Piglet Skrevet 22. september 2003 #21 Skrevet 22. september 2003 Jeg har hørt at det har noen med strengene på en gitar å gjøre. Men at navnet er misvisende da g-strengen på en gitar er den tykkeste. Nå er ikke jeg en gitar-kjenner, så: Correct me if I'm wrong! Piglet
Gjest Camelia Skrevet 22. september 2003 #22 Skrevet 22. september 2003 Har brukt G-strengtruse én dag, jeg. Var til og med dum nok til å bruke den når jeg sov. Skal ikke si hva jeg drømte hele forbanna natta... :o
Gjest umy Skrevet 22. september 2003 #23 Skrevet 22. september 2003 opplysning, e-strengen er den mørkeste på en gitar
Gjest Camelia Skrevet 22. september 2003 #24 Skrevet 22. september 2003 Opplysning; e-strengen er BÅDE den tykkeste OG den tynneste på en gitar... E - A - D - G - H - E
OppNed Skrevet 22. september 2003 #25 Skrevet 22. september 2003 Og den tynneste, lyseste på fela! G-D-A-E :kry:
chimp Skrevet 22. september 2003 #26 Skrevet 22. september 2003 Hva heter den mest harmoniske strengen på harpa....strengt tatt????
Joey Skrevet 30. september 2003 #28 Skrevet 30. september 2003 Det j e g har hört er at den fikk navn fordi den har en streng på midten. Midterste streng på gitaren = G-strengen. (nesten) Om det stemmer vet jeg ikke...
Dacota Skrevet 1. oktober 2003 #30 Skrevet 1. oktober 2003 Hallo! G'en i G-streng står jo selvfølgelig for det samme som G'en i G-punkt. For de tilfellene der trusa blir dratt godt opp i unevnelige steder, og forsøkt fisket ut igjen...
Agnes Skrevet 1. oktober 2003 #31 Skrevet 1. oktober 2003 Hallo! G'en i G-streng står jo selvfølgelig for det samme som G'en i G-punkt. For de tilfellene der trusa blir dratt godt opp i unevnelige steder' date=' og forsøkt fisket ut igjen...[/quote'] G-punktet har fått navnet sitt etter Ernst Grafenberg - som beskrev dette for første gang i vitenskapelige vendinger. G-string-truser eksisterte ikke på hans tid, og de stimulerer slett ikke g-punktet heller. .. "Grafenberg"..gravenberg..grave...eeh...jo, kanskje det stemmer likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå