Troilltøva Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 jeg oppdaget i ettermiddag at hunden min har et sår på halsen som blør litt og det ser ut til og verke også. det såret er en flekk som det ser ut til at han har klødd vekk hår og jeg ser ikke noe sår i type bittsår eller noe slikt. men han har siden da oppført seg merkelig. han slikker på høyre framfot hele tiden, det er tydelig at han plages der men når jeg tar borti og klemmer litt så reagerer han ikke. og han er slapp og sløv og har et skikkelig tristfjes, han er normalt en veldig gladhund og elsker oppmerksomhet (han er en golden/labrador blanding), men han reagerer knapt når jeg roper på han og han vil ligge nede på rommet for seg selv når han vanligvis ligger ikke langt unna meg hele tiden. men når jeg gikk ut med han nå ikveld for at han skulle få tisse, så ble han villig med men han stoppet opp hele tiden omtrent for og slikke på foten. men etter det kunne han rulle rundt på plenen og koste seg! så måtte jeg stå og mase på han for at han skulle komme inn etter han hadde gjort sitt, og da nærmest sprang han ned trappa og ned til soverommet. dette er veldig ulikt han! noen som kanskje kjenner igjen slik oppførsel? det er veldig mye flått her jeg bor så muligheten er stor for at han kan ha blitt smittet ved flåttbitt, selv om det er ytterst sjeldent det skjer. vi har vurdert hoggorm bitt også, men vanskelig og si siden vi ikke ser noen hull der tennene antakelig skulle gått inn på såret hannes. jeg har snakket med dyrlegen og skal dit i morgen på formiddagen heldigvis! Hilsen en veldig bekymret matmor
loppekasse Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Det første som slår meg er flått-bitt, med tanke på at sommeren er her. Dra til dyrlegen og fortell hvordan det gikk!
Troilltøva Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 nå har vi vært hos dyrlegen og han trodde ikke det kunne være flåttbitt, men heller en hudeksem så fikk antibiotika å noe salve så får håp det blir bedre av det. men igjen så synes jeg det er litt rart at han ble så rar i oppførselen av og ha kløe, slapp o.l. altså...men får vell bare lite på dyrlegen
Green Lady Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Hvis han ikke blir bedre, så får du bare ringe veterinæren igjen Godt det ikke noe som var veldig alvorlig, da, i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå