Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Skal til Aalborg hvis det har noe å si. @ Hva er aldersgrensen for sprit på butikk? @ Hva er aldersgrensen for sprit på bar? Har hørt om at det er forskjellig @ Hva er aldersgrensen på utestedene? @ Hvor mye (ca) koster en øl ute? @ Er det noe uteliv der på tirsdager? Skal dit til tirsdagen og vil ut ..
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 16 i butikker, 18 på de fleste barer. Jomfu Ane Gade er restaurat/fest gaten i Aalborg. Hvordan livet er der på en tirsdag, vet jeg ikke. Alkohol er generellt billig, billig.
Raven Emerald Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 @ Mener det er 18 for sprit på butikk. Øl og vin, og denslags, er 16 år. @ Det er iallefall 18 på bar. @ Vanlige utesteder er 18 år. Da er det altså ikke snakk om spisesteder. Men mulig spisestedene også kjører 18 år på alkohol, selv om jeg tror det bare er på sprit. Er ikke sikker, jeg har aldri hatt behov for å spørre hva aldersgrensene er. @ Er ikke sikker på prisene ute, tror nok det varierer ut fra hva slags sted du går. Går du på mer "hippe" steder, må du nok betale mer, vil jeg tro. Utelivet i Aalborg kjenner jeg ikke til. Er altså ikke 100% sikker, siden aldersgrensa ikke er noe jeg normalt bryr meg så tungt med. Men mener det hang en plakat i kassen sist jeg handlet, der det stod at aldersgrensen for øl og vin er 16 år, og for sprit og tobakk er 18 år.
Gjest Badabing Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 (endret) Skal til Aalborg hvis det har noe å si. @ Hva er aldersgrensen for sprit på butikk? Svar: 18 år. 16 år for øl. @ Hva er aldersgrensen for sprit på bar? Har hørt om at det er forskjellig Svar: Vet ikke @ Hva er aldersgrensen på utestedene? Svar: Det varierer veldig. Det finnes 16-årssteder, men de er ofte veldig "tacky" og rølpete. Ellers har man også steder med aldersgrense 18 år, 20 år osv. @ Hvor mye (ca) koster en øl ute? Svar: Dette varierer veldig, men ca. 50 kroner. Det er nærmere norske priser ute, enn det er på butikken. På butikken kan du få en boks med øl (0,33) til rundt 4 kroner. På studentbarer er det ofte billigere enn andre utesteder, og du kan få en øl til 10-20 kroner. Importøl er dyrere enn dansk øl, så det er billigere med Tuborg og Carlsberg enn for eksempel Heineken og Stella Artois. @ Er det noe uteliv der på tirsdager? Skal dit til tirsdagen og vil ut .. Svar: Vet ikke. Jeg kjenner ikke til akkurat den byen, men i andre store byer er det litt liv på barer og puber på vanlige dager også, men man må som regel dra ut litt tidlig. Usikker på hvordan det er på utesteder, men på studentbarer kan det sikkert være litt liv. Endret 5. juni 2010 av Badabing
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Så siden jeg er 18år så kan jeg drikke og dra nesten overalt?
Gjest Badabing Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Så siden jeg er 18år så kan jeg drikke og dra nesten overalt? Ja, i alle fall de fleste barer og puber. En del av utestedene opptrer med høyere aldersgrenser, men det skal være 18-årssteder også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå