monkey Skrevet 4. juni 2010 #1 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) hei!! har blitt plaget med tørr hals i ca 9-10år nå. jeg er per idag en kvinne på 25år. grunnen til at jeg skriver dette,er at jeg ikke får noe oppmerksomhet fra legen,har fortalt henne om problemet,men hun sier det er no big deal. det er jo for så vidt ikke det, men det påvirker jo hverdagen min,så lurer på om noen har det samme og ev. løsninger. da jeg gikk i barneskolen,var jeg best i klassen på idrett/gym,jeg elsket aktivitet. helt til ungdomsskolen da noe forandret seg, jeg blir utrolig tørr i halsen etter å bare løpe 150-200meter, og må gispe etter luft. og flere ganger har jeg "pushet" grensen og løpt til jeg "detter" for å si det sånn,men ender jo med at halsen blir så tørr at den samme dagen begynner jeg med hoste,og alt annet som følger med: hoste->vondt i hodet->forskjølelse->syk! dette er et dumt mønster. jeg får ikke drive med jogging, og andre aktiviteter som krever intens bevegelse der pulsen øker og jeg må gispe etter luft. jeg vet at jeg har et problem,fordi i tillegg til tørr hals,har jeg også en "små" hals. de fleste matene som jeg spiser,må jeg svelge HARDT for å få den ned. flere bare sitter igjen i halsen og jeg må skylle det ned med vann.jeg har alltid et glass van ved siden når jeg skal spise (untatt suppe). det er også ganske ofte at jeg må svelge spytt for å holde halsen tørr flere ganger om dagen, dette er hvis jeg ikke drikker vann i løpet av 1-2timer. er dette normalt tro?? så,den tørr halsen min skaper små men ofte og ubehagelige støt i hverdagen min. non ganger også fører til sykdom (som jeg nevnte over). som løsning drikker jeg vann så ofte jeg kan, og tygger på sånne xerodent kapsler som skal hjelpe mot munntørrhet,men det hjelper altså ikke.. legen min vil ikke henvise meg til å sjekke opp dette.vet ikke hvordan jeg skal gå videre. kjæresten synes også dette var uvanlig,for han blir aldri plaget av dette, og "forbyr" meg fra å jogge og annet aktivitet. er det noen andre der ute som har samme problem? ev løsning på dette? takker for alle seriøse svar! Endret 4. juni 2010 av monkey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå