Gå til innhold

Studere i Australia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke på sykepleierstudie i Australia, men har aldri vært der så vet ikke hvor jeg vil søke, så hadde håpt at noen av dere der ute har vært i landet og kanskje kunne anbefalt et sted :) Ut i fra det jeg har sett på nettet osv. så frister det mest med Sydney, Brisbane og Melbourne. Trenger virkelig råd!

Jeg liker at det er noe å finne på, strender, serverdigheter, uteliv osv!

Kanskje det er noen som har studert selv i Australia og vil dele erfaringer?

På forhånd, takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i Melbourne nå og stortrives!Er her bare ett semester desverre,altfor kort.

Mye å finne på her for enhver smak,og er flere strender rundt byen som er lett tilgjengelig med kollektivtrafikk.Er mye man kan reise rundt og se her også.Great ocean road,Phillip island,vinsmaking,surfing,dyrehage,reservat,akvarium osv. Veldig multikulturell by med folk fra hele verden omtrent.

Er litt kaldere her nede om vinteren,som er akkurat nå,omtrent som en norsk høstdag.Spørs jo da om du ønsker varme hele året eller litt varierende.

• 5 måneder senere...
Skrevet

tar opp denne tråden igjen for å se om det er flere som kan bidra med erfaringer og kan gi noen anbefalinger? :)

Skrevet

Jeg studerte i Brisbane, og likte meg veldig godt der :)

Litt "business-by", men med gode muligheter for shopping og sosialt liv. Det norske miljøet der er veldig stort, med egen Norsk-klubb med ulike arrangement.. Men om det er sol og strandliv du er ute etter, er dette kanskje ikke den beste byen(den har en kunstig strand på Griffith Campus, og er en times kjøretur fra Gold Coast).. :briller2:

Var også en snartur innom Sydney, og syns dette virket som en morro by.. Kort avstand til fine strender(f.eks. Bondi Beach og Home and Away-stranda)!

Veldig ulik Brisbane, men i hverken negativ eller positiv forstand. Jeg trivdes godt begge steder(det er litt varmere i Brisbane enn Sydney, men det blir mer enn varmt nok begge steder i oktober/november) :)

Jeg har også en venninne som er sykepleierstudent, og hun studerer i Townsville. Dette er en litt mindre by lengre nord i Queensland, der det er litt frodigere. Har ikke vært der selv, men har fått et positivt inntrykk av byen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...