Gå til innhold

G-en i G-streng?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det har noen med strengene på en gitar å gjøre. Men at navnet er misvisende da g-strengen på en gitar er den tykkeste. Nå er ikke jeg en gitar-kjenner, så: Correct me if I'm wrong!

Piglet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt G-strengtruse én dag, jeg. Var til og med dum nok til å bruke den når jeg sov. Skal ikke si hva jeg drømte hele forbanna natta... :o

Skrevet

Opplysning; e-strengen er BÅDE den tykkeste OG den tynneste på en gitar... :wink:

E - A - D - G - H - E

Skrevet

:Nikke: Og den tynneste, lyseste på fela!

G-D-A-E

:kry:

Skrevet

Hva heter den mest harmoniske strengen på harpa....strengt tatt????

• 2 uker senere...
Skrevet

Det j e g har hört er at den fikk navn fordi den har en streng på midten. Midterste streng på gitaren = G-strengen. (nesten)

Om det stemmer vet jeg ikke...

Skrevet

Fordi man skal ha noe å lure på?

Skrevet

Hallo! G'en i G-streng står jo selvfølgelig for det samme som G'en i G-punkt. For de tilfellene der trusa blir dratt godt opp i unevnelige steder, og forsøkt fisket ut igjen...

Skrevet
Hallo! G'en i G-streng står jo selvfølgelig for det samme som G'en i G-punkt. For de tilfellene der trusa blir dratt godt opp i unevnelige steder' date=' og forsøkt fisket ut igjen...[/quote']

G-punktet har fått navnet sitt etter Ernst Grafenberg - som beskrev dette for første gang i vitenskapelige vendinger. G-string-truser eksisterte ikke på hans tid, og de stimulerer slett ikke g-punktet heller.

..

"Grafenberg"..gravenberg..grave...eeh...jo, kanskje det stemmer likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...