10 kg selv om jeg spaserte til skolen i 45 min hver bidige morgenen og ellers aktiv. Det er bare helt på tryne at jeg ikke har klart å gå ned i vekt, derfor skal disse pillene hjelpe meg. Nei, de er ikke farlig. De skal være en puff for å komme meg ned til jeg er under den farlige BMI, da jeg er disponibel til forskjellige sykdommer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at det er mulig akkurat du trenger slike piller, dersom du har et medisinsk problem som gjør det umulig for deg å gå ned i vekt på vanlig måte. Men å si at slike piller ikke kan være farlige, er rett og slett feil. Alt som tukler med kroppen på den måten, kan være farlig. Uten nok fett fungerer f.eks ikke hjertet optimalt. Vær litt skeptisk til hva du putter i munnen av legemidler. At noe kommer fra en lege, betyr ikke at man ukritisk skal akseptere alt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så klart må man være skeptisk. Men jeg så ingen andre utvei rett og slett. Dette er kun en start for meg. Jeg skal ta dette i noen mnd til jeg har gått ned ca 10 kg, så håper jeg at slutten på antidepressive vil hjelpe slik at jeg kan gå ned på normal måte. Jeg ser når jeg er på do, så flyter det nesten som olje. Litt ekkelt kanskje, men det er fettet som kroppen ikke tar opp.Håper dette er en hjelp til et normalt liv videre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det mest ut som om TS spiser for mye fett... Alli og lignende slanketabletter har vel også denne bivirkningen (fettavføring), men da kun dersom man har for mye fett i kosten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fett får du jo i det uansett. Om jeg tar et glass pils (i går) så var det rett på do. Om jeg tar et ostesmørbrød....rett på do. Så jeg kan liksom ikke bare kutte ut alt heller. Men det er sant at jo mere fett du spiser, jo mere på do må du. Så det gir meg litt innblikk i kostholdet også. Merker jeg spiser mye mindre etter jeg startet på tablettene også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Foressten, det er ikke Alli. Det heter xenical.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det mest ut som om TS spiser for mye fett... Alli og lignende slanketabletter har vel også denne bivirkningen (fettavføring), men da kun dersom man har for mye fett i kosten.

For mye fett i kosten lar seg vanskelig gjøre for folk flest. Har man et fornuftig inntak av karbohydrater (som da selvsagt bør være lavglykemiske), er et fettholdig kosthold bare sunt. Det er en farlig myte dette med at lavfett-kosthold er det sunneste.

Slankepiller som hindrer kroppen i å ta opp fett kan forøvrig umulig "vite" nøyaktig hvor mye fett akkurat din kropp trenger for å holde hjerte, hjerne osv i gang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er karbohydrater? Er det potet, ris og pasta? Noe mere? Dessverre spiser jeg MYE av det. :( Liker det godt.

Skrevet

Hva er karbohydrater? Er det potet, ris og pasta? Noe mere? Dessverre spiser jeg MYE av det. :( Liker det godt.

Kanskje ikke så rart du går opp i vekt/ikke går ned.. Jeg synes du bør begynne å lese litt om lavkarbo, og de pillene MÅ være farlige!! Hjernen, hjertet og praktisk talt alle organer trenger fett for å fungere normalt, og for lite fett kan faktisk føre til at hjernen ikke får fornyet seg. Alle cellene dine er laget av fett, du ødelegger cellemembranene ("skallet" på cellene)!!

Lån boka "Frisk med Lavkarbo", og generelt sett deg inn i hva kroppen trenger, så skal du se at de kg forsvinner fortere enn du kan si kake..

Antar mesteparten av fettet har satt seg rundt magen? Overvekt er ikke en sykdom, det er et symptom!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når man bruker Xenical så kvitter du deg med fettet du spiser (som du ikke skal spise) gjennom å få diare. Slutt å spis så mye fett så ordner det seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt... Du har et vektproblem som er så alvorlig at du er nødt til å ta potensielt farlige vektreduserende midler, også gidder du ikke engang å sette deg inn i hva maten du putter i munnen faktisk inneholder? Beklager å måtte si det, men når man ikke engang gidder å forsøke å være sunn, kan man skylde seg selv når man blir overvektig og syk!

Skaff deg kunnskap! Kunnskap om kosthold og helse er alfa og omega for å holde seg frisk.

Karbohydrater finnes f.eks i sukker, sukkerholdige produkter (godteri osv), poteter, ris, pasta, brød, havegryn, knekkebrød (alt av korn og stivelsesholdige grønnsaker), frukt, osv osv.

Når man bruker Xenical så kvitter du deg med fettet du spiser (som du ikke skal spise) gjennom å få diare. Slutt å spis så mye fett så ordner det seg.

Hadde du vært litt oppdatert på kosthold og ernæring, hadde du ikke kommet med et så idiotisk råd. Forstår du ikke hva folk forsøker å si i denne tråden? Kroppen TRENGER fett. Karbohydrater derimot, som i de fleste tilfeller er det som gjør folk feite i utgangspunktet, er noe de fleste fint kan redusere kraftig på.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg får jo fett. Det er 1/3 av det inntaket som går ut igjennom tarmen. Og så må jeg ha ekstra e vitamin.

Og ang karbohydrater, jeg visste jo at ris etc har det. Det jeg mente er at det er stor del av min kosthold. Men nå skal jeg kutte ned. Foressten, jeg slanket meg en gang for mange år siden og da spiste jeg MYE ris, potet og spaghetti. Nå er bare alt på tryne

Kanskje ikke så rart du går opp i vekt/ikke går ned.. Jeg synes du bør begynne å lese litt om lavkarbo, og de pillene MÅ være farlige!! Hjernen, hjertet og praktisk talt alle organer trenger fett for å fungere normalt, og for lite fett kan faktisk føre til at hjernen ikke får fornyet seg. Alle cellene dine er laget av fett, du ødelegger cellemembranene ("skallet" på cellene)!!

Lån boka "Frisk med Lavkarbo", og generelt sett deg inn i hva kroppen trenger, så skal du se at de kg forsvinner fortere enn du kan si kake..

Antar mesteparten av fettet har satt seg rundt magen? Overvekt er ikke en sykdom, det er et symptom!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tilføye at det er ikke bare på magen, men stor del av det er det. Fettet har lagt seg i fjeset, fingrene, halsen, ja overalt. Ræven har blitt til en hylle nesten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og ang karbohydrater, jeg visste jo at ris etc har det. Det jeg mente er at det er stor del av MITT kosthold.

Rettelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...